Permalänk
Medlem

Om det håller samma nivå som de äldre Battlefront vet jag inte då jag aldrig kört dom, men det här spelet är definitivt casual. När man ska linda en kabel runt AT-ATs så är det för bövelen ett mini-game
Man fick ju till och med styra själv i Super Star Wars: The Empire Strikes Back (Snes).

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matwik:

Varför? Ger det fördelar?

Högre FOV, mer kontroll runt omkring dig, kan se runt hörn/över kanter innan fiender ser dig etc. Finns enligt mig ingen anledning till att spela ur first person såvida man inte gillar att gimpa sig själv.

Permalänk
Medlem

Har DICE tagit bort klass-systemet? Helt jävla otroligt.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Högre FOV, mer kontroll runt omkring dig, kan se runt hörn/över kanter innan fiender ser dig etc. Finns enligt mig ingen anledning till att spela ur first person såvida man inte gillar att gimpa sig själv.

Fy vad tråkigt. Visste inte att man kunde spela i tredjeperson... Det förtar ju lite av känslan. Jag gillar förstapersonsläget men då blir man ju gimpad som du säger. Har spelat i 3 timmar (drop zone) och nått fram till rank 5 (ska lira med några kompisar ikväll och du vill man ju inte vara helt lost ). De senaste rundorna har gått rätt bra även om jag inte blir mvp på något sätt. Bästa rundan var nog 15-9, vilket ju är betydligt sämre än de som vinner men jag känner mig ändå rätt nöjd. Särskilt nu då om alla som får höga poäng förmodligen spelar med tredjepersons vy.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Hur kommer det sig att Battlefront rekommenderar 16GB RAM för PC, men konsolerna klarar spelet med 8GB RAM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Hur kommer det sig att Battlefront rekommenderar 16GB RAM för PC, men konsolerna klarar spelet med 8GB RAM?

Hur kommer det sig att PC har bättre upplösning an konsollerna?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hymer:

@Matwik: Dunno. Var någon över mig som skrev att vill man toppfragga måste man lira 3é.

Struntprat

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Varför är detta casual? Tycker det håller samma nivå som de andra Battlefront-spelen.

Men lägg av, vapnen har ingen ammuniton.

Det finns inga klasser för alla ska vara likadana.

Flygstriderna har inställningen Arcade från ace combat, du kan inte rolla eller något, sväng vänster och följ efter med musen på fienden, att styrka med tangentbordet är omöjligt. Det är så casual att det skadar gameplay.

Använda towcable på AT-AT är ett QTE istället för att manuellt flyga runt den, hur svårt är det att flyga i en cirkel? (I det här spelet är det svårt men att flyga cirklar i BF3/4, eller Battlefront 1-2 är lätt)

Man låser upp ALLT på någon timme.

Fordon och dyl placeras ut på kartan så vem som helst kan plocka upp det för alla ska ha samma experience, folk som tex bara vill flyga kan inte det, folk som bara vill köra landfordon kan inte det.

Hjältar är så dumt och random, det kanske spawnas bakom fienden, då måste du springa dit, du når den, aj du dör, sorry. QTE på hjälte vs hjälte, du blir bara skjuten i ryggen.

Det hela med powerups/fordon etc är utplacerat på kartan är ju nästan direkt taget från Mario Kart....

Spawning är inte fixerade punkter, du och din partner/grupp kanske vill försvara en position, men ni tvingas spawnas någon annanstans = inget taktiskt tänkande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Hur kommer det sig att Battlefront rekommenderar 16GB RAM för PC, men konsolerna klarar spelet med 8GB RAM?

Det är bara bs, kör med 8 utan problem på Hög grafikinställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Men lägg av, vapnen har ingen ammuniton.

Det finns inga klasser för alla ska vara likadana.

Flygstriderna har inställningen Arcade från ace combat, du kan inte rolla eller något, sväng vänster och följ efter med musen på fienden, att styrka med tangentbordet är omöjligt. Det är så casual att det skadar gameplay.

Använda towcable på AT-AT är ett QTE istället för att manuellt flyga runt den, hur svårt är det att flyga i en cirkel? (I det här spelet är det svårt men att flyga cirklar i BF3/4, eller Battlefront 1-2 är lätt)

Man låser upp ALLT på någon timme.

Fordon och dyl placeras ut på kartan så vem som helst kan plocka upp det för alla ska ha samma experience, folk som tex bara vill flyga kan inte det, folk som bara vill köra landfordon kan inte det.

Hjältar är så dumt och random, det kanske spawnas bakom fienden, då måste du springa dit, du når den, aj du dör, sorry. QTE på hjälte vs hjälte, du blir bara skjuten i ryggen.

Det hela med powerups/fordon etc är utplacerat på kartan är ju nästan direkt taget från Mario Kart....

Spawning är inte fixerade punkter, du och din partner/grupp kanske vill försvara en position, men ni tvingas spawnas någon annanstans = inget taktiskt tänkande.

Man låser upp allt i betan på någon timme. Annars håller jag med i övrig kritik.

Skrivet av florp:

Det är bara bs, kör med 8 utan problem på Hög grafikinställning.

Rekomenderad är ju en luddig förmulering så skulle inte kalla det bullshit. Dice kanske rekommenderar 1440p+ på ultra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

Jaha,Då blev detta spel väldigt ointressant för mig.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Men lägg av, vapnen har ingen ammuniton.

Det finns inga klasser för alla ska vara likadana.

Flygstriderna har inställningen Arcade från ace combat, du kan inte rolla eller något, sväng vänster och följ efter med musen på fienden, att styrka med tangentbordet är omöjligt. Det är så casual att det skadar gameplay.

Använda towcable på AT-AT är ett QTE istället för att manuellt flyga runt den, hur svårt är det att flyga i en cirkel? (I det här spelet är det svårt men att flyga cirklar i BF3/4, eller Battlefront 1-2 är lätt)

Man låser upp ALLT på någon timme.

Fordon och dyl placeras ut på kartan så vem som helst kan plocka upp det för alla ska ha samma experience, folk som tex bara vill flyga kan inte det, folk som bara vill köra landfordon kan inte det.

Hjältar är så dumt och random, det kanske spawnas bakom fienden, då måste du springa dit, du når den, aj du dör, sorry. QTE på hjälte vs hjälte, du blir bara skjuten i ryggen.

Det hela med powerups/fordon etc är utplacerat på kartan är ju nästan direkt taget från Mario Kart....

Spawning är inte fixerade punkter, du och din partner/grupp kanske vill försvara en position, men ni tvingas spawnas någon annanstans = inget taktiskt tänkande.

Det går att göra undanmanöver precis som i andra spel om det var det du menade. Man låser upp allting på en timme för att det är en beta och de har inte lagt upp allt, hur tänkte du där egentligen?
Jag har spawnat vid samma två punkter ungefär varje gång.
Tycker att det låter som skitnödighet från ditt håll mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det går att göra undanmanöver precis som i andra spel om det var det du menade. Man låser upp allting på en timme för att det är en beta och de har inte lagt upp allt, hur tänkte du där egentligen?
Jag har spawnat vid samma två punkter ungefär varje gång.
Tycker att det låter som skitnödighet från ditt håll mer.

Du kan inte flyga uppochner.

Du kan inte flyga med flygfordonet snett med cockpit vriden åt höger eller vänster. Så som man gör först innan man svänger vänster höger utan yaw control.

Du kan inte använda någon form av yaw control enbart.

Manövreringar (så som S split, immelmann etc) är satta till knappar F1-3 för spelet tror man är dum nog att inte kunna göra det själv.

Spelet har lock on för spelet tror att man är dum nog att inte kunna träffa själv. För att det inte går att manövrera hur man själv vill och således träffa det man vill för att spelet tvingar en till lock on.

Ja, jag tar tillbaka det om upplåsningar då det är en beta. Men, av allt döma så kommer det inte vara särskilt svårt att låsa upp allt på en väldigt kort tid.

Spawn system vet du själv, det är RNG som bestämmer var du spawnar, inte du = inget taktiskt.

Tycker det låter som att du vet att du har fel men vill bara återkomma med dumma argument som inte håller ihop?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Du kan inte flyga uppochner.

Du kan inte flyga med flygfordonet snett med cockpit vriden åt höger eller vänster. Så som man gör först innan man svänger vänster höger utan yaw control.

Du kan inte använda någon form av yaw control enbart.

Manövreringar (så som S split, immelmann etc) är satta till knappar F1-3 för spelet tror man är dum nog att inte kunna göra det själv.

