Oppo Find 7A, olåst rootad Android-lur

Permalänk
Medlem

Oppo Find 7A, olåst rootad Android-lur

Skiftade lur häromsistens och har haft denna liggande som backup-telefon, men känner att den väl kanske är lite för potent för att samla damm. Säljer den härmed till högstbjudande.

För den oinvigde är det i korta drag följande spec för denna telefon:

5.5" skärm med FullHD-upplösning
13MP-kamera
2GB RAM
Snapdragon 801
Gorilla Glass 3
16GB Minne, dock finns MicroSD-plats som sväljer upp till 128GB-kort
Utbytbart batteri
Snabbladdning (Laddar 0-90% på en dryg halvtimme)

Telefonen är olåst samt rootad och går på CyanogenMod12, någon nightly build där. Det är buslätt att via det eminenta XDA-forumet skifta till andra ROM's alternativt gå tillbaka till stock.

Skicket är utan större tvekan begagnat, jag har försökt att ta rättvisa bilder på den med hjälp av reflexer - det finns ett märke i skärmens nedre högra kant - dock är det inte på bildskärmens del, utan ligger i kanten på "bakåt-knappen", det som hör till navigationskontrollerna. Själva skärmen är skonad från märken, och de små saker som syns på bilderna är ingenting som känns under fingret. Något hörn har fått sig en kyss, osv, men telefonen fungerar klanderfritt och klockrent.

Jag sätter utgångspris på 1000:- så ser vi vartåt det landar. Är jag nöjd med bud före fredagens kväll säljs den då.

Laddare följer med, sedan finns inga andra tillbehör.

Bor i Huskvarna, arbetar i Linköping så däremellan finns möjlighet till IRL-lösning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

bjuder 1000:- +frakt.

Permalänk
Medlem

Hur upplever du batteritiden? Den brukar ju börja svikta lite med åldern. Går iofs säkert o ta ett nytt på ebay för ett par hundra, men det kan ju påverka prisbilden lite.

EDIT: citera gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Hur upplever du batteritiden? Den brukar ju börja svikta lite med åldern. Går iofs säkert o ta ett nytt på ebay för ett par hundra, men det kan ju påverka prisbilden lite.

EDIT: citera gärna

Jag upplever faktiskt att med de flesta custom ROMs så är batteritiden helt okej, och lite till. Jag använder mobilen rätt ordentligt om dagarna på raster osv, spelar, surfar, pratar och det är sällan telefonen är nere på rött när kvällen är i antågande.

Dessutom har den snabbladdning, tror det är Broadcomms QuickCharge, och att ladda upp hälften av batteriet går på typ 10-15 minuter, sjukt najs. Ihop med tillhörande laddaren då.

Ett nytt originalbatteri kostar faktiskt next to inget:
https://europe.oppostyle.com/find-7-7a-original-battery

Permalänk
Medlem
Skrivet av nagard:

bjuder 1000:- +frakt.

Noterat! Jag har uppe annonsen i ett par dagar, säg senast onsdag kväll, alternativt om ett smaskigt bud inkommer tidigare.

Permalänk
Medlem

Fulbudar på 1050 kr. Plus frakt då.

Permalänk
Medlem

Bjuder 1100 plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nagard:

bjuder 1000:- +frakt.

Skrivet av Frisell:

Hur upplever du batteritiden? Den brukar ju börja svikta lite med åldern. Går iofs säkert o ta ett nytt på ebay för ett par hundra, men det kan ju påverka prisbilden lite.

EDIT: citera gärna

Skrivet av Hyf:

Fulbudar på 1050 kr. Plus frakt då.

Skrivet av selko:

Bjuder 1100 plus frakt

Noterat

Permalänk
Medlem

höjer väl budet till 1200:- +frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nagard:

höjer väl budet till 1200:- +frakt

Noterat och jag avslutar budgivningen till kvällen nu då jag kommer vara borta imorgon kväll.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort några meningslösa inlägg, vänligen håll er till topic.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

1300 kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av selko:

Bjuder 1100 plus frakt

Skrivet av nagard:

höjer väl budet till 1200:- +frakt

Skrivet av Hyf:

1300 kr + frakt

Noterat, jag kör bud fram till... 20.30 någonstans, sedan stänger det. Jag har Swish/Swedbank, ser jag pengar ikväll ser jag till att det går iväg före postens stängning imorgon kväll.

Permalänk
Medlem

Telefonen blev såld till Hyf, affären avlöpte mycket smidigt.