Permalänk
Medlem

vattenkyld wllwr luft

Hejsan alla swec köpte mig en ny dator och skulle vilja köpa en annan kylning då den blir lite varmare när jag spelar ett tag till min processor cpu är en 4790k skicka järna länk och varför den tackar i förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Vad menar du? Blir själva datorn varm eller är det just processorn du oroar dig för? Att datorn alstrar värme kan du inte göra något åt, en bättre kylare är bara mer effektiv på att leda bort värmen från komponenterna och ut i rummet du sitter i.

Vill du sänka temperaturen på processorn under belastning kan du enkelt montera dit en eftermarknadskylare men då behöver vi veta vilket chassi du har så vi kan veta vad du får plats med. Jag hade rekommenderat luftkylning om du inte vill överklocka processorn till väldigt höga nivåer.

Permalänk

Bild på datorn, antalet fläktar samt namn på delarna så kan vi hjälpa dig vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vad menar du? Blir själva datorn varm eller är det just processorn du oroar dig för? Att datorn alstrar värme kan du inte göra något åt, en bättre kylare är bara mer effektiv på att leda bort värmen från komponenterna och ut i rummet du sitter i.

Vill du sänka temperaturen på processorn under belastning kan du enkelt montera dit en eftermarknadskylare men då behöver vi veta vilket chassi du har så vi kan veta vad du får plats med. Jag hade rekommenderat luftkylning om du inte vill överklocka processorn till väldigt höga nivåer.

ajamen vill sänka temp vid belastning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av rozzoz:

ajamen vill sänka temp vid belastning

Skickades från m.sweclockers.com

Noctuas mindre 12 serie av kyleare passar i de flesta chassin och fungerar även för en mildare överklockning.