Prestandaproblem i Windows 10

Permalänk

Prestandaproblem i Windows 10

Jag har precis skaffat Windows 10 och det första jag märker är att jag har urusel prestanda i alla spel jag startar. Kunde inte ens starta Arkham Knight då jag fick 1 fps och det inte ville ladda. Jag brukar ha runt 55-60 fps konstant i Arkham Knight. I Skyrim fick jag 10 fps och hade också problem att ladda spelet. Mina grafikdrivrutiner är uppdaterade senast idag. Är det någon som har liknande problem eller känner till någon lösning på detta?

EDIT: Jag installerade om den senaste drivrutinen via nvidias hemsida och nu har jag samma prestanda som vanligt igen.

Visa signatur

MSI Z97 Gaming 5, Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming, Samsung SSD EVO 850-Series 120GB, 2TB Seagate Desktop HDD 7200rpm 64MB, Corsair 16GB (4x4GB) CL9 1600Mhz Vengeance, EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxenbringen:

Jag har precis skaffat Windows 10 och det första jag märker är att jag har urusel prestanda i alla spel jag startar. Kunde inte ens starta Arkham Knight då jag fick 1 fps och det inte ville ladda. Jag brukar ha runt 55-60 fps konstant i Arkham Knight. I Skyrim fick jag 10 fps och hade också problem att ladda spelet. Mina grafikdrivrutiner är uppdaterade senast idag. Är det någon som har liknande problem eller känner till någon lösning på detta?

Ja, det är problem med Nvidias drivrutiner för Windows 10. Den första releasen fungerade knappt alls och den nya verkar ha prestanda problem. Källa google

Permalänk

@lappen81: Ok, hoppas att de fixar det snart. Funderar på att nedgradera tillbaka till 8 annars.

Visa signatur

MSI Z97 Gaming 5, Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming, Samsung SSD EVO 850-Series 120GB, 2TB Seagate Desktop HDD 7200rpm 64MB, Corsair 16GB (4x4GB) CL9 1600Mhz Vengeance, EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Du kan ju annars ner gradera Nvidia drivaren... ?

Permalänk
Medlem

Du kan prova http://www.drivermax.com/ och har du tur har dom en bättre drive. Den kollar alla drivrutiner.

Permalänk
Medlem

just darför man ska vänta lite, ingen ide att hoppa på om spelprestandan blir lidande.

Permalänk
Medlem

Ingen prestanda förlust för mig, laddade ner WHQL drivers från nvidia men windows 10 drog ner senaste betan, tänkte jaja. Men mig funkar det perfekt för på dem spelen jag har spelat

Sitter med ett 970

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag så man vet om det fungerar eller inte överhuvudtaget, inte bara spel..

Ska uppgradera en laptop som jag inte använder så ofta och kolla om det är något för mig, innan jag uppgraderar arbetsmaskiner och speldatorer. Hatar verkligen Win8, så är väl inte så optimistisk.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det bra du löste själv problemet installerade om den senaste drivrutinen via nvidias hemsida.

Asså för de som har kvar problemet det måste vara Defender programmet eller annat antivirus app som är problemet med hackande i spel. Avinstallera. Defneder är "Microsoft Security Essentials" i win8 och win10 heter det Defneder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

Det bra du löste själv problemet installerade om den senaste drivrutinen via nvidias hemsida.

Asså för de som har kvar problemet det måste vara Defender programmet eller annat antivirus app som är problemet med hackande i spel. Avinstallera. Defneder är "Microsoft Security Essentials" i win8 och win10 heter det Defneder.

Eller bara gå in i tjänster och inaktivera, gör likadant med brandväggen. Men se till att du har ett Antivirusprogram först!!

"Defneder"..hehe!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd