OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeiKun:

@fax110: Hoppsan, my bad. Rev i åt ett par P12:or igår som tyckte det var skit coolt att välta soptunnor nära ett köpcenter igår så var smått irriterad på folk med kasst beteende.

OnT: Mobilen är skickad och kommer inom 7-15 dagar enligt dem. Spänd! Lustigt nog kunde jag icke välja standard frakt utan endast express som kostade 233 kr, så det sög smått men meh...

kommer nog inte ta 7-15 dagar. jag la min beställning på tisdagen eller onsdagen och hade min i handen på måndagen veckan efter

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

det är snabbt

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själ som kan avvara en invite? Min nuvarande Oneplus One är "handikappad"

Powerknappen saknas, då telefonen tappades förra året men jag har haft kvar telefonen. Sen ett par månader tillbaka så stängs 3G/LTE av hela tiden. Måste försätta telefonen i flygplansläge och sedan normalt läge igen för att den ska få kontakt. Denna 3G/LTE varar i några sekunder - minuter.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

@Nucky: Förstår situationen men det är bara att vänta på sin tur. Vi får hoppas att de rullar ut mer delbara invites inom snarast.

Permalänk
Medlem

Väldigt intresserad av en Oneplus Two - 64GB.
Sitter med en Galaxy S2 just nu och den är aningen föråldrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Någon vänlig själ som kan avvara en invite? Min nuvarande Oneplus One är "handikappad"

Powerknappen saknas, då telefonen tappades förra året men jag har haft kvar telefonen. Sen ett par månader tillbaka så stängs 3G/LTE av hela tiden. Måste försätta telefonen i flygplansläge och sedan normalt läge igen för att den ska få kontakt. Denna 3G/LTE varar i några sekunder - minuter.

Om du registrerat dig på oneplus hemsida borde du få en invite lite snabbare då du köpt OPO.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Någon som beställ och fått betala tull? 1000kr??!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zanoyski:

Någon som beställ och fått betala tull? 1000kr??!

Skickades från m.sweclockers.com

jag behövde inte

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Zanoyski:

Någon som beställ och fått betala tull? 1000kr??!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad i?! Det är ju löjligt! Min är i UK nu. Får jag den tullavgiften blir jag inte glad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnEvilVegetable:

Vad i?! Det är ju löjligt! Min är i UK nu. Får jag den tullavgiften blir jag inte glad.

OP1 skickades från eu så de slapp tull. Men tvåan skickas från kina. Enligt tullverkets hemsida så ska man betala >1000kr !

Enligt forum så kan paket slinka igenom fingrarna på tullmannen men just när det gäller dhl så måste man ha tur för att slippa!

Min har lämnat uk, nu i tysklandet!

Permalänk
Medlem

Man ska INTE behöva betala tull på tvåan heller! OP har skickat direkt från Kina pga hög efterfrågan/ litet lager i UK och OP ska betala tullen MEN OP har lyckats strula till det lite så ibland betalar dom inte tullen i tid / missar att betala, hur man löser detta ifall man blir krävd på till vet jag inte men googla "oneplus two customs" såbborde ninhitta några trådar och kan läsa hur det eskalerat. Men jag tror inte det kommer att bli några fler problem med detta så bara för att drag paket åker från kinanska ni INTE betala till när det kommer fram för det ska OP redan ha gjort..

Permalänk
Medlem

@fiskmasen_99 har du fått en invite? Du är nr 2 på listan och den killen över dig har inte svarat än.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Sharable Invites
You don't have any share invites claimed right now.

Jag har ingen att ge ännu

Permalänk
Medlem

64gb signar jag för!

Permalänk
Medlem

Beställde genom en invite jag fick av dem nu. Ställde mig i kön 29/7 och hade inget tidigare samröre med Oneplus.
Säger till om/när jag får någon invite att dela med mig av.
Går man in på sitt konto och kollar det eller?

Permalänk

@Zanoyski: Jo, såg att den skickades från Kina. Syster köpte balklänning därifrån och fick en tullavgift på ~700:- Suger att du fick den där... Hoppas jag slipper den -.-

@fax110: Got it! Tack för info! ^.^

Permalänk
Medlem

Hur länge fick ni vänta innan dom skickade ifrån det ni placerade ordern, jag har sett att det står 5-10 arbetsdagar men undrar om det är möjligt att det går snabbare. Eller om någon har fått vänta längre?

Permalänk

@Phyt0N: 2 dagar tog det för mig. Lades 28:e -- skickades 30:e.

Permalänk
Medlem

@AnEvilVegetable: Jag la min order 30/9 och den är fortfarande inte skickad. Men inte mycket jag kan göra då det säger 5-10 arbetsdagar allt jag kommer få som svar är att jag får vänta 10+ dagar innan dom kommer kolla

Permalänk

Jag har lagt till mig i listan för några dagar sedan. lite otydligt om man skulle skriva här eller i listan eller både och.

Permalänk

Ja i den här takten som inviten anländer så kommer det ta flera år att fylla listan. Hur många invite får varje person som köper en telefon?

Permalänk

@StarChild42: Verkar som så... De har sagt att de fokuserar på personliga invites just nu så vill du ha en god chans att få en så är deras lista din snabbaste väg om du inte vill köpa en från allt girigt folk på marknaden. Jag låg på plats 17 500 ish när jag fick min.

Mitt paket anlände i Tyskland i natt så kommer mest troligt ha det på tisdag om DHL är snabba. Hoppas på ett helt och tullfritt paket utan bekymmer!

Permalänk
Medlem

Gav bort min nyss då ingen av de 7 jag försökte 7 på listan svarade.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag fick en invite av en vän som skrivit upp sig på listan.

Verkar inte kunna ta bort mitt namn på lista .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Min anlände till UK - East Midlands igår kväll! Skickades 30 september från SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC

Ni snackar om tull är ni seriösa eller? Detta känns som en pungspark. Om någon har mer info om detta skriv gärna. Då är ju hela grejen med Oneplus helt idiotisk. Bättre att köpa en Iphone då och se glad ut. Lack...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag tog Gambit_2Ks invite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Min anlände till UK - East Midlands igår kväll! Skickades 30 september från SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC

Ni snackar om tull är ni seriösa eller? Detta känns som en pungspark. Om någon har mer info om detta skriv gärna. Då är ju hela grejen med Oneplus helt idiotisk. Bättre att köpa en Iphone då och se glad ut. Lack...

Du ska INTE betala tull som jag redan skrivit... OP betalar tullen även om den skickas direkt från Kina (Ja OP har redan betalat tull för dom som kommer från UK också då dom skickats dit från Kina)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att jag stryker mig från listan, min mobil gick och dog och blev tvungen att panikköpa. Lycka till och hörs till nästa lista!

Permalänk

Jag har fått en invite! Stod på plats 400000 i kön från början. Precis beställt en 64 GB-version med kevlar styleswap cover. Sammanlagt med 233 kr frakt blev det 4291 kr.
Jag lägger upp invites här om jag får några.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem

Såg att jag fått en invite, för 4 agar sen...... Förbannade skräppost som filtrerar allt

Samt försvann telefon min idag på jobbet så nu är man utan. Hoppas nu folk börjar få lite delbara invites för nu börjar de krisa