Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

@A-gubbe:
Hej,
kan låta hårt, men sluta curla sonen. Låter som att han får alldeles för mycket hjälp och utan tack dessutom.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Haha började läsa trådskaparens kommentar, trodde det var en ny tråd där någon hade behövt skriva av sig lite.. Läskigt nog så minns jag nu att jag läste denna tråd för cirka 3 år sedan. Var väl inne i datorspelandet och var runt 19 år, hade då varit datorberoende i cirka 7-9 år beroende på lite personliga grejer men just denna period när jag läste denna text var även en period där jag var nere och hängig över datormissbruket.

Möjligt att trådskaparen själv hjälpte mig ge mig en kick ut från det hela. Nu cirka 3 år senare så är jag bara glad. Har varit utomlands och rest ensam, tränar kamsport, anställd på ett bra företag samt har ett eget företag vid sidan om. Tjejer har man även träffat på och rest och haft skoj.

För tre år sedan när jag läste denna tråd hade jag en vetskap om att att livet gått åt helvete och någon tjej var ju inte talan om.. Tiden vänder snabbt är idag 22 år

Permalänk
Medlem

Posten har klantat sig och skickat till min adress fast i en helt annan stad det konstiga är att jag fick AVI i min brevlåda, Varför kan de inte rätta till sitt fel och leverera paketet till rätt utlämningsställe? (de vill alltså att jag hämtar i den andra staden)
Någon annan som råkat ut för detta?

Skrivet av plajton:

Haha började läsa trådskaparens kommentar, trodde det var en ny tråd där någon hade behövt skriva av sig lite.. Läskigt nog så minns jag nu att jag läste denna tråd för cr 3 år sedan. Var väl inne i datorspelandet och var runt 19 år, hade då varit datorberoende i cr 7-9 år beroende på lite personliga grejer men just denna period när jag läste denna text var även en period där jag var nere och hängig över datormissbruket.

Möjligt att trådskaparen själv hjälpte mig ge mig en kick ut från det hela. Nu cr 3 år senare så är jag bara glad. Har varit utomlands och rest ensam, tränar kamsport, anställd på ett bra företag samt har ett eget företag vid sidan om. Tjejer har man även träffat på och rest och haft skoj.

För tre år sedan när jag läste denna tråd hade jag en vetskap om att att livet gått åt helvete och någon tjej var ju inte talan om.. Tiden vänder snabbt är idag 22 år

Vad menar du med CR framför dina årtal?
Edit
Men det var ju kul för dig att du är frisk idag

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Posten har klantat sig och skickat till min adress fast i en helt annan stad det konstiga är att jag fick AVI i min brevlåda, Varför kan de inte rätta till sitt fel och leverera paketet till rätt utlämningsställe? (de vill alltså att jag hämtar i den andra staden)
Någon annan som råkat ut för detta?

Vad menar du med CR framför dina årtal?

Troligen en "krokig" förkortning av cirka (ca)

Edit: Ja, det låter märkligt av posten att inte själva rätta till sitt problem? De har ju "troligtvis" tillgång till sådana logistiska möjligheter.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Va i helsike, här råkar man trycka ctrl+b efter att ha markerat en snutt text. (för att kontrollera min risksvenska)

Så blir texten markerad med b och /b för bold.

HAXX!

Vet inte hur mycket tid jag har kastat bort på att inte veta om det där. Kan ju bruka snabbsvar rutan ALLTID från och med nu. o/

Permalänk
Medlem

GRRR NU är jag förbenad på noScript (tillägg i FF webbläsare).

3 gånger idag har jag behövt lägga till skript rättighet för fler servrar (har då flera olika flika uppe) och f-skapet laddar då om alla flikar, istället för bara den som påverkas. Saknar tiden med hemsidor när det var 1-2 servrar, och inte sidan behövde delar från halva världen för att ladda allt skit.
Resultatet, 3 gånger har jag skrivit en relativt lång text (bla Svar här på forumet) och "poff" där var sidan omladdad och allt var väck.
Varför? jo för man letade källor, info eller behövde kolla en sak för det man postade.
*suck*

Orkar inte skriva om allt, men @A-gubbe kort sagt, min mor tvingades välja mellan konkurs eller att polisanmäla sin egen dotter. Så min halvsyster hade tagit bla lån i min mors namn och flytt iväg med detta. Jag själv var minderårig vid den tiden och kunde inte göra mycket.

Min poäng är; inte alla söner/döttrar är som de borde vara :=/
Men du verkar skylla på dig själv, eftersom du fortsätter att hjälpa honom utan att få något tillbaka. Nu när du är sjuk är det dax för dem att ta hand om er. (Det gjorde jag när min mor blev sjuk).

Permalänk
Hedersmedlem

@GooGeL ctrl+u för underline ctrl+i för italics

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shimonu:

@GooGeL ctrl+u för underline ctrl+i för italics

Jag brukar även trycka ctrl+I när jag ska lägga in en bild, bara att lägga till "mg" två ggr då ju

Permalänk
Inaktiv

tänkt på mitt ex sen igår kväll, mår verkligen piss.
Men detta är livet och det har mycket att erbjuda, även om mesta dels är det bara skit.

Permalänk
Medlem

Påtaglig ångest. Semestern är snart slut.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Blir galen på Finlands nya regering. Nu ska en ordningsbots storlek höjas från 115 € till 345 €. Det är alltså den lägsta böter man kan få för t.ex. fortkörning. Därutöver ska alla dagsböter fördubblas.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av solemn:

Det påminner mig om när tjejen fick sin cykel stulen för några år sedan. Jag gick omkring i kvarteret och spanade efter den och otroligt nog cyklade den jäveln förbi mig på hennes cykel! Jag såg att han ställde ner den i ett källarutrymme under ett lägenhetshus och han kom inte ut igen. Jag fick syn på en vaktmästare i närheten och förklarade vad som hänt. Han släppte in mig i källaren och eftersom jag hade nyckeln till cykeln med mig så fick jag prova den för att bevisa att det var tjejens. Låset var faktiskt helt intakt, så lite impad var jag ändå..

Hursomhaver, polisen blev tillkallad (en civilklädd polis eftersom det visade sig att killen var efterspanad pga tyngre brott, han hade tydligen hängt i lägenheten ovanför förut). Jag och vaktmästaren blev ombedda att hålla koll om han kom ut igen, vilket han inte gjorde. Så dök civilpolisgubben upp.

Jag fick tyvärr aldrig reda på om dom fick fatt på killen eftersom jag inte kunde stanna kvar längre på platsen, men polisen var sjysst och lät mig ta med cykeln utan att den skulle tas in på stationen först (eftersom jag kunde bevisa att jag hade nyckeln som passade i låset). Fick lämna signalement på cykeltjuven och gå därifrån.

Spännande dag!

Se på fan!
Den första dök upp på blocket efter några dagar, numret var inte reggat och han svarade inte på mailen (skickade med frågan hur många växlar den hade då han inte skrev).
Polisen kontaktades men de sa bara att VI måste ta reda på ramnummret och se att det överensstämde med vårt kvitto annars kunde de inte göra nåt..
Hade gärna tagit med mig en polare eller 2 och ta saken i egna händer om det inte var 20 mil mellan oss..
Hennes pojkvän köpte en ny till henne men den blev som sagt snodd..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

tänkt på mitt ex sen igår kväll, mår verkligen piss.
Men detta är livet och det har mycket att erbjuda, även om mesta dels är det bara skit.

Du är fri. Njut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir galen på Finlands nya regering. Nu ska en ordningsbots storlek höjas från 115 € till 345 €. Det är alltså den lägsta böter man kan få för t.ex. fortkörning. Därutöver ska alla dagsböter fördubblas.

Så mao... det blir dyrt att bryta mot lagen, är vad den regeringen säger? Eller missa jag något.
Sur om man gör en miss och åker dit dock, ja.

Tex Tyskland har ju löjligt låg fortkörnings kostnad (€30 för 21km/h eller något sånt) Det ska ju svida om man ska ha någon effekt. Dock tycker jag att Svenska vägar är löjligt lågt satta, hastighetsmässigt om man jämför med resten av EU, men...

Permalänk
Avstängd

Är glad eftersom jag kommer att börja studera på universitet till hösten, galen pga letandet efter en hyreslägenhet i Uppsala...

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir galen på Finlands nya regering. Nu ska en ordningsbots storlek höjas från 115 € till 345 €. Det är alltså den lägsta böter man kan få för t.ex. fortkörning. Därutöver ska alla dagsböter fördubblas.

Bara att hålla sig inom lagens gränser då?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Du är fri. Njut.

Im free as a bird!
Man ser allt fler fördelar med att vara singel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara att hålla sig inom lagens gränser då?

Det verkar inte vara fullt så illa dock. Lägsta bötern verkar bli 175 € för max 15 km/h överhastighet. Sen 345 € för 16 -20 km/h överhastighet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir galen på Finlands nya regering. Nu ska en ordningsbots storlek höjas från 115 € till 345 €. Det är alltså den lägsta böter man kan få för t.ex. fortkörning. Därutöver ska alla dagsböter fördubblas.

Håll dig innanför lagens regler då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så mao... det blir dyrt att bryta mot lagen, är vad den regeringen säger? Eller missa jag något.
Sur om man gör en miss och åker dit dock, ja.

Tex Tyskland har ju löjligt låg fortkörnings kostnad (€30 för 21km/h eller något sånt) Det ska ju svida om man ska ha någon effekt. Dock tycker jag att Svenska vägar är löjligt lågt satta, hastighetsmässigt om man jämför med resten av EU, men...

som här i stan.

vägen från Degerfors - Karlskoga är först 1 fil i vardera riktning, 80km/h ,
sen kommer du in mot Karlskoga, passerar sjukhuset, tvåfiligt , 70 km/h (dock har filerna gräsyta i mellan.

sen kommer du ut på E18 mot t.ex Örebro, tvåfiligt där med, dock är det sänk till 60km/h , och där har du räcken mellan körbanorna.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag är arg för att utvecklingen går så fort. Man hinner inte med gammal hjärna att hänga med!

Permalänk
Skrivet av A-gubbe:

Jag är arg för att utvecklingen går så fort. Man hinner inte med gammal hjärna att hänga med!

ja hinner inte med ja blir bara hälften så gammal som ja borde bli för att ja hela tiden missar allt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ja hinner inte med ja blir bara hälften så gammal som ja borde bli för att ja hela tiden missar allt

Är man nästan utslagen, kan texten bli värre. Totalt obegripligt. Lite har du förstådd i.a.f.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av A-gubbe:

När våran son skulle separeras från sambon har vi börjat leta efter en au pair till hans lilla dotter. Till slut fastnade vi och sonen för en filippinska och en thai flicka. Båda i 25 års ålder. Men filippinskan fortsatte att skriva mycket trevliga mail och skicka foton på familjen.
Sen upptäckte vi att hon har lite hälsoproblem. Vi hjälpte henne med det ned den ekonomiska biten. Ni anar inte hur glad och tacksam hon och hennes familj blivit. Det var alltid vi som ställde upp för tjejen (inte sonen då hans ekonomi inte tillåter att ens anlita en au pair. Vi fick betala resan och lön, då vi tyckte hon är underbar och samtidigt en vän...

Hon själv deklarerade att vara som en dotter till oss och att vi alltid kan räkna med henne. Att om hon kommer ska hon hjälpa med att handla m.m. Vi bekostade även ett körkort. "Hon skulle älska oss som egna föräldrar och barnbarnet som eget barn.
Efter nästan 10 månader kom hon till Sverige. Efter 2 veckor förändrades allt. Hon ville inte ens hälsa på. Efter en månad då jag skadade min fot (kunde inte köra) och bett om hjälp, (min fru blev handikappad, blev fråntagen körkort) med att handla som hon lovade sa hon att hon tänker inte hjälpa oss med något!
Efter ytterligare 2 veckor fått vi av ren tillfällighet veta att hon blev gravid med sonen och all kontakt bröts! Sonen sa att "antingen ska vi ha kontakt på våra (filippinskans) villkor eller ingen alls".
Så. Idag har vi varken kontakt med sonen hans äldre och det nyfödda barnet.
Vi vet att sonen skickar pengar till hennes familj i Ph men vet också att snart tar de slut (han hade lånade från banken 100' till renov. av huset) .

Det känns galet. Men ok. Igår kontaktade sonen oss med begäran om hjälp! Igen...

Det känns som utnyttjande.

Våran syn på asiatiskor ändrades. Filippinskor är underbara och trevliga och lovar vad som helst bara så länge de är beroende av en.

Så. Idag, efter att drygga 1 år gått, vet vi hur barnbarnen ser ut från FB. Och dum som jag är, hjälper jag honom via tel och skriver olika ansökningar. Fast han skiter fullständigt i oss.
Och ångrar att vi adopterade honom i 6 års åldern. Idag är han 30... Allt han tänker är ... vi vet inte om han tänker.

Tur vi har fruns brorsbarn som är underbara.

Och skyll inte på uppfostran. Han har en syster som är exakt som han och adopterades av en annan familj till ett annat land. Hennes adoptivföräldrar är underbara människor. Gener väger tyngre. Vi fick leta upp biologiska föräldrar. Barnen är exakt som de! Patologiskt familj. Med hor, knark och sprit som nr.1.
Pappan paralyserad och inlagt på ett boende. Mamman väger kanske 40 kg. Mer knarkare kan man inte vara...

Vi försökte göra allt rätt. Hjälpa. Men det vändes emot oss. Det gör mig gråtfärdig.

Ursäkta men du ångrar alltså ditt barn? Och samtidigt undrar du varför er kontakt har skurit sig? Låter som att vi inte får hela historien här. Troligen inte genernas fel som du så konstigt påstår att han lämnat er.

Därtill så drar du minst ett par tiotal miljoner människor över en kam med ditt påstående om fillipinskor.
eh

Permalänk
Medlem

Sjukt glad för törbo motorn gick i Hyfsad puts

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ursäkta men du ångrar alltså ditt barn? Och samtidigt undrar du varför er kontakt har skurit sig? Låter som att vi inte får hela historien här. Troligen inte genernas fel som du så konstigt påstår att han lämnat er.

Därtill så drar du minst ett par tiotal miljoner människor över en kam med ditt påstående om fillipinskor.
eh

Oftast, och olyckligtvis blir det så. Om en Litauen mördar en Svenskt tjej, blir alla hatade.
Vi är ingen undantag. Vi, pga att han "sonen" brutit kontakt med hela släkten. Farmor, mormor, fastrar, mostrar, kusiner... Tydligen alla tänker vi fel?

Och ja. Vi ångrar adoptionen.

Permalänk
Medlem

Vilken jämlans besvikelse senaste Mad Max var. Det går inte att ersätta Mel Gibson med en utryckslös man och en styrkekvinna och dessutom göra det i en miljö helt utan handling.

Effekter och bilar och sådant var bra, dock. Men det räcker ju inte.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Vilken jämlans besvikelse senaste Mad Max var. Det går inte att ersätta Mel Gibson med en utryckslös man och en styrkekvinna och dessutom göra det i en miljö helt utan handling.

Effekter och bilar och sådant var bra, dock. Men det räcker ju inte.

.

Jag gillade den. Kändes som en gammaldags actionrulle. Full fart från början till slut.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

@chipw00t:

Den har ju skyhöga IMDB betyg. Så uppenbarligen var det många som gillade den. Men för mig var den, som sagt, en besvikelse. Mad Max som "individ" var ju helt utraderad. De kunde ha kallat den något annat, tycker jag. Kanske "Matriarchal Max: Castration Road "

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Har börjat märka att McDonalds hamburgare inte längre smakar som de gjorde en gång i tiden. Till det sämre då alltså.