Permalänk
Medlem

Roligt jobb?

Undrar bara om just du har ett jobb som du verkligen tycker är kul?
Att känna glädje när man går till jobbet en måndagsmorgon och må bra och tiden bara försvinner på dagarna

Berätta gärna vad ni jobbar med och om ni anser det kul?

Permalänk
Medlem

Jag studerar så det är väll som det är. Roliga saker men man måste göra tentor och inlämningar på det. I sommras jobbade jag med prototypelektronik på volvo och jag hade 2 månader praktik på samma avdelning några månader innan (i gymnasiet) men då var det mer mekanikerarbete. Det var ett jobb jag trivdes med. Tyvärr så fick de inte anställa mer folk just då så då började jag plugga civilingenjör till istället

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Nu kommer jag säkerligen bli inspärrad på livstid på psyket, men jag är faktiskt glad över mitt jobb.
Jag arbetar inom byggbranchen som håltagare. Borrar och sågar i betong. Det är tungt, skitigt och ett ganska otacksamt jobb. Men det har sina ljusa sidor oxå.
Jag och kollegorna trivs och har roligt ihop. Eller ja, en del av oss iaf. Vi har ett par tjurgubbar, som kör sitt eget race.
Man får arbeta med kroppen vilket innebär att man är trött och tillfreds på kvällen.
Man kommer in och får se ställen som man normalt kanske inte får tillträde till annars.
Jag kan idag, efter 20 år i branchen, åka runt och peka på en massa hus där man varit med vid byggandet.
Nackdelen är väl just att det är tungt och skitigt. Det känns i kroppen idag att man inte var försiktig när man var yngre.
Sen knäcker jag extra som dörrvakt (entrevärd), vilket oxå är ett jäkligt kul jobb

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Projektledare. Fantastiskt roligt! Möter mycket människor, glada som sura. Varierande arbete som innefattar ekonomi, planering, tekniska detaljfrågor, hålla i stora möten m.m. Väldigt fritt, jobbar med mina projekt och planerar själv arbetet utefter dessa. Tror faktiskt jag har världens roligaste sorts jobb.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Har själv ett jobb jag älskar. Jobbar på en av Sveriges produktmarknadsplatser som tekniker med övergång mot utveckling. Hatar dock fortfarande måndagsmorgon.

Sedan något som kan lyfta de flesta jobben är roliga kollegor. De kan göra en hel arbetsplats.

Permalänk
Medlem

programmerare, sitter och kollar youtube och spelar 7 av 8 timmar om dagen.
så är som att sitta hemma fast jag får betalt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Har själv ett jobb jag älskar. Jobbar på en av Sveriges produktmarknadsplatser som tekniker med övergång mot utveckling. Hatar dock fortfarande måndagsmorgon.

Sedan något som kan lyfta de flesta jobben är roliga kollegor. De kan göra en hel arbetsplats.

Har man folk man kan prata och umgås med så spelar det ofta inte ens någon roll vad man arbetar med. Jag har jobbat med riktiga tråkmånsar och det var inte kul att vara där, som tur då så behövde de hjälp på en annan avdelning och där var de mycket goare. Majoriteten av ställen jag har varit på så har det varit bra folk och det har gjort nästan allt av vad jag jobbade med

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag sitter i en telefonväxel/kundservice. Monotont och stillasittande, vill jobba med kroppen. Men kollegorna gör det roligt! Och jag HATAR måndagar.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk

Jobbar som brevbärare, är väl inte kul måndag morgon men är ändå ett helt OK jobb. Sortera på morgonen och dela ut post på dagen är inte så dumt

EDIT: Sen suger väl lönen och det är knappast nåt man gör resten av livet, man får gå hem tidigare vissa dagar (månadslön så det stör inte) men det är inget livsmål för mig att jobba kvar även om det finns vissa vuxna som gör

Permalänk
Medlem

Alltså, alla jobb blir rutin, men vissa saker avgör huruvida det är pest eller helt ok att gå till jobbet:

*arbetskamraterna
*företagsledningen
*hur företaget ser på sina anställda
*om jobbet är monotont eller varierande

Jobbar som maskinställare till formsprutningsmaskiner för plast, har gjort det över 10 år.
Trivs bättre där jag är nu än tidigare arbetsplats trotts lika arbetsuppgifter, men bättre arbetsmiljö..

Har flextid, en väldigt avspänd chef som ser till resultatet och inte minuter och sekunder, schyssta kollegor och trevlig arbetsmiljö, rent, bra luft, ljust, inte så bullrigt som många andra "fabriker".

Arbetet innehåller många delar som är rutinmässiga, som verktygsbyten, när man byter typen av produkt som tillverkas i maskinen t ex.
Det som gör dagen intressant är att det finns sjukt många olika saker som man måste lösa under dagen med sin kreativa förmåga, man ställs inför nya problem i stort sett varje dag i sitt yrkesliv och blir aldrig fullärd.

Sen är det en stor bredd i uppgifterna, från de som man ska göra som ställare, till att t ex byta lite lysrör, göra underhåll på maskiner, reparera utrustning, jobba med robotar och provkörningar av nya verktyg samt samarbeta med de som konstruerar verktyg och produkter. Man får komma i kontakt med produkter och saker långt innan det når marknaden.

Sen är också just branschen med formsprutning av plast ganska koncentrerad i denna delen av Sverige, vilket gör att man känner många på olika företag och nischer i branschen, får höra mycket intressant mm.

Det är i stort sett omöjligt att redogöra för allt yrket innebär, men det viktiga är väl att det innehåller stor variation och kreativ stimulans.

Skrivet av Christley:

programmerare, sitter och kollar youtube och spelar 7 av 8 timmar om dagen.
så är som att sitta hemma fast jag får betalt

Sjukt deprimerande i mina ögon, hade inte pallat en vecka om jag så hade en pipmynning i örat och personen med avtryckaren hade Parkinson..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Drifttekniker ventilation, värme och kyla. Mycket åka runt med mycket varierade uppgifter. Bra chefer (litet, litet företag), inga privatpersoner som kunder, mycket problemlösning. En hel del skruva och montera.

Jag stormtrivs, det är alltid tråkigt att helgen är slut, men det känns rätt bra att sitta i bilen igen Måndag morgon.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

@Christley: Fy fan va segt

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Inaktiv

Jobbar som utbränd systemutvecklare som får pilla med väldigt mycket skoj, enda problemet är att jag bokstavligen suger så jag får kompensera med mycket fritid för att behålla jobbet

Nå varför jag ändå trivs med jobbet är att mitt liv suger (en lång historia, men det är för sent att åtgärda), i vilket fall så när man är i helvetet så längtar man tillbaka till en mindre helvete (jobbet). Om man bara kunde få mer tid på sig på jobbet så hade det varit grymt.

Angående helger så jobbar jag självklart 7 dagar i veckan, av de två anledningar ovanför. (jag suger, mitt liv suger ännu mer)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

programmerare, sitter och kollar youtube och spelar 7 av 8 timmar om dagen.
så är som att sitta hemma fast jag får betalt

I så fall hade du kunnat göra karriär och tjäna mycket mer pengar ifall du jobbade mer. Men det är utan tvekan en hög timlön om du kollar YouTube och spelar 7-8 timmar av dagen. Om du trivs med det så är det väl värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

@Christley: Fy fan va segt

inte så segt. det ger mig tid att göra vad jag vill när jag vill.
vill jag faktiskt göra arbete så gör jag det. känner jag att det är en dag som suger så sitter jag bara och spelar.
så bestämmer helt enkelt vad jag själv vill göra (nästan) hela tiden

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Jag ska göra en likadan tråd på fredag och se hur mycket mer positiva inlägg man får

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

I så fall hade du kunnat göra karriär och tjäna mycket mer pengar ifall du jobbade mer. Men det är utan tvekan en hög timlön om du kollar YouTube och spelar 7-8 timmar av dagen. Om du trivs med det så är det väl värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

om du ska se det till timlön så är det inte så mycket då trots att jag kan sitta och göra sådär. i mitt jobb inkluderar det nämligen att jag ska vara standby 24/7 och även jobba helger. om jag har gjort det jag ska göra och det andra teamet inte har gjort klart sina uppgifter får jag sitta och göra det.

och nej, kan inte göra karriär inom det, då inget jobb tar emot mig då jag inte är utbildad på universitet inom programmering

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deginho:

Jag ska göra en likadan tråd på fredag och se hur mycket mer