Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag missade lurarna förra gången de var nedsatta ordentligt. Det misstaget gjorde jag inte om. Sjukt prisvärda!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag missade lurarna förra gången de var nedsatta ordentligt. Det misstaget gjorde jag inte om. Sjukt prisvärda!

Rejält sugen på samma lurar som ovan ska köpa. Någon som har en hörlursförstärkare och rekommendera?

Permalänk
Medlem

@niklasloow:

Objective 2 finns på massdrop för ungefär halva priset: https://www.massdrop.com/buy/massdrop-o2-amplifier

Mycket bra hörlursförstärkare för pengarna i vanliga fall, ännu bättre nu.
Köpte min för 2~ veckor sen för originalpris och är jättenöjd. Kör den med just Fidelio x2 med.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Den bör inte påverka macadresser, men han som skrev på prisjakt har ju ingen aning om vad han sysslar med, han klagar ju på att den påverka statiska ipadresser och det är omöjligt att en repeater gör det, den kan inte konfigurera om datorn eller andra klienternas inställningar.
Däremot då innebär en repeater halverad hastighet och dubblerad latens (som bäst) i wifidelen av lanet så man bör ju undvika dem av den anledningen och montera en accesspunkt i stället om man vill ha bra prestanda.

Ett tillägg; en repeater kan i många fall vara en accesspunkt också. Har en netgear som kan agera både och, dvs dels skicka vidare wifisignaler eller helt enkelt funka som en accesspunkt (jag kör med detta) med en ethernet-kabel ikopplad från routern.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag missade lurarna förra gången de var nedsatta ordentligt. Det misstaget gjorde jag inte om. Sjukt prisvärda!

Skrivet av niklasloow:

Rejält sugen på samma lurar som ovan ska köpa. Någon som har en hörlursförstärkare och rekommendera?

Blir även jag riktigt sugen varje gång detta dyker upp, trots att jag har ett par Q701 för närvarande.

Skrivet av Xeris:

@niklasloow:

Objective 2 finns på massdrop för ungefär halva priset: https://www.massdrop.com/buy/massdrop-o2-amplifier

Mycket bra hörlursförstärkare för pengarna i vanliga fall, ännu bättre nu.
Köpte min för 2~ veckor sen för originalpris och är jättenöjd. Kör den med just Fidelio x2 med.

Antar att det landar närmare tusenlappen efter tull + moms, men fortfarande bra pris. Skulle gärna ha sett en odac kombo.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel, framförallt om man är ett par vänner som spelar tsm! rek alla att köpa när det är så billigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag är ute efter ett gtx 980 ti. Men för detta priset så borde man kanske köra på titan?! Det kliar i köpfingrarna.

Edit: Eller kanske inte, 980 TI och Titan X presterar nästintill identiskt i spel. Och jag kör bara på 1080p skärm.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Vill säga detta angående Samsung batteriet. Det större batteriet (3500mah) är också tjockare, det är därför ett skal följer med. Men det jag tror inte många vet är att det inte funkar ihop med trådlös laddning. Om man ska använda trådlös laddning måste man ha originalbatteriet som inte är lika tjockt.

Permalänk
Medlem

@sleepzou: Såvidare du inte har jättestora fördelar av minnet samt tycker om att den låter mer, så ser ju inte jag varför du skulle välja den. Ett överklockat 980ti med bra eftermarknaskylare är mycket mer vad du behöver låter det som.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Samsung SSD:n verkar vara uppe på 1890 nu. Synd att man missade den tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Var precis inne på netonnet och köpte en samsung SSD EVO 500GB

Står 1690 på prisjakt med betalade endast 1399 i butik.

https://www.netonnet.se/art/komponenter/harddisk/ssdsata2a5tu...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880210

EDIT: De verkar ha insett sitt misstag och höjt priset till 1690 på hemsidan igen.

Skrivet av Aene:

Samsung SSD:n verkar vara uppe på 1890 nu. Synd att man missade den tidigare.

Dom måste väl ta igen förlusterna för misstaget nu då.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det var ett fel eftersom det är netonnet. Dom verkar ju ha minikampanjer med låga priser och begränsat antal varor mest hela tiden.

Permalänk
Skrivet av MBMB:

Dom måste väl ta igen förlusterna för misstaget nu då.

Bra pris men dålig SSD hade nog köpt annat märke !

Permalänk
Entusiast

Någon som sett något bra pris på en extern hårddisk? Börjar få slut på lagring i min X1. Förbannade konsoler.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag vet inte om det var ett fel eftersom det är netonnet. Dom verkar ju ha minikampanjer med låga priser och begränsat antal varor mest hela tiden.

Håller med. Knep ett par 4TB externa hdd's för 999kr för några veckor sedan, kanske ev vara svårt att förutse att folk ska massköpa de för att slakta och stoppa in WD greens i sina burkar. Men en 850 EVO ssd är onekligen svårt att sätta felpris på för de kommer ju garanterat att gå åt. Om det rörde sig om någon sorts felprissättning där det är automatiserat beroende på någon tredje parts pris så tycker man onekligen att de borde vara medvetna om detta och ha åtgärdat det vid det här laget.

Skrivet av Flexiblus:

Bra pris men dålig SSD hade nog köpt annat märke !

Dålig på vilket vis? En av de snabbaste konsumentdiskarna, ja den använder TLC, men den begränsade livslängden är nog lång för de flesta iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Knep ett par 4TB externa hdd's för 999kr för några veckor sedan, kanske ev vara svårt att förutse att folk ska massköpa de för att slakta och stoppa in WD greens i sina burkar

Vad? Var? Jag letar efter en relativt billigt HDD för min dator i flera månader nu, den enda som är mer eller mindre okey är WD Green på 3TB för tusen spänn. Annars är det inga Rabat som jag märkte på HDD alls. Vad var det för märke på just extern box? Så att jag kan hålla utkik efter den då.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Vad? Var? Jag letar efter en relativt billigt HDD för min dator i flera månader nu, den enda som är mer eller mindre okey är WD Green på 3TB för tusen spänn. Annars är det inga Rabat som jag märkte på HDD alls. Vad var det för märke på just extern box? Så att jag kan hålla utkik efter den då.

Det var en Intenso 4TB hos netonnet, erbjudandet varade endast i ett fåtal timmar (mindre än ett dygn).

Permalänk
Medlem

@Anders9110 Nu är jag förvånad. (#15578031)

Inte över att Elgiganten säljer billig dator, utan att den faktiskt är bättre än de brukar vara.
Visst CPUn är lite... så där, men inte katastrof.
Men 8GB RAM och SSD... vf har hänt?!? Det brukar ju alltid vara 4GB och hela 500GB HDD!
De behåller sina 1366 x 768 skärmar dock

Trevligt att se SSDer ta sig in i budget segmenten iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

@Anders9110 Nu är jag förvånad. (#15578031)

Inte över att Elgiganten säljer billig dator, utan att den faktiskt är bättre än de brukar vara.
Visst CPUn är lite... så där, men inte katastrof.
Men 8GB RAM och SSD... vf har hänt?!? Det brukar ju alltid vara 4GB och hela 500GB HDD!
De behåller sina 1366 x 768 skärmar dock

Trevligt att se SSDer ta sig in i budget segmenten iaf

Funderar på denna till sambon, vad tror ni, är detta det bästa alternativet till någon som surfar och betalar lite räkningar? Eller finns det någon ännu mera prisvärd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Be:

Funderar på denna till sambon, vad tror ni, är detta det bästa alternativet till någon som surfar och betalar lite räkningar? Eller finns det någon ännu mera prisvärd?

Är tveksam om man kan hitta ett billigare alternativet med så mycket ram och ssd. Däremot CPU'n är lite så där, datorn kan kännas segt med den.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Avstängd

Hade nog hellre letat efter en billig dator med core i3 och sedan bytt till ssd själv, ssd'n finns det ju erbjudanden på mest hela tiden. Mer ram än 4 är rätt onödigt om man bara surfar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Hade nog hellre letat efter en billig dator med core i3 och sedan bytt till ssd själv, ssd'n finns det ju erbjudanden på mest hela tiden. Mer ram än 4 är rätt onödigt om man bara surfar...

Heh... så länge man inte surfar med Chrome, ja...

Den webbläsaren äter RAM till frukost, lunch och middag, med topping på varje måltid av mer RAM

@Be Jag har inte så bra koll på vad "som finns där ute", men det är en helt okej dator för rea priset. Dock har den sina begränsningar vad gäller CPU/GPU kraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Är tveksam om man kan hitta ett billigare alternativet med så mycket ram och ssd. Däremot CPU'n är lite så där, datorn kan kännas segt med den.

Även om processorn är "billigast möjliga" så tror jag att den räcker till för det mesta.

Jag har själv tre stycken laptops; en med en dual core Celeron från ca 2010, en med senaste generationen i3 och en med en senaste generationen i7. Alla har tre har likadana SSD och jag märker noll skillnad mellan datorerna vid surf, youtubande och dylik användning.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Be:

Funderar på denna till sambon, vad tror ni, är detta det bästa alternativet till någon som surfar och betalar lite räkningar? Eller finns det någon ännu mera prisvärd?

För 2690 Kr så är datorn väldigt prisvärd det man brukar få i denna prisgrup är Bay Trail eller Beema processorer.

Skrivet av DEADushka:

Är tveksam om man kan hitta ett billigare alternativet med så mycket ram och ssd. Däremot CPU'n är lite så där, datorn kan kännas segt med den.

CPU bör inte känns seg det är en CPU med 2 Brodwell kärnor klockad till 1.5 ghz

Skrivet av trollhattan:

Hade nog hellre letat efter en billig dator med core i3 och sedan bytt till ssd själv, ssd'n finns det ju erbjudanden på mest hela tiden. Mer ram än 4 är rätt onödigt om man bara surfar...

En i3 cpu kostar minst 3k när de går på rea lägg till en SSD och man hamnar nära 3700 kr plus att man måste lägga ner tid att klona/installera Windows. Ett plus är att man med en hårddisk kabinett får en billig Extern HDD.

Skrivet av Paddanx:

Heh... så länge man inte surfar med Chrome, ja...

Den webbläsaren äter RAM till frukost, lunch och middag, med topping på varje måltid av mer RAM

@Be Jag har inte så bra koll på vad "som finns där ute", men det är en helt okej dator för rea priset. Dock har den sina begränsningar vad gäller CPU/GPU kraft.

CPU är faktiskt inte speciellt mycket sämre än en i3 4005u för en surfdator 15% lägre klockfrekvenser 1mb mindre l3 cache och ingen hyperthreading för en surfdator så märker man inte någon större skillnad GPU däremot är sämre än Intel HD 4400.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Har försökt få pappa att köpa den datorn från Elgiganten. Just nu har han bara sin ipad air2. Men han skulle behöva en laptop för att jobba med Visma. Tycker den är helt klockren. Då får han ju även Windows 10. Blir nästan sugen på att köpa den själv. Dock är batteritiden lite dålig då jag är van vid macbook. Men helt klart en superdator för mindre datorkunniga som bara vill surfa och betala räkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Vet inte om jag missuppfattat detta, 295 + 150 + 145 =580kr/mån ?

Nej, 150:- i avbetalning för mobilen och 145:- för Fastpris abonnemanget.
Totalt 295:-/ mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Sjukt bra erbjudande från comviq på Galaxy s6 32GB med abonnemang. Hade nappat direkt om jag behövt ny mobil eller inte va bunden till något redan.

Avbetalning mobil, 24 mån, 150 kr/mån
Fastpris abonnemang 0,5 GB, 24 mån bindningstid, 145 kr/mån[
295:-/ mån
http://webbutik.comviq.se/galaxy-s6-32gb.html?s=1029
Andra mobiloperatörer ligger på 450:-/mån och uppåt för samma erbjudande.

Eller så kan man välja 64GB istället för 345:-/mån
http://webbutik.comviq.se/galaxy-s6-64gb.html

Problemet är bara att man binder sig till ett abonnemang utan data alls knappt, och vill man ha mer data måste man betala väldigt dyrt för en liten ökning..

Dock ett väldigt bra erbjudande om man ej är i behov av en stor mängd data:)

Permalänk
Medlem

@Xeris:

Tror att denna kampanj inte skickar med adapter för oss i norden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

@Xeris:

Tror att denna kampanj inte skickar med adapter för oss i norden.

Stämmer bra. Ska tydligen komma en till, grovt uppskattat under november, som kommer att tillåta att man gör vissa förändringar, inkl ~230v, enligt de på massdrop.

Permalänk
Entusiast

Om någon har köpt Lenovo-datorn från Elgiganten så berätta gärna ärligt om skärmen på den.

Datorn är väl egentligen inte mycket snabbare än min Dell Venue 11 Pro eftersom den har en ganska högt klockad Atom men jag har aldrig köpt ett tangentbord att para ihop den med och de verkar ligga runt 1 500kr (!).
Så därför blev jag helt enkelt sugen på en ny dator istället men det som tar emot är ju skärmen då min Venue 11 ändå har en underbar 1080p IPS-skärm :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