Permalänk

spelsparfiler?

Jag och grabben använder datorn och ibland vill vi spela samma spel men det blir alltid fel med sparfilen.
om det finns 4 slots för att spara så brukar jag ha 1 och han ha 4, men då blandas de till slut ihop när någon tar fel.
kan man lösa problemet med en helt egen windows användare som han får ligga in på eller hamnar sparfilerna i alla fall i samma mapp?

Eller finns det någon annan lösning?

Permalänk
Medlem

En del spel lägger det under användardata, ja... det kan vara en idé att skapa användare. Vilket spel avser det?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Egentligen alla spel förutom skräckspel. Cod, rainbow six, assassins, far cry 4, mad max kanske.

Permalänk

eller så när du sparar så skriver du ditt namn så vet du vilken sparning du har, problemet löst.:) tror att windows använder ska lösa problemet men länge sen jag använde funktionen så osäker

Permalänk
Medlem

COD sparar i programmappen (om jag googlar rätt nu).
Rainbow Six i användarmappen
Far Cry i programmappen

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Okej. fan det skulle vara så smutt om det var som på konsol där användarens sparfiler ligger på användaren.