Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det går bra att köra stereo med den receivern, har inte hört just den modellen men Onkyo gör vettiga prylar och priset var ju lågt så den är nog prisvärd.

Ok. Tack för svar! Kanske blir ett köp.

Skickat ett PM till dig.

Det blev ett köp. Blir säkert bra

Skickat PM. Blev ett köp.
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrilleee:

Nån som vet om det är blank eller matt skärm?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

@LaoLao: @chrilleee:
Det är blank skärm enligt olika reviews som jag kollade på.

Och på elgigantens version är det bara 6Gb minne gemfört med netonnets 8gb.

Samt jag vet inte om 128gb ssd är bättre än 500gb ssHd. Windows startar ju lika fort med båda diskar så länge jag vet, eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

@LaoLao: @chrilleee:
Det är blank skärm enligt olika reviews som jag kollade på.

Och på elgigantens version är det bara 6Gb minne gemfört med netonnets 8gb.

Samt jag vet inte om 128gb ssd är bättre än 500gb ssHd. Windows startar ju lika fort med båda diskar så länge jag vet, eller?

Jag undrar mest om det stämmer med 6GB.
Fördelat på 2 minnesplatser skulle det i så fall sitta ett 4GB-minne och ett 2GB-minne i den.
Kanske bara jag som tycker det är en mysko konfiguration?
4+4 varav 2 är dedikerat till grafikdelen kanske och då har något snille kommit fram till att den har 6GB kvar?
Vore skoj om någon vet svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Jag undrar mest om det stämmer med 6GB.
Fördelat på 2 minnesplatser skulle det i så fall sitta ett 4GB-minne och ett 2GB-minne i den.
Kanske bara jag som tycker det är en mysko konfiguration?
4+4 varav 2 är dedikerat till grafikdelen kanske och då har något snille kommit fram till att den har 6GB kvar?
Vore skoj om någon vet svaret.

Läser man specen så är det ju inbyggd grafik och då använder den det vanliga minnet till grafiken så kan vara 2 gig som försvinner där

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seal33:

Jag undrar mest om det stämmer med 6GB.
Fördelat på 2 minnesplatser skulle det i så fall sitta ett 4GB-minne och ett 2GB-minne i den.
Kanske bara jag som tycker det är en mysko konfiguration?
4+4 varav 2 är dedikerat till grafikdelen kanske och då har något snille kommit fram till att den har 6GB kvar?
Vore skoj om någon vet svaret.

Att en dator har 6GB minne är rätt vanligt, och då är det 4GB+2GB stickor som det är i maskinerna.

Skrivet av vinylens:

Läser man specen så är det ju inbyggd grafik och då använder den det vanliga minnet till grafiken så kan vara 2 gig som försvinner där

Inbyggda grafiken dras från RAM minnet som finns tillgängligt, så det är alltså 6GB - grafikens minne.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

@LaoLao: @chrilleee:
Det är blank skärm enligt olika reviews som jag kollade på.

Och på elgigantens version är det bara 6Gb minne gemfört med netonnets 8gb.

Samt jag vet inte om 128gb ssd är bättre än 500gb ssHd. Windows startar ju lika fort med båda diskar så länge jag vet, eller?

Ah, synd. Jag har kikat runt på många olika billigare bärbara där de som testas har en konfiguration medan samma dator ofta också har ett obskyrt syskon med en lite annorlunda konfiguration, varpå testerna inte gäller. Synd att man inte kan kika först och vara helt säker. Förmodligen är det nämligen blank skärm.

Gällande RAM och lagring kommer jag aldrig att nyttja mer än 6 respektive 128 GB, så att ha SSD smäller högre i min värld.

Tack för att du kollade upp skärmen!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Inaktiv

Upplösningen är nog det tristaste med de där datorerna. Att 1366x768 fortfarande förekommer så ofta 2015 är tragiskt. I övrigt ser de inte så tokiga ut. Optiska läsaren kan tas bort för montering av en till lagringsenhet exempelvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har stolen från jysk här inne och kan berätta lite hur den är? Är den skön att sitta i? Hur är det efter några timmar i den? Går det att höja ryggstödet? Mina axlar har en förmåga att hamna längre upp än där de "ska" vara enligt tillverkarens design.

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-laderlook-svart-0

Permalänk
Entusiast

@polkal: Jag har haft en och min bror och hans flickvän har en, samma problem med alla:

  • Samtliga stolar har börjat luta åt vänster (eller om det var höger).

  • Skruvarna åker ur av sig själva efter ett tag, man får dra åt dem av och till.

  • Stolen är skön, men mycket mer positivt vågar jag inte säga om den.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

För det priset kan du få Markus från Ikea som jag är väldigt nöjd med iaf. Ända jag har att klaga på är att armstöden är lite höga.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/#/7026115...

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem

OBS @antepannte. Jag hade nog varit försiktig med den Sandisk Ultra II SSDn.
---
SanDisk Ultra II SSD 480GB
Dustin: 1 729:-
Lägsta jämförpris: 1 988:-
https://www.dustinhome.se/product/5010805370/ultra-ii?ssel=fa....
---
Det är 840-problemet om igen, men utan fix.
Dessa enheter använder 19nm TLC minne, precis som 840 EVO. Men ingen vet om de kommer få samma problem eller inte. Med tanke på hur låg kvalitet deras andra SSD är i botten nivån så tror jag dessa kommer få problem. Ultra Plus var en bra disk, men Ultra (utan plus) var en hemsk disk.

Du bör notera det till användare som vill köpa den iaf, så de är förberedda på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av polkal:

Någon som har stolen från jysk här inne och kan berätta lite hur den är? Är den skön att sitta i? Hur är det efter några timmar i den? Går det att höja ryggstödet? Mina axlar har en förmåga att hamna längre upp än där de "ska" vara enligt tillverkarens design.

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-laderlook-svart-0

Jag har en, köpte min för 799 och det är väl den precis värd. Har haft den i 1½ år nu tror jag.

Rätt skön, inte ergonomisk dock. Sitsen har blivit ganska sne.
Stolens fjäder som justerar motståndet knarrar så in i helvete om man inte går lös med silikonspray.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Erik Wagman:

Netonnet fynd: Msi gtx 980ti för 6490:- https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen... Prisjakt: närmaste återförsäljare är Misco med 7148:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3169827

Tack för tipset, knep det
Edit: Verkar finnas flera kvar? Konstigt

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Tack för tipset, knep det
Edit: Verkar finnas flera kvar? Konstigt

inte helt omöjligt att det är en kartong med kort som blivit skadar i frakten eller något sådant.

Permalänk
Skrivet av fax110:

inte helt omöjligt att det är en kartong med kort som blivit skadar i frakten eller något sådant.

Deras chatt sa precis att det finns ett kvar, så det kanske fanns två från början, någon som tänkt köra SLI.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

kul!

@TommyToad: Kul att du kunde köpa det. Men konstigt att det var flera stycken.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren angående kontorsstolen! Verkar som att snedheten inte är något ovanligt.

Vet ni någon annan bra i prisspannet 500-1200kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkal:

Tack för svaren angående kontorsstolen! Verkar som att snedheten inte är något ovanligt.

Vet ni någon annan bra i prisspannet 500-1200kr?

Läs de andra trådarna istället. Finns väl ett 10-tal, där kan du säkert få tips. Bara så inte den här tråden spårar ur om stolar

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

eller så kan man köpa denna Race Kontorsstol från MIO för 1195kr
https://www.mio.se/produkt/race/25933556

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

eller så kan man köpa denna Race Kontorsstol från MIO för 1195kr
https://www.mio.se/produkt/race/25933556

Använder du den själv? Är den skön?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Skit i sk gamingstolarna och köp en beg kinnaprs istället. Finns ingen skönare stol. Köpte en själv för 800 kr och drn ser och fungerar som om den vore nytt trots att den är från 2002.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av babgjyshi:

Skit i sk gamingstolarna och köp en beg kinnaprs istället. Finns ingen skönare stol. Köpte en själv för 800 kr och drn ser och fungerar som om den vore nytt trots att den är från 2002.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite oförtjänt med kritik tycker jag. Hade en kinnarps (ingen aning om modell) och måste säga att jag föredrar min DXRacer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkal:

Någon som har stolen från jysk här inne och kan berätta lite hur den är? Är den skön att sitta i? Hur är det efter några timmar i den? Går det att höja ryggstödet? Mina axlar har en förmåga att hamna längre upp än där de "ska" vara enligt tillverkarens design.

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-laderlook-svart-0

Var inte dumsnål är mitt tips. Jag betat av en del olika kontorsstolar från Jysk, ikea m.m.
Nu köpte jag en DXRacer och oj! vilken skillnad. Så mycket skönare på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry: brukar använda den hos en polare , riktig skön och snygg faktiskt, har själv en IKEA markus, är bara nöjd, lite för hård stol bara.
undvik JYSK, har haft Kontorsstol Sebastian/SNERTINGE ett hjul gick sönder efter knappt ett års användning, en annan lite billigare modell gick helt sönder .

Permalänk
Medlem

Någon som har något tips på var man ska köpa ps4, 2 handkontroller och fifa? Letar efter något paket men det verkar ju inte finnas

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Någon mer som beställde BenQ-skärmen som var nedsatt idag hos Siba?
Har inte fått någon bekräftelse än, och supporten sa att de hade två i lager.
Dock så uppdateras lagret imorgon så, vet inte säkert förrens då.

Permalänk
Skrivet av polkal:

Någon som har stolen från jysk här inne och kan berätta lite hur den är? Är den skön att sitta i? Hur är det efter några timmar i den? Går det att höja ryggstödet? Mina axlar har en förmåga att hamna längre upp än där de "ska" vara enligt tillverkarens design.

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-laderlook-svart-0

Gasfjädern slutar fungera på min, så fort ja rörde mig så sjönk ja ner några millimeter efter 10-20min så satt man på lägsta med bordet uppe vid hakan.
kullagret är stålkulor och en plast ring som ska hålla ihop allt, ringen gick sönder efter något år blev att varje gång man vred på stolen så lät det "tock"

väldigt irriterande fick tag i en 10år gammal kontorsstol från en bekant fast denna håller iallafall.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxti:

Skaffat några av dessa prylar sista tiden.
Mycket nöjd med resultaten.

Repeater TP-link RE200 AC750-repeater 349kr ord pris 549kr
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Repeatern verkar intressant men omdömet på Prisjakt oroar lite. Stämmer det att enheterna som ansluter genom den får annan MAC-adress?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2747820

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av John L:

Repeatern verkar intressant men omdömet på Prisjakt oroar lite. Stämmer det att enheterna som ansluter genom den får annan MAC-adress?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2747820

Skickades från m.sweclockers.com

Den bör inte påverka macadresser, men han som skrev på prisjakt har ju ingen aning om vad han sysslar med, han klagar ju på att den påverka statiska ipadresser och det är omöjligt att en repeater gör det, den kan inte konfigurera om datorn eller andra klienternas inställningar.
Däremot då innebär en repeater halverad hastighet och dubblerad latens (som bäst) i wifidelen av lanet så man bör ju undvika dem av den anledningen och montera en accesspunkt i stället om man vill ha bra prestanda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.