Spelet har lock on för spelet tror att man är dum nog att inte kunna träffa själv. För att det inte går att manövrera hur man själv vill och således träffa det man vill för att spelet tvingar en till lock on.

Ja, jag tar tillbaka det om upplåsningar då det är en beta. Men, av allt döma så kommer det inte vara särskilt svårt att låsa upp allt på en väldigt kort tid.

Spawn system vet du själv, det är RNG som bestämmer var du spawnar, inte du = inget taktiskt.

Tycker det låter som att du vet att du har fel men vill bara återkomma med dumma argument som inte håller ihop?

Jag håller med dig när det kommer till styrningen, det är verkligen inte lätt och det har blivit _sämre_ sedan alfan då gick det att styra rätt bra.
Sen så följer upplåsningar o credits samma system som har vart i Hardline och det har inte vart några problem där. Du får vänta tills spelet kommer. Får nog spela mer då det verkar som om jag inte kommer ihåg exakt hur det fungerar, men vad jag kommer ihåg så har jag spawnat på samma punkt mer eller mindre varje gång, men självklart så har man spawnat på sin stridspartner så det kändes lite off.
Men, det är ju walker assault. Det kommer finnas många fler spellägen som är gjort för mer taktiskt spelande. Det är fortfarande en beta och såna här saker vet vi inte hur det kommer att fungera. Det jag bedömer främst i betan är spelbarheten och hur det har förändrats sedan alfa, och det är ju riktigt kul såklart. Men det är ju subjektivt, alla tycker inte om walker assault, kanske finns det mer taktiska spellägen.

Permalänk
Medlem

Då har man nått betans maxlevel (wow...). Det känns alldeles för nerdummat. Hade det varit Star Wars i Battlefieldskrud hade jag varit nöjd, men detta gör mig väldigt tveksam.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är nog bara att inse att man inte längre kan få spel för hardcore-spelarna från företag som EA längre. Vill man ha "svårare" spel måste man ju nästan söka sig till de mindre aktörerna istället.
Man siktar bara på antal sålda spel idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Två ord får sammanfatta detta spel för min del: Simplifierat och Fördummat.
Finner ingen glädje i att spela ett arkadliknande themepark-liknande spel där all form av taktik och lagspel känns som bortblåst.

Denna killen förklarar på ett bra sätt vad jag själv inte gillar med Battlefront - och varför jag själv inte kommer att köpa det (det intressanta startar från 6:50 som jag har taggat videon att starta vid:

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det verkar fan bara vara jag som inte förväntade mig en 100% kopia med 2015 grafik när jag hörde att Star Wars skulle släppas? Allt jag läser här är hur man reflekterar tillbaka till hur bra det äldre Star Wars var. Jo visst fan va det bra det också men detta är bra på sitt sätt.
Jag gillar BF3 för vissa saker som var skit för BF4 men jag spelar 4an i alla fall. Kanske till och med 3an ibland när jag känner för det. Fan, har fortfarance BC2 ifall jag känner för lite Rush som suger i BF3/4 enligt mig.

Eller förväntade sig alla här 100% kopia kanske med 2015 grafik? Då skulle nog ingen vara sugen på att spenderta 600kr.
'
Kanske bara jag som har dålig åsikt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Skulle ljuga om jag inte tyckte de var ganska kul att spela, men samtidigt inser jag hur snabbt spelet kommer kännas väldigt tråkigt. Instämmer verkligen i kritiken att spelet är alldeles för casual och enkelt. Lasern verka flyga hur långt som helst dessutom.

De skulle behöva skjuta på spelet i 2-3 månader och tweaka om de rejält. Då skulle de verkligen kunna vara riktigt jävla bra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av e91a:

Skulle ljuga om jag inte tyckte de var ganska kul att spela, men samtidigt inser jag hur snabbt spelet kommer kännas väldigt tråkigt. Instämmer verkligen i kritiken att spelet är alldeles för casual och enkelt. Lasern verka flyga hur långt som helst dessutom.

De skulle behöva skjuta på spelet i 2-3 månader och tweaka om de rejält. Då skulle de verkligen kunna vara riktigt jävla bra.

Jo men Dice är inte kände för att ha klockrent och fungerande spel från början. Fan till och med WoW har nya klasser som är OP som fan och det tar månader att nerfa.

Ska inte vara sån men man kan ju alltid vänta och se när den där '' patchen '' som man hoppas på kommer, sen köpa spelet

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@KlyfftPotatis: Mjo, men jag tänker mer på att man skulle behöva göra spelet lite svårare i överlag, inte själva spelet grund. Man får väl hoppas att de släpper någon sorts HC version. Själv har jag iofs alltid spelat HC på BF spel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk

Sluta gnäll och spela istället! Jämför inte med battlefield, det är star wars. Och ny tänkande till och med. Ni som inte tycker att saker är logiska i spelet får nog tänka om lite. Powerups:en är super enkla att hitta, dom spawnar faktiskt på samma plats varje game. Det finns jätte bra taktik för teamplay, man spawnar där striden är aktuell på mapen. Finns ingen poäng med att spawna längst bort på banan när du ska försvara/attackera poster. Det finns som sagt ingen flygbana där man kan plocka flygplan eller tanks. Och det är väl ganska bra, då slipper man att alla campar i basen för att få ett plan. Istället för att gå ut och strida. Jag har kört ca 30 matcher nu och det här spelet har det bästa in game stridandet ever. Man är bara 40 personer på mapen, men tack vare spawn points och alla effketer känns det som att man är dubbelt så många som springer omkring och skjuter. Jag tycket att det är bra att man experimenterar med lite nytt. Börjar ärligt talat bli trött på samma gamla militär spel. go dice...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Två ord får sammanfatta detta spel för min del: Simplifierat och Fördummat.
Finner ingen glädje i att spela ett arkadliknande themepark-liknande spel där all form av taktik och lagspel känns som bortblåst.

Denna killen förklarar på ett bra sätt vad jag själv inte gillar med Battlefront - och varför jag själv inte kommer att köpa det (det intressanta startar från 6:50 som jag har taggat videon att starta vid:

https://youtu.be/odzTYQE4ut8?t=6m50s

Håller med! Gillar inte power ups eller avsaknad av server browser. Sen retar det gallfeber på mig att man behöver kötta 10 skott för att få ned en annan infanterist. Men det har jag redan skrivit en gång i denna tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte i alla fall att det var riktigt roligt spel. Köpte det precis via el Mexicos origin (deluxe edition för 360kr) tror ni jag åker dit på det?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Tyckte det var skit tråkigt I början för jag förväntade mig BF4 med SW skins. Nu har jag gett det ett ärligt försök 6h och tycker faktiskt det är riktigt kul.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Jag tyckte i alla fall att det var riktigt roligt spel. Köpte det precis via el Mexicos origin (deluxe edition för 360kr) tror ni jag åker dit på det?

Vilket program/plugin använde du för att surfa genom Mexico?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket snack om att det är nerdummat och så, och kan väl hålla med till viss del, att man inte har någon ammo är bara konstigt. Däremot att unlockables än så länge verkar vara snabba att låsa upp gillar jag, jag verkligen avskyr såna system i spel över huvud taget. Kom aldrig in i Battlefield på grund av just unlockables. Finns inget värre.

Men sen är jag en CS-spelare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vilket program/plugin använde du för att surfa genom Mexico?

Skickades från m.sweclockers.com

Använde Chrome plugin 'FoxyProxy'

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är roligt är att alla gnällde om hur Battlefront kommer bli en Battlefield klon fast med Star Wars texturer/modeller...
Sen nu när de väl provat spelet så gnäller de över hur det inte är som Battlefield.
Vad vill folk ha egentligen?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Kan dom ta bort Skywalker/Vader från Hoth? fyfan va trist att ens se dom där och veta att man är död direkt...

Det är ganska roligt och dumt att hjältarna markeras som en stor röd prick på kartan - för fienden!

Såfort man spawnar som hjälte vänder ju allt sig mot en - flygplan, turrets, soldater och, om man är Rebeller, fordon.
Vet inte helt hur de tänkte där :P. Inte ens mäktiga Vader kan stå emot flygplan som bombarderar.

Systemet med hjältar var väldigt bra på de gamla Battlefronts. De spawnar mot slutet av matcherna, är väldigt mäktiga, och tilldelas till någon av top 3 spelarna. Tanken var väl att man skulle kuna vända på matchen.

Jag har spelat några fler timmar nu. Spelet är inte dåligt, men verkligen inte 600kr. När det är nere till 300kr kan man nog köpa :).

Korrigering och tillägg.
Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM