Kan inte öppna nätverks- och delningscenter i Windows 7

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna nätverks- och delningscenter i Windows 7

Som rubriken säger så kan jag inte öppna nätverks- och delningscenter. Märkte det nyss när jag startade datorn och den ej var ansluten till wifi. Kan varken komma åt det via kontrollpanelen eller den lilla ikonen nere till höger. När jag försöker öppna det så är det ungefär som när man försöker öppna en internetsida men man inte har någon internet uppkoppling alltså rutan kommer upp men man ser inget innehåll.

Hittade dessutom en fb tråd där någon hade samma problem fast i vista.

https://www.flashback.org/p54271967#p54271967

Har inte testat att öppna via en mapp på skrivbordet då jag helt enkelt inte vet hur man gör, är inte speciellt datorkunnig.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att kontrollpanelen typ fryser ibland när jag klickar på nätverks- och delningscenter och att jag blir tvungen att stänga av mha aktivitetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Installera om windows och prova igen Låter som ett vanligt bugg bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunaz:

Installera om windows och prova igen Låter som ett vanligt bugg bara

Är det de enda jag kan göra? Suger lite om jag får installera om massa saker på datorn...

Permalänk
Medlem

Nu hade jag tur! Jag bestämde mig för att köra en ominstallation trots att jag skulle behöva installera om massa saker. Ville dock starta om datorn en sista gång innan jag gjorde det. Och vips så funkade den normalt igen, säkert femte gången jag startar om datorn

Tack ändå!