Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Är det någon som spelar på Lakeside V1.1 map ?

Har ni några tips på hur man bör börja? Det är/var ju så mycket att göra på den kartan har jag upptäckt 😬

Och en sak till som jag inte förstår, hur fyller jag på såmaskinerna?😧? Jag kör fram till utsädet men jag får inte upp någon "fylla på" knapp "R"

Är jag helt dum eller har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör som sagt i pm den mappen, vad menar du med utsädet?. på denna bana så är det vid de stora silos längst ner vid grinden ut du fyller på i såmaskiner osv

Permalänk
Medlem

Är det någon här som skulle vilja spela online? Helt seriöst med roterande arbetsuppgifter. Hade vart häftigt om man fick ihop 15 Pers. Har själv spelat spelet väldigt många timmar. Även online men många är väldigt oseriösa. Fs15 nördar sökes!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix x99, Intel i7 6800k, Corsair 32gb 3200mhz, MSI Geforce 1080 Seahawk X 2 st i SLI, Samsung 500 gb 960 M2 SSD, Samsung 850 500 gb 2st, Corsair HX1000I, Fractal design Define R5. NZXT kraken X61.
Nvidia Surrond Asus 27 144hz 3st. AOC 21 tum, Corsair k95 RGB, Corsair MM800, Logitech G900, Logitech G933. 15tb Raid 5 server med NAS och deverse VM.

Permalänk
Medlem

@Klimpzz: Det låter intressant, körde tidigare med några vänner och då hyrde vi en server Har du en server uppe nu eller?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

@Klimpzz: Låter intressant

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Jag kan sätta upp en server om någon vill eller några vill :-)-

Permalänk
Medlem

@Klimpzz: Låter intressant!, tänkte starta en server jag men det var som dåligt med respons

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter intressant! Kan dock endast lira helger!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

För tillfället är min dator trasig jag har beställt delar. Men vilka banor tycker ni verkar intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix x99, Intel i7 6800k, Corsair 32gb 3200mhz, MSI Geforce 1080 Seahawk X 2 st i SLI, Samsung 500 gb 960 M2 SSD, Samsung 850 500 gb 2st, Corsair HX1000I, Fractal design Define R5. NZXT kraken X61.
Nvidia Surrond Asus 27 144hz 3st. AOC 21 tum, Corsair k95 RGB, Corsair MM800, Logitech G900, Logitech G933. 15tb Raid 5 server med NAS och deverse VM.

Permalänk
Medlem

Bra fråga vilken bana ska vi välja finns rätt många och moddar ?

Jag kör någ för många jag har 121 filer som är bara moddar

Permalänk
Medlem

Kan du dela dem? Jag är väldigt förtjust i bjornholm!

Skrivet av Mrzed99:

Bra fråga vilken bana ska vi välja finns rätt många och moddar ?

Jag kör någ för många jag har 121 filer som är bara moddar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix x99, Intel i7 6800k, Corsair 32gb 3200mhz, MSI Geforce 1080 Seahawk X 2 st i SLI, Samsung 500 gb 960 M2 SSD, Samsung 850 500 gb 2st, Corsair HX1000I, Fractal design Define R5. NZXT kraken X61.
Nvidia Surrond Asus 27 144hz 3st. AOC 21 tum, Corsair k95 RGB, Corsair MM800, Logitech G900, Logitech G933. 15tb Raid 5 server med NAS och deverse VM.

Permalänk
Medlem

en bra fråga hur då ?

Permalänk

Tjena skulle behöva lite tips på maps, då jag tröttnat på bjornholm. Mappen ska ha både stora fält och mindre. Vill även ha skog,sen vill jag ha med några gårdar och många utrymmen för maskiner och traktorer. Även några små-väger osv. Ge mig gärna tips tack på förhand.

FrizzK

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Coldborough park farm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunchlådan:

Coldborough park farm?

Har du möjligtvis en länk till den?

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk

Tackar för tipset men har hittat en annan som jag varmt kan rekommendera, den heter Ackendorf. Länk finnes här http://lsmod2015.com/ackendorf-v1-0/ .

Visa signatur
Permalänk

Tänkte kolla om det är flera än jag som har samma fel. Jag spelar på Coldborough park farm som jag värkligen gillar, men jag har ett problem. När jag trycker på bokstaven I för att se pris, karta och djuren mm så när jag är på sidan djur med kor får höns så är kor och får ihop skrivna i varandra "ovanpå" varandra så det är svårt och jobbigt att tyda vad det står. Men hönsen ser man bra.

Någon med samma problem eller någon som vet om man kan ändra på något för att få till det bra.
PS. Jag följer daggerwin på youtube och när han spelade på denna bana så hade han inte detta problem har jag sätt.

Tacksam för hjälp

Permalänk

Är det någon som spelar online?

Permalänk
Medlem

det händer i bland :-)-

Permalänk

Nu har jag hittat ett fel till på Coldborough park som jag spelar på om det nu är banan eller något jag har som inte passar ihop.

