Datorn fastnar vid installation av windows 10

Permalänk
Medlem

Datorn fastnar vid installation av windows 10

Min dator med windows 7, fastnar med svart skärm vid installation av windows 10, allt går fint i början och det laddar som det ska, men sista momentet av installationen , så fastnar systemet med svart skärm. Musen är död med tangentbordet lyser, skärmen visar att det är på, (skärmen lyser upp) vad ska jag göra?

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Medlem

Det råkar inte vara så att du har din TV inkopplad eller liknande och signalen går till den? =P

(Talar ur egen erfarenhet, kände mig ganska dum när jag gjort om installationen 2 gånger)

Permalänk
Medlem

heheh, ne, jag kör bara min 24" benq skärm med en dvi kabel @Thareh:

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpack:

Min dator med windows 7, fastnar med svart skärm vid installation av windows 10, allt går fint i början och det laddar som det ska, men sista momentet av installationen , så fastnar systemet med svart skärm. Musen är död med tangentbordet lyser, skärmen visar att det är på, (skärmen lyser upp) vad ska jag göra?

Citat:

Got a Black Screen while installing or upgrading? This does not mean activation progress has stopped. Some PCs may need a long time to download Windows 10. Give it time!

More info here: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-w...

Tip - If you get a black screen with a blue circle at the 30-39% range, this means Windows 10 is downloading dynamic updates. Let it progress!

Tip - if your Windows 10 upgrade is at 96%, Windows is busy backing up your data. Do not stop progress!

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/wiki/windows_10-wi...

Permalänk
Medlem

jag testade det igår kväll, men datorn återställer bara till den senaste windows. jag har försökt googla till mig svar med hittar ingen som har samma fel som mig@CeciliaB:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpack:

jag testade det igår kväll, men datorn återställer bara till den senaste windows. jag har försökt googla till mig svar med hittar ingen som har samma fel som mig@CeciliaB:

Du får berätta om svaret i den andra tråden hjälper.

Permalänk
Avstängd

Jag hade samma sak på min dator. Trodde den hade stoppat. Men nej, efter 40 minuters helt svart skärm hoppade det igång igen. Dock var det en preview installation det hände på. RTM funkade snabbt och bra att installera.