Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken blu ray spelare (spelar upp mkv med undertext, iso, img mm)

Permalänk

Vilken blu ray spelare (spelar upp mkv med undertext, iso, img mm)

Jag ska köpa mig en blu ray spelare med usb ingång.

jag söker en spelare med app funktion. finns de någon man kan ha svt-play, tv4-play på?

sen men inte minst vill jag den ska spela upp följande filer:
Mkv filer med undertext (srt).
iso och img dvd och blu ray.
xvid och divx vore bra men ej krav.

mycket tacksam för hjälp i mitt val av spelare.

Permalänk
Medlem

Det finns med:
Usbingång, ja.
Playkanaler, nej.
Mkv + srt, ja.
Iso, img, nej.
Xvid, Divx, ja.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

finns den ingen som stödjer iso\img filer samt mkv med undertext?
om man kopierar in en dvd direkt på usb stickan med alla filer kan den läsa den då?

Permalänk
Lego Master

Mitt förslag: HTPC med Win8 eller KODIbuntu (fast då tappar du nog playkanalerna).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Mitt förslag: HTPC med Win8 eller KODIbuntu (fast då tappar du nog playkanalerna).

vad köper man sådan?
vad ligger dom i för pris?
svåra att installera?

Permalänk
Medlem

Min flera år gamla LG 390 klarar det när den läser från usb eller hdd som är kopplad till usb porten.Mapp med undertext med samma namn. Skulle fungera från NAS men fick aldrig undertexter att fungera från NASen. fanns mycket om det på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Mitt förslag: HTPC med Win8 eller KODIbuntu (fast då tappar du nog playkanalerna).

Men då krävs väl programvara (köp) för att spela upp bluray? För jag antar att det var ett av kraven eftersom det står i rubriken?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Cabelguy_58:

vad köper man sådan?
vad ligger dom i för pris?
svåra att installera?

Random dator med valfri konfig typ. HTPC är bara en generell benämning istället för "speldator" eller "jobbdator". Home Theatre PC, HTPC. Som sagt, vilken dator som helst duger, men om du bygger en från scratch kan du ju prioritera tyst drift och svala komponenter. Passivt kylt grafikkort och fläktlös CPU-kylare tex.

Vad dom kostar är ju helt upp till dig. Om du får tag i en begagnad HP-burk så får du en duglig för några hundra, vill du bygga ett customtjohej med det senaste och i ett speciellt HTPC-chassi så kan du lägga precis lika mycket som på en speldator.

There is no end to the possibilities!

Installationen är som vilken dator som helst ifall du väljer Win8/10. KODIbuntu (som är en specialdist av Ubuntu med bara KODI på) finns det bra guider för, men om du inte har tummen mitt i röven så är det precis lika lätt som att installera windows.

Skrivet av Bopper:

Men då krävs väl programvara (köp) för att spela upp bluray? För jag antar att det var ett av kraven eftersom det står i rubriken?

De flesta BR-spelarna kommer med en mjukvara för att lira de filmerna.
Om man engagerar sig lite går det ju att skapa sig digitala kopior på BR-filmerna som man kan lira i KODI senare. Privatkopiering, ni vet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

tack för lite svar men söker nog en vanlig br-spelar att kopa till tven med funktionerna mkv läsning och iso\img läsning. "smart tv" med appar är bara ett plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

De flesta BR-spelarna kommer med en mjukvara för att lira de filmerna.
Om man engagerar sig lite går det ju att skapa sig digitala kopior på BR-filmerna som man kan lira i KODI senare. Privatkopiering, ni vet.

Jo, men om man ska rippa bluray-filmerna så försvinner ju vitsen lite med att ha en bluray-läsare.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Bopper:

Jo, men om man ska rippa bluray-filmerna så försvinner ju vitsen lite med att ha en bluray-läsare.

Svårt att rippa dem utan en läsare...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Köp en billig blu-ray spelare för blu-ray skivor och sen en billig htpc för övriga behov.
Så skulle jag ha gjort.

Själv kör jag enbart med htpc, vill jag hyra film så gör jag det via nätet (t ex headweb).

Permalänk
Skrivet av teejee:

Köp en billig blu-ray spelare för blu-ray skivor och sen en billig htpc för övriga behov.
Så skulle jag ha gjort.

Själv kör jag enbart med htpc, vill jag hyra film så gör jag det via nätet (t ex headweb).

lutar nog åt att skaffa de. vad är de som behövs för att få ihop en htpc?

jag har en bärbara dator som är några år gammal men den saknar hdmi finns de adaptrar för att bygga om den?

Permalänk
Skrivet av Cabelguy_58:

lutar nog åt att skaffa de. vad är de som behövs för att få ihop en htpc?

jag har en bärbara dator som är några år gammal men den saknar hdmi finns de adaptrar för att bygga om den?

teoretiskt kan du använda en gammal laptop eller vilken dator som helst som htpc såvida den är kraftfull nog att avkoda filmerna vilket det mesta från denna sidan 2010 iaf borde klara.

sen behöver du programvaran för att läsa filmfilerna.

jag slår ett slag för KODI/Xbmcsom är ett gratis fullfjädrat media center program som får di dator att bete sig typ som om den var en dvdspelare eller liknande typ med lättmanövrerade menyer med möjlighet till att läsa filer från nätverk eller minneskort/hårddisken.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cabelguy_58:

tack för lite svar men söker nog en vanlig br-spelar att kopa till tven med funktionerna mkv läsning och iso\img läsning. "smart tv" med appar är bara ett plus.

Jag köpte föregångaren till denna förra julen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2552831
Den kan spela upp mkv och h.264 via wifi och nätverket.
Jag använder XBMC på datan för att dela filmerna på nätverket, då behöver man inte packa upp filerna heller.
Funkar bra om man inte har så stora kav på snabbhet i menyer och stabilitet, men det är förhoppningsvis åtgärdat till denna modell.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk

Cinavia finns nästan på alla nya bluray spelare...Kan bli att efter 30mins ljudet försvinner på dina mkv filer