Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Jag bytte lcd skärm på min sony xperia Z3 compact, jag har ett problem

Permalänk

Jag bytte lcd skärm på min sony xperia Z3 compact, jag har ett problem

Hej, nyss bytte jag lcd, toutch disizter skärm på min sony xperia z3 compact för andra gången. Nu när jag bytte så gick allting bra, det enda som tog tid var att sätta i kontakten ifrån nya skärmen in till mobilen, men det gick senare in. Jag satte inte tillbaka bakluckan på mobilen, istället jag skulle testa om den fungerade korrekt. Jag märkte inte att jag hade igång mobil telefonen när jag bytte skärmen för det märkte jag senare.
När jag sattit fast skärmen så fungerade toutchen korrekt, men inte ljusstyrkan jag ser nästan ingenting på telefonen. Det måste nästan vara kolmörkt för att se något. Jag har prövat öka ljusstyrkan inne på mobilen i instälningar men det blev ingen skillnad. Så min fråga till er är, har jag kunnat göra något fel? Vad i såfall? Eller ska jag göra något mera?

Mycket tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av ztheking00:

Hej, nyss bytte jag lcd, toutch disizter skärm på min sony xperia z3 compact för andra gången. Nu när jag bytte så gick allting bra, det enda som tog tid var att sätta i kontakten ifrån nya skärmen in till mobilen, men det gick senare in. Jag satte inte tillbaka bakluckan på mobilen, istället jag skulle testa om den fungerade korrekt. Jag märkte inte att jag hade igång mobil telefonen när jag bytte skärmen för det märkte jag senare.
När jag sattit fast skärmen så fungerade toutchen korrekt, men inte ljusstyrkan jag ser nästan ingenting på telefonen. Det måste nästan vara kolmörkt för att se något. Jag har prövat öka ljusstyrkan inne på mobilen i instälningar men det blev ingen skillnad. Så min fråga till er är, har jag kunnat göra något fel? Vad i såfall? Eller ska jag göra något mera?

Mycket tacksam för svar!

låter som att backlighten har dött.

ta bort kontakten till batteriet nästa gång innan du byter skärm,det är nästan samma på alla märken/modeller tar du bort skärmen när det är ström i så är chansen stor att nånting dör.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Okej tack så mycket! Finns det något man kan göra nu när man bytt skärm? Skärmen kostade ju ca 1500kr!
Tacksam för svar! @Grönahunden

Permalänk
Skrivet av ztheking00:

Hej, nyss bytte jag lcd, toutch disizter skärm på min sony xperia z3 compact för andra gången. Nu när jag bytte så gick allting bra, det enda som tog tid var att sätta i kontakten ifrån nya skärmen in till mobilen, men det gick senare in. Jag satte inte tillbaka bakluckan på mobilen, istället jag skulle testa om den fungerade korrekt. Jag märkte inte att jag hade igång mobil telefonen när jag bytte skärmen för det märkte jag senare.
När jag sattit fast skärmen så fungerade toutchen korrekt, men inte ljusstyrkan jag ser nästan ingenting på telefonen. Det måste nästan vara kolmörkt för att se något. Jag har prövat öka ljusstyrkan inne på mobilen i instälningar men det blev ingen skillnad. Så min fråga till er är, har jag kunnat göra något fel? Vad i såfall? Eller ska jag göra något mera?

Mycket tacksam för svar!

Jag vet att detta händer på lumia telefonerna ibland. Lösningen är att göra en backup och factory reseta telefoen. Det kan ju vara värt ett försökt. Tydligen är det så att vissa telefoner har problem att kalibrera när en ny skärm kommit in, men vid en ominstallation så räknar den om skärmen!

Permalänk

Tack det ska jag pröva!

Permalänk
Skrivet av ztheking00:

Okej tack så mycket! Finns det något man kan göra nu när man bytt skärm? Skärmen kostade ju ca 1500kr!
Tacksam för svar! @Grönahunden

går säkert byta bara BL, om du söker lite på nätet så är det många som har samma problem med olika telefonmodeller, ibland kan det vara en resistor på moderkortet som behöver bytas ut. (dom är små som sockerkorn ett rent h-vete att byta.)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Hej. Om jag köper en ny lcd. Kommer den då att fungera?

Permalänk
Skrivet av ztheking00:

@Grönahunden: Hej. Om jag köper en ny lcd. Kommer den då att fungera?

ja vet faktisk inte.. beror på om den delen som styr BL sitter på skärmen eller om den är i telefonen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644