När jag försöker aktivera Auto Combine så startar maskinen upp men den tröskar inget bara åker framåt en bit innan "allt" den stängs av och hoppar upp i luften.....

Någon som vet vad det kan bero på?

Plus det andra felet jag skrev om några rader uppåt, detta med att djur sidan är konstig mina kor och höns står på varandra så det är svår läst medans fåren är ok.

Någon som vet något om detta ännu?

Skulle verkligen vilja ha hjälp då jag tycker denna bana är riktigt bra

Permalänk
Skrivet av Mrzed99:

det händer i bland :-)-

Hyr du server eller startar du egen server? Jag hyrde en server men de laggade som fan så gav upp.

Permalänk

Om man börjar en ny map och väljer T.ex "lätt" kan man under spelets gång ändra till "mellan eller svår" på något vis?

Eller är valet gjort när man startat upp spelet??

Permalänk

Jag har kopplat in min G27 ratt/pedaler till spelet för att få lite mera känsla. MEN jag får inte till allt... Styrningen fungerar men inte pedalerna, när jag hoppar in i traktorn så ligger backen i hela tiden??? Så den backar hela tiden tills jag trycker på gasen då kör den framåt tills jag släpper då bär det i väg bakåt igen.

Någon som vet vad jag kan ha missat för inställning?

Permalänk

Ställer en fråga till när jag ändå är i farten

Hur gör man när man ska ta ett "skärm kort" Print Scren i spelet. Har tryckt på Prt Scr men det händer inget

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med mina mods.

jag får endast mina kartor att fungera men inte mina andra, typ traktorer, trailers etc.

Några tips på vad som kan vara problemet? Alla mods är nedladdade idag från samma sida, o alla är för FS2015..

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk

Någon vänlig själ som kan förklara på ett lätt sätt hur soilmod fungerar? Tex när och vad man ska spruta på. Och inom vilka gränsvärden man ska ligga.

Permalänk
Medlem

Kan nån vänlig själ tala om för mig hur jag kan spela ihop med polaren, skapar ett game men hittar honom inte, nått jag missat

Visa signatur

MODERKORT:MSI Z97 Gaming 5, MINNE:Corsair Vengeance Pro 16GB, PROCESSOR:Intel Core i5-4690K + Noctua NH-U12S, GRAFIKKORT:Msi GTX 970 4GB, Samsung 840EVO 250GB + 2,5 TB, NÄTAGGREGAT:XFX ProSeries Core Edition 750W PSU, CHASSI: Fractal Design Arc Midi Tower Svart. OP Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur kan farming simulator vara så stort? Någon brinnande själ som kan berätta charmen i det hela? Softcorelirare är givetvis välkomna att berätta sin historia med

Permalänk
Medlem

@Motherofgod: Jag var själv skeptisk till spelet, men charmen är densamma som för bilspel enligt mig, Du får möjligheten att göra grejer du aldrig kunnat göra på riktigt.

Folk som spelar forza/gran turismo etc. kommer antagligen inte ha råd att köpa en Ferrari eller annan superbil, än mindre kunna hantera den på bana. På samma vis kommer de flesta som spelar FS inte ha råd att köpa en gård för 50 mille och maskiner för 25 och samtidigt ha kunskapen att sköta mark och djur.

Om du nu inte har det minsta intresse för lantbruk som yrke så behöver du inte spela, precis som alla WoW/Dota/CoD/CS-haters får höra av de som spelar respektive spel.

Intressanta aspekter med just FS är:

  • Företagsaspekten: du kan låna pengar och försöka få företaget att gå runt eller jobba upp dig från scratch för att kunna köpa mark och maskiner

  • Mods: Du kan få spelet mer realistiskt med div. moddar osv, tilltalar de som har koll på hur saker funkar på riktigt.

  • Samarbete i MP gör att man kan köra följevagn osv. som på riktigt, "inhyrda förare" är lika korkade som bottar i andra spel.

Själv spelade jag när mest när fs13 var på topp, så realistiskt som möjligt, moddade en del osv. Spelsuget kom när det inte var säsong IRL, alltså när det är vinter och man sitter inne. På sommaren har jag möjlighet att hålla på med "FS på riktigt", så då lockas jag inte av spelet precis.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Hur kan farming simulator vara så stort? Någon brinnande själ som kan berätta charmen i det hela? Softcorelirare är givetvis välkomna att berätta sin historia med

Skrivet av klirre:

Om du nu inte har det minsta intresse för lantbruk som yrke så behöver du inte spela

Vet inte om man egentligen behöver vara intresserad av lantbruk heller.

Det är ett simulatorspel. Gillar man t ex Euro Truck sim. eller City Skylines eller va de nu kan vara för simulatorspel så kan man gilla FS15 också. Kan verka ganska enformigt till en början men de finns mycket olika saker att underhålla sej med utöver lantbruk som t ex djur och skogsbruk m.m. Räcker inte de finns en hel del moddar där man t ex kan utvinna guld och såna saker!

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |