Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Microalus

Sisådär sex månader efter att jag klev ut i kylan och började karva med bågfilen så är nu mitt första scratchbygge färdigt. Men dessförinnan så ägnade jag ett helt år till att rita i sketchup, när jag var färdig med min modell så gick det någon månad eftersom jag inte kunde genomföra det.
Tankarna gick i stil med

"Jag har inte tillgång till någon cnc-fräs som kan hjälpa mig på vägen".

Förra sommaren så flyttade vi och renoverade lite i nya huset, helt plötsligt stöter jag på något som kallas gipshörn. Så fort jag ser gipshörnet så vet jag att mitt chassi kommer att byggas med sådana som stomme.

Det har varit en oerhört givande process för mig som 15-16-åring, jag har lärt mig massor som jag kan med mig till nästa bygge.

Slutligen så vill jag rikta ett stort tack till Kenny på Stylingwebben som har sponsrat mig med sleeve och samtliga tillbehör till sleeven. Utan honom hade det här projektet aldrig blivit så bra.

Jag vill även rikta ett tack till @Nikkop som tog sig tid att bedöma mina skisser trots att de var sneda och vinda.

Slutligen vill jag även tacka alla som följde projektet och gav mig kritik, utan er hade det aldrig blivit någonting.

Specs
Phenom II X6 1090T
GTX 680
8GB DDR3
970M Pro
HX 750 Sleevat
Microalus, 22 Liter

Jag tar gärna emot kritik för att nästa projekt ska bli ännu bättre, motivera era betyg i tråden. Det här var mitt första projekt, jag ser fram emot att genomföra fler projekt med högre kvalitet och finish.

Besök galleriet här

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Proffsmobbare

Kanonfint hemmabygge, och som ett första projekt är det ännu mer imponerande!

Ser fram emot vad du kan hitta på härnäst.

Permalänk
Medlem

Håller helt med, här finns det potential! Clean och snygg design.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Som talarna här ovanför skriver så finns potentialen där!
Bra jobbat med ett första bygge och med din ringa ålder!

Tills nästa gång, försök att lägga ner mer tid på ytorna och detaljer.

Kör hårt, ser fram emot nästa bygge! GLHF

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Skrivet av Laine:

Kanonfint hemmabygge, och som ett första projekt är det ännu mer imponerande!

Ser fram emot vad du kan hitta på härnäst.

Skrivet av hag.com:

Håller helt med, här finns det potential! Clean och snygg design.

Skrivet av Nizr:

Som talarna här ovanför skriver så finns potentialen där!
Bra jobbat med ett första bygge och med din ringa ålder!

Tills nästa gång, försök att lägga ner mer tid på ytorna och detaljer.

Kör hårt, ser fram emot nästa bygge! GLHF

Tack, verkligen superkul att ni gillar det.

@Nizr vad tänker du på när du nämner ytorna? Målningen är jag nämligen ganska nöjd med förutom på ett ställe av stommen, det syns på bilderna med gpu-sleeven

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

@Wille1504: jag tänker däremot på PSU-plåten.. Det kanske är en stil som du är ute efter, men den ser mest oklar ut, som att du hade tänkt att göra något mer med med

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Rent och fint, gillar den starkt! Bra jobbat!

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Schysst bygge! Håller med @nizr att täckplåten ser lite oklar ut, både bockningen och borstningen.

Men snygg design, gillar fönsterformen skarpt!

Edit: kanske är så att det syns mer på bilderna än i verkligheten. Både att bockningen har skarpare kant ut i sidorna och att det sitter lite fingeravtryck. Tror man kan klarlacka efter att du borstat så slipper du fettfläckar.

Skickades från m.sweclockers.com

tillägg
Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Men hojja, det blev ju riktigt snyggt det här! saknar dock kanske nån vit led som lyser lite diskret, samt dom 2 tomma fläktplatserna i fronten, men det kanske blir av?

Satt mest och slökollade på Swec och hittade båda dina loggar, och har bara en sak att säga:

Keep it up! Så kul att se att du i den åldern redan vill och kan göra sånt här, inte många som har viljan uthålligheten och kunnigheten:)

Jag skulle vilja göre ett eget chassi, men jag vet att orken och idéerna inte är tillräckliga, så skulle nog bara bli ett halvfärdigt ripoff från nåt galleria här på swec:D haha

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Skrivet av Lineri:

Men hojja, det blev ju riktigt snyggt det här! saknar dock kanske nån vit led som lyser lite diskret, samt dom 2 tomma fläktplatserna i fronten, men det kanske blir av?

Satt mest och slökollade på Swec och hittade båda dina loggar, och har bara en sak att säga:

Keep it up! Så kul att se att du i den åldern redan vill och kan göra sånt här, inte många som har viljan uthålligheten och kunnigheten:)

Jag skulle vilja göre ett eget chassi, men jag vet att orken och idéerna inte är tillräckliga, så skulle nog bara bli ett halvfärdigt ripoff från nåt galleria här på swec:D haha

Missade tyvärr ditt inlägg, men jättekul att du tyckte om det!
Numera sitter det två Noctua NF-P14 pwm i fronten. Leds är inte riktigt min grej.

Om du inte har tiden och orken att bygga ett eget så kan du ju modda ett befintligt chassi. Bara att hitta ett som du tycker om och tänker att du kan förbättra. Ta en mod i taget så är det bara att sluta om du tröttnar.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD