galaxy edge plus spara batteri?

Permalänk
Medlem

galaxy edge plus spara batteri?

Undrar om de finns någon bra app el så för att spara batteri tid?

Permalänk

Har du testat det inbyggda "ultra power saving mode"? Det ska vara super effektivt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

@ammadeus:

Här är några tips:

-Sätt ljusstyrkan på skärmen till cirka 50% och använd "Auto" ljusstyrka.
-Gå in i Smart Manager -> Ram -> Manage Apps och sätt de apps till "Auto stop".
-Avinstallera/Disablea de appar du inte använder, t.ex som S Voice, den ska tydligen dra en del batteri.
-Tanka appen "Greenify". Med den kan man välja att sätta appar i Hibernation, så de stängs inte, men körs inte heller, så att säga.
-Det här kan låta o-intuitivt, men stäng inte ner appar med som körs hela tiden, då det ofta resulterar i mer processorkraft -> drar mer batteri, att starta upp dem från början igen.

Och som herrn ovan sa så är Ultra Power Saving Mode överlägsen, dock begränsas ju funktionaliteten, samt att om du har ett annat Theme installerat på mobilen så måste den byta fram och tillbaka till Default Theme (görs dock automatiskt).

Jag har s6 edge plus själv och tycker att batteritiden är jättebra Men det kanske är för att min förra var vansinnigt dålig. Men hittills har jag alltid haft mer än 50% batteri kvar efter en hel dag i skolan!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Enklaste appen ever, iBattery, bara att installera och aktivera

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB