SweClockers söker nyhetsredaktör

Permalänk
Medlem

Ja hade det varit 1/2 tid så skulle det ha varit nått
Aktiv innan 8bits tiden och aldrig slutat

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Lycka till till de(n) som söker.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tar ni in ytterligare en eller lämnar någon skutan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Om det nu är ETT DRÖMJOBB! så borde det minsta problemet vara att flytta till en annan stad? Speciellt när du inte bor speciellt långt ifrån.

Tror inte att du har tänkt igenom detta riktigt... Jag har familj som jag inte gärna skiljer mig ifrån, det gör ju inte jobbet sämre... Eller hur?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Penguin:

Vi expanderar och passar samtidigt på att stuva om i organisationen för att kunna göra mer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt att Andreas ska sluta.

Edit: Oops! Läste Dimestams svar över

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jink:

Tror inte att du har tänkt igenom detta riktigt... Jag har familj som jag inte gärna skiljer mig ifrån, det gör ju inte jobbet sämre... Eller hur?

Tänker jag inte ta denna diskussionen här. Men är man 21 och inte villig att flytta såpass lite på sig för sitt DRÖMJOBB som kanske inte dyker upp på väldigt länge. Då hade inte jag kallat det drömjobb.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Inaktiv

Heltid i Stockholm hindrar mig ifrån att trycka skicka. Annars hade det kunnat vara det ultimata jobbet för mig, älskar research och tycker om att skriva.

Permalänk
Medlem

Många tankar o svar.

Här kommer en till

Vad är ingångslönen?

(inte för att jag ska söka, bara nyfiken, och jo, jag tror med att det tas i efterhand, men försöka går ju)

Lycka till alla!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Får jag jobba hemifrån Skåne? Annars får det fan vara!

Permalänk
Medlem

Ni behöver inte leta längre. Bara o skicka hit kontraktet.

...så länge jag får en ingångslön på 35 tusen med bra löneutveckling, betalda luncher, tjänstebil och lägenhet i centrala Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Ni behöver inte leta längre. Bara o skicka hit kontraktet.

...så länge jag får en ingångslön på 35 tusen med bra löneutveckling, betalda luncher, tjänstebil och lägenhet i centrala Stockholm.

Tillgång och efterfrågan. Det finns säkert någon som gör ett lika bra jobb utan de förmånerna. Välkommen till verkligheten. Här konkurrerar vi friskt!

Permalänk
Avstängd

Trevligt. Så vi här på forumen kommer att få bekanta oss med ännu en ny Sweclockersanställd?

Skrivet av tvelander:

Samma här

Jaså? Det var faktiskt en nyhet Tvelander.

Skrivet av Protopia:

Pendla från Södertälje?

Pendlar inte Jakob?

Skrivet av DavidtheDoom:

Hade jag inte varit mitt i studierna....

Kanske ska söka bara för att?

Känner exakt samma sak men samtidigt så borde ju konkurrensen vara mördande (med tanke på den väldiga kompetens som ändå finns på dessa forum).

Skrivet av Penguin:

Ganska säker på att det beror på att forumet och sidan har vuxit lavinartat de senaste åren och samtidigt har faktiskt Jonas och Emil verkat dra ett enormt lass.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har skickat in en ansökan, får väl hålla tummarna ordentligt nu då!

Permalänk
Skrivet av JonatanR:

know the feeling :'(

Get rekt

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken typ av gymnasiekompetens som behövs (har ingen inom IT/media i alla fall, om det är det som söks)

Hur som har väl 2/3 stycken av dessa punkter för övrigt på listan

Kul att ni desperat vill ha nyanställning (tror garanterat många skulle ändå söka utan att bli tipsad genom vän ).

Hade helt klart varit fint jobb (troligen stabilare anställning än det jag har nu, så hade garanterat sökt om jag hade haft mer meriter), men inget drömjobb Lycka till att få jobbet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

hmm, kanske kan pendla tar ju bara 7 timmar enkelresa

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Tänker jag inte ta denna diskussionen här. Men är man 21 och inte villig att flytta såpass lite på sig för sitt DRÖMJOBB som kanske inte dyker upp på väldigt länge. Då hade inte jag kallat det drömjobb.

Vissa sätter familjen framför karriären, och där i ligger våra meningsskilhaktigheter.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Datorintresse är en sak, men en kvalite som säkert också är gynnsam vid detta tillfälle är förmågan att på ett naturligt sätt kunna memorera utvecklingen i datordjungeln.
Många människor idag (inkl mej själv) har som exempel många gånger svårt att komma ihåg exempelvis styrkor och svagheter kring olika generationer av arkitekturer. Eller om någon viss datormodell/komponent historiskt varit ökänd för en viss typ av svaghet kan det vara bra att notera om den "nya modellen" bryter trenden. Detta gäller givetvis även mjukvara och egentligen i alla områden som man kan tänkas skriva om.

För att skriva nyheter som inte blir allt för "torra" behövs nog denna förmåga för att liva upp artiklarna med sådan kuriosa. Det har ytterst stor betydelse för hur intressant en artikel blir att läsa.
Redaktionen är duktiga på SweC men att hitta fler människor med denna typ av talang är inte helt lätt idag.

Men sånt folk är svårt att hitta numera.

PS. Kanske är mest här i Sthlm som folk tappar sin talang. Ute i dom mindre samhällena i landet finns det fortfarande väldigt duktigt folk som har skallen på plats.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Jag har gjort 2 stora flytt i mitt karriär.
Oslo -> Kristiansand
Kristiansand -> Stockholm.

En skall inte vara rädd att flytta för att göra någonting som man verkligen önskar.

Och pendelavstånd på 1 timme i Stockholm är standard. I 4 år har jag pendlat i underkant av 50 minuter x2 varje dag. Nu ligger jag på ca 30 min, med cykel.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Asså om man bara passade kriterierna, ohhh drömjobb 😭😭.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Mynameislol:

Check på allt förutom gymnasiekompetens :S

Ja, det är trist det där! Intresset har ju brunnit sen långt innan man började och hoppade av gymnasiet så det är lite lustigt att det är ett krav. Extra komiskt blir det med tanke på hur många som inte kan uttrycka sig eller göra vettig research trots gymnasieexamen.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Va!? Vem är det som ska gå i förtidspension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

uppfyller ju 1 av kraven iallafall..

Så du är också över 20.

Edit:
Får man fråga om det är en ny tjänst eller någon som ska gå vidare?
Såg ingen med den titteln på http://www.sweclockers.com/kontakt

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Så du är också över 20.

Nej

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara kul att jobba som nyhetsredaktör, de hade iallafall varit de förr. Idag är man lite äldre och har jobbat upp sig i karriären med hög lön och villan är köpt. Måste ju iallafall vara ett grymt jobb för er ynglingar runt 20 år.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Proffsmoddare

Aww man, if I could type perfect Swedish... I would be all over this!!!!!!!!

Please Swec, consider me anyways

/J

Permalänk
Medlem

Uppfyller visserligen kriterierna, men är verkligen inte vad man kan kalla stadsmänniska och hufvudstaden är bäst i mindre doser med längre mellanrum.
Jobbar annars halva året långt ute i "vildmarken" utan regelbunden el och telefonförbindelse med husvagnsliv och det är väldigt avslappnande att komma bort från allt och bara jobba och vara i naturen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Det här är ju ett drömjobb helt klart, synd att jag inte har råd att gå ner så mycket i lön.. Eller det kanske går att få en sjysst lön om man har motsvarande meriter ?

Permalänk
Skrivet av MetallicAcid:

Aww man, if I could type perfect Swedish... I would be all over this!!!!!!!!

Please Swec, consider me anyways

/J

U have a typo on on your site btw

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1