Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Men har inte alla samma "Generic Key"? Vad jag har kunna sett så verkar allt ha samma nyckel efter man gjort upgrade to windows 10.
Eller genereras det en ny nyckel efter att man aktiverat Windows 10?

Det kan vi ju lätt lista ut, vad är dina fyra första och fyra sista?

Permalänk
Medlem

Jag kör "media creationtool för installation av windows 10 men får bara upp att installationsprogram inte startade korrekt och att jag bör starta om datorn för att köra installation igen.
Testar nu med iso på usb istället.

Vanliga "skaffa windows 10" säger att windows 10 inte går pga en driver som inte ens är installerad (broadcom virtual wireless adapter) :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på om ifall jag behöver skicka över mina foton och dokument på en extern hårddisk medans jag fixar win 10?
Vill inte att något försvinner nämligen, snarar INGET.

Visa signatur

Coraliiine.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coraline:

Någon som kan svara på om ifall jag behöver skicka över mina foton och dokument på en extern hårddisk medans jag fixar win 10?

Nej det behöver du inte. Allt finns kvar. Det är ungefär som att installera en vanlig Windows Update-patch som är ovanligt stor.

Kul att både användare och recensenter verkar gilla Windows 10
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150729/windows-10-hyllas-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Stängde av animationerna, blev störigt rätt fort hur långsamt det är.
Däremot är det andra element som är fruktansvärt långsamma, ex om när man klickar på tiden för att få fram kalendern, eller ljudet i tray.
Är en liten delay när man klickar innan det kommer fram, så sjukt dåligt kodat.
Prova ex spamma ljudikonen med vänsterklick ;> Slooooow.

Skumt, jag upplever inte detta problemet alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Aha, okej. Dåså! Super tack!

Skrivet av strejf:

Nej det behöver du inte. Allt finns kvar. Det är ungefär som att installera en vanlig Windows Update-patch som är ovanligt stor.

Visa signatur

Coraliiine.

Permalänk
Medlem

Nu när det väl är installerat så känns det ganska OK. Alla drivrutiner till allting kom in antingen direkt eller via windows update och det är ju väldigt positivt! Däremot gränssnittet kräver nog en del invänjning från Windows 7. Var frusterad hur man hittade allting och har ännu inte lyckats hitta ikonen "Den här datorn", men den verkar heller inte behövas sedan jag så småningom upptäckte att högerklicka på windowsflaggan nere i vänstra hörnet vid "startmenyn" gav åtkomst till ungefär samma saker som högerklick på "den här datorn" i windows 7. Man kunde även komma åt kontrollpanelen och lite annat i den där högerklicksmenyn (som nästan kändes bättre än själva "startmenyn" för att hitta olika inställningar).

Dock har jag lite problem med åtkomst till sambautdelningar på min Linux filserver. Antagligen en fråga om inställningar men det är ju lite frustrerande att hela tiden få upp ingen åtkomst. Testade från annan dator med Windows 7 och där funkar det hur bra som helst. Däremot när man väl lyckats ansluta sig så är det fin fart på filöverföringar över nätverket. Maxar 1 Gbit/s typ hela tiden (uppemot 120 MB/s nr man hämtar och skickar filer till servern). Kan i och för sig också bero på att jag nu har "ny dator" (bättre begagnad) med bra prestanda.

Om någon vet hur man smidigast ställer in nätverket för åtkomst till sambaserver på Linux kan väl kanske ge något tips för inställningarna i Windows 10? Har bytt till rätt arbetsgrupp, rätt användarnamn och lösen och ställt in löseordsbaserad fildelning med samma namn och lösenord på alla datorer. Men sen är det inställningar "privat nätverk" och så vidare som jag inte riktigt vet vad som menas. "Hemgrupp" känns som orelevant när man vill prata med Linux-servrar så det har jag stängt av. Alltså jag tycker jag ställt in likadant som i Windows 7 men nog krånglar det ändå med fildelningen. Har fått det fungera ibland men oftast kommer det upp en ruta att det inte går att ansluta. Kör windows 10 Pro och tycker att där borde väl finnas möjligheter att få till alla nätverksinställningar (kan förstå om Home-versionen är mer begränsad).

Går det att få startmenyn likadan som i Windows 7? Trodde Microsoft hade fixat startmenyn i Windows 10 men den känns som en riktig soppa med blandning av "appar" och "riktiga program". Personligen skulle jag vilja ta bort allt vad "appar" heter men sambon som är surfplatte- och smartphonemänniska verkar gilla det och det är hennes dator jag håller på fixa nu så det får väl vara som det är...

Men bortsett från gränssnittet och anpassning av inställningar så verkar det ju fungera OK. Är just nätverksinställningarna jag inte blir klok på. Varför göra det så förbannat krångligt med hemgrupper, privata och offentliga nätverk och allt vad det heter? Användarnamn och lösenord till varje resurs man vill ansluta borde räcka kan jag tycka och så länge man kör lokalt konto med samma namn och lösen som på filservern ska det ju bara funka men så är det tydligen inte. Vill helst inte behöva mappa upp nätverksenheter som alltid är anslutna utan bara klicka in mig på nätverket när jag vill komma åt filerna. Alltså så att det automatiskt loggar in när man ansluter.

Jaja, det fixar sig nog med inställnigarna av nätverket så småningom. Jag kan inte vara den enda som vill köra mot samba filserver så det kommer nog upp guider på hur man ska göra. Känns ändå som förvånansvärt få problem på det stora hela än så länge.

Sedan det här med att Microsoft spionerar så gick det att stänga av åtminstone några spioninställnigar när man körde installationsprogrammet. De verkar inte hålla hemligt att de lyssnar på både det ena och det andra (standardinställningarna verkar logga allt man skriver och säger) men det fanns ju avancerade inställningar där man kunde stänga av dessa funktioner. Jag stängde av allt utom felrapportering samt "smart filter" för osäkra webbplatser. Tänkte att jag kan ju bidra med att låta operativsystemet rapportera upptäckta fel, det känns inte så integritetskränkande och säkrare surfande känns inte fel.

Man behöver heller inget microsoftkonto, vare sig vid uppgradering eller nyinstallation (hoppa över så kan man skapa lokalt konto istället). Känner inget behov av konto hos Microsoft och skulle behovet uppstå kan man säkert aktivera det senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag kör "media creationtool för installation av windows 10 men får bara upp att installationsprogram inte startade korrekt och att jag bör starta om datorn för att köra installation igen.
Testar nu med iso på usb istället.

Vanliga "skaffa windows 10" säger att windows 10 inte går pga en driver som inte ens är installerad (broadcom virtual wireless adapter) :\

Välj befintlig installation. Sen får du göra en clean install

Permalänk
Medlem

@InCyBoy: håll inne shift när du väljer starta om. Där kan du välja avancerat och sen "ändra datorns uefi inställningar", då vill den starta om o pof så är du i UEFI/bios.

denna guide är för win 8 men är densamma för windows 10:

http://www.eightforums.com/tutorials/20256-uefi-firmware-sett...

Permalänk
Medlem

Jag tycker Microsoft har gjort en grym jobb med denna OS. Den funkar klockrent på min desktop dator, men buggar lite på min Intel Nuc. När den är på viloläge och jag väcker den så är ljudet bortkopplad och skärmen har extendat sig även om bara TV är kopplad till den så jag måste starta om datorn för att få den att funka kan vara problem men Intels grafik drivrutiner.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Innan aktivering slutade det på 3V66T vilket flera andra här i tråden har skrivit. Har inte kollat efter aktivering om den ändrat för jag antog att alla hade samma nyckel vilket går att aktivera fram till nästa år då "Free upgrade" upphör.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Lustigt, så allt som krävdes för att windows 8 skulle bli bra är en startmeny och att inte köra appar i fullskärm. För inget annat är ju nytt egentligen.

Eller det kanske var så att folk brydde sig inte ens om att testa windows 8 utan läste på forumen, och nu är allt som fanns i windows 8 skitbra med en startmeny.

Ungefär som Vista vs Windows 7, var ingen större skillnad men Windows 7 var skitmycket bättre av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraline:

Vem är ansvarig för backup av dina filer ? Du eller Microsoft ? Skulle aldrig göra en OS installation utan att backa upp saker. Men det ska NORMALT fungera under uppgraderingen utan att något försvinner.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av HappyBunny:

Windows 10 Home - YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7
Windows 10 Home SL- BT79Q-G7N6G-PGBYW-4YWX6-6F4BT
Windows 10 Pro - VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Windows 10 Pro VL-MAK - QJNXR-7D97Q-K7WH4-RYWQ8-6MT6Y

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Innan aktivering slutade det på 3V66T vilket flera andra här i tråden har skrivit. Har inte kollat efter aktivering om den ändrat för jag antog att alla hade samma nyckel vilket går att aktivera fram till nästa år då "Free upgrade" upphör.

Jag har en här bredvid mig som började på TVP7V innan, nu efter W10-uppgradering börjar den med QJNXR.
Vad har du för motsvarighet?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

För de som inte fick uppgradera pga ikon inte visades, men som är astaggad på Windows 10 pga måste ominstallera och vill inte ha 8.1 igen, vad gör jag? Måste jag köpa det nu då för 1500 Riksdaler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Nu när det väl är installerat så känns det ganska OK. Alla drivrutiner till allting kom in antingen direkt eller via windows update och det är ju väldigt positivt! Däremot gränssnittet kräver nog en del invänjning från Windows 7. Var frusterad hur man hittade allting och har ännu inte lyckats hitta ikonen "Den här datorn", men den verkar heller inte behövas sedan jag så småningom upptäckte att högerklicka på windowsflaggan nere i vänstra hörnet vid "startmenyn" gav åtkomst till ungefär samma saker som högerklick på "den här datorn" i windows 7. Man kunde även komma åt kontrollpanelen och lite annat i den där högerklicksmenyn (som nästan kändes bättre än själva "startmenyn" för att hitta olika inställningar).

Dock har jag lite problem med åtkomst till sambautdelningar på min Linux filserver. Antagligen en fråga om inställningar men det är ju lite frustrerande att hela tiden få upp ingen åtkomst. Testade från annan dator med Windows 7 och där funkar det hur bra som helst. Däremot när man väl lyckats ansluta sig så är det fin fart på filöverföringar över nätverket. Maxar 1 Gbit/s typ hela tiden (uppemot 120 MB/s nr man hämtar och skickar filer till servern). Kan i och för sig också bero på att jag nu har "ny dator" (bättre begagnad) med bra prestanda.

Om någon vet hur man smidigast ställer in nätverket för åtkomst till sambaserver på Linux kan väl kanske ge något tips för inställningarna i Windows 10? Har bytt till rätt arbetsgrupp, rätt användarnamn och lösen och ställt in löseordsbaserad fildelning med samma namn och lösenord på alla datorer. Men sen är det inställningar "privat nätverk" och så vidare som jag inte riktigt vet vad som menas. "Hemgrupp" känns som orelevant när man vill prata med Linux-servrar så det har jag stängt av. Alltså jag tycker jag ställt in likadant som i Windows 7 men nog krånglar det ändå med fildelningen. Har fått det fungera ibland men oftast kommer det upp en ruta att det inte går att ansluta. Kör windows 10 Pro och tycker att där borde väl finnas möjligheter att få till alla nätverksinställningar (kan förstå om Home-versionen är mer begränsad).

Går det att få startmenyn likadan som i Windows 7? Trodde Microsoft hade fixat startmenyn i Windows 10 men den känns som en riktig soppa med blandning av "appar" och "riktiga program". Personligen skulle jag vilja ta bort allt vad "appar" heter men sambon som är surfplatte- och smartphonemänniska verkar gilla det och det är hennes dator jag håller på fixa nu så det får väl vara som det är...

Men bortsett från gränssnittet och anpassning av inställningar så verkar det ju fungera OK. Är just nätverksinställningarna jag inte blir klok på. Varför göra det så förbannat krångligt med hemgrupper, privata och offentliga nätverk och allt vad det heter? Användarnamn och lösenord till varje resurs man vill ansluta borde räcka kan jag tycka och så länge man kör lokalt konto med samma namn och lösen som på filservern ska det ju bara funka men så är det tydligen inte. Vill helst inte behöva mappa upp nätverksenheter som alltid är anslutna utan bara klicka in mig på nätverket när jag vill komma åt filerna. Alltså så att det automatiskt loggar in när man ansluter.

Jaja, det fixar sig nog med inställnigarna av nätverket så småningom. Jag kan inte vara den enda som vill köra mot samba filserver så det kommer nog upp guider på hur man ska göra. Känns ändå som förvånansvärt få problem på det stora hela än så länge.

Sedan det här med att Microsoft spionerar så gick det att stänga av åtminstone några spioninställnigar när man körde installationsprogrammet. De verkar inte hålla hemligt att de lyssnar på både det ena och det andra (standardinställningarna verkar logga allt man skriver och säger) men det fanns ju avancerade inställningar där man kunde stänga av dessa funktioner. Jag stängde av allt utom felrapportering samt "smart filter" för osäkra webbplatser. Tänkte att jag kan ju bidra med att låta operativsystemet rapportera upptäckta fel, det känns inte så integritetskränkande och säkrare surfande känns inte fel.

Man behöver heller inget microsoftkonto, vare sig vid uppgradering eller nyinstallation (hoppa över så kan man skapa lokalt konto istället). Känner inget behov av konto hos Microsoft och skulle behovet uppstå kan man säkert aktivera det senare.

Kan svara på några av dina frågor. Jag hade också stora problem att ansluta till min samba-filserver. Det gick helt enkelt inte. Stod nått i stil med att jag inte har permission att ansluta till nätverksenheter. WTF?! Detta löste mitt problem: http://www.dedoimedo.com/computers/windows-10-network-share-a... Efter det funkade det perfekt. Måste ju vara en bugg eller? Så ska det fan inte vara, inte ens kunna ansluta till en nätverksenhet...

Som svar på din startmeny-fråga: https://www.stardock.com/products/start10/ Jag gillar dock den nya startmenyn.

Edit: Gratis-alternativ: http://www.classicshell.net/ tror det finns en RC för Windows 10

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Crap. Då hade jag rätt tidigare i att man inte alls får någon W10 nyckel, utan du bara gör en hårdvaruaktivering på din dator. Ominstallerar du din dator om ett år då så är du kört.

Microsoft och sina "gratis uppgraderingar"... -.-

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

någon där ute med ett Asus Xonar Essence STX som får den till att funkar på windows 10???

har skickat förfrågan till asus om drivers men de har inte hunnit att svara än...

Jag har ett Xonar Essence ST och det fungerar som det ska efter uppgraderingen

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-I :: AMD Ryzen 7 7800X3D :: Corsair Vengeance 32GB :. Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti :: ASUS ROG Loki 850W SFX-L :: Corsair MP600 Pro XT 2TB :: SSUPS Meshroom S v2 :: ASUS ROG STRIX LC II 280 ARGB AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Mitt Windows 10 Pro har aktiverats och har VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T ...

Permalänk

@Mange43: Tack, men det fungerade inte..

Permalänk
Medlem

Ja det här känns ju inte så kul...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Crap. Då hade jag rätt tidigare i att man inte alls får någon W10 nyckel, utan du bara gör en hårdvaruaktivering på din dator. Ominstallerar du din dator om ett år då så är du kört.

Microsoft och sina "gratis uppgraderingar"... -.-

Nej så funkar det inte. Vet inte hur många gånger det har förklarats i denna tråd och i massa andra.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Nej, alla har inte samma nyckel.
Den nya nyckeln finns där direkt efter uppgraderingen, även innan aktiveringen.

Den nyckel som ni pratar om (VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T) är en generisk nyckel för utvärdering av Windows.
Generiska nycklar för utvärdering av de olika varianterna av Windows 10:
http://winaero.com/blog/generic-key-to-install-windows-10-rtm...

Jag uppgraderade från en legit/genuine Win7, och fick en ny nyckel som inte är en generisk nyckel.

Om du uppgraderar (och inte gör en ren installation) från en genuin Win7/8 ska du få en ny unik nyckel som finns där även innan aktiveringen.

Permalänk

Ett tips/annan väg för er som inte får ert W10 aktiverat eller som behöver en produkt nyckel, hittade denna tråden i mitt desperata försök till aktivera W10: https://www.reddit.com/r/Piracy/comments/3f1m9y/clean_source_...

Kan säga att kmspico funkar till 100%. Har testat själv!

Permalänk

Den generiska nyckeln som syns efter uppdatering/installation finns kvar där fram tills man har aktiverat sitt Windows.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Nej, alla har inte samma nyckel.
Den nya nyckeln finns där direkt efter uppgraderingen, även innan aktiveringen.

Den nyckel som ni pratar om (VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T) är en generisk nyckel för utvärdering av Windows.
Generiska nycklar för utvärdering av de olika varianterna av Windows 10:
http://winaero.com/blog/generic-key-to-install-windows-10-rtm...

Jag uppgraderade från en legit/genuine Win7, och fick en ny nyckel som inte är en generisk nyckel.

Om du uppgraderar (och inte gör en ren installation) från en genuin Win7/8 ska du få en ny unik nyckel som finns där även innan aktiveringen.

Men hur funkar det om man efter aktiveringen har gjort en clean install. Mitt Windows är ju aktiverat, men kan jag få ut den nya nyckeln nu eller är det försent?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

En av de bästa funktionerna i Windows 10 tycker jag är sekretess-inställningarna man kan göra. Fan man har ju full koll på exakt vad man vill att Microsoft ska få känna till om en. Cortana har till och med en egen anteckningsbok där man ser vad hon vet om mig som person och man kan ta bort allt eller valda delar.

Det här är långt bättre än vad Google och Apple erbjuder (ingenting) anser jag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Jag förstår inte varför alla har så bråttom med att få sina Windows aktiverade. Visst, jag kan förstå det om man vill göra en ren installation eftersom uppdateringen måste aktiveras innan clean installation, men Microsofts servrar är hårt belastade just nu i och med lanseringen så man måste vänta sig att det kommer vara såhär i några dagar.

Jag hade turen att få mitt aktiverat igår kväll. Det hjälpte inte att "spamma" aktivera-knappen för mig, utan jag lät bara datorn stå på. Efter 3-4 timmar var mitt Windows aktiverat och jag ska nu göra en clean installation när jag kommer hem.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av c4rnal:

Och när du säger "clean install" av nvidia geforce drivers. menar du då att du tagit bort nvidia geforce experience och drivisarna du redan hade på datorn? och sedan laddade ner helt nytt från nvidias sida och installerade det? Kanske är en dum fråga men vill bara försäkra mig om att jag gör rätt när det är mn tur

Nej jag laddade hem Windows 10 drivrutinerna från Nvidia. När man kör dem sedan så väljer du "Custom"->"Perform Clean Install" i själva installations förloppet. Det räckte för mig. Lycka till!

Men jag antar att du kan ta bort allt och ominstallera det med, bör väl ge samma resultat antar jag.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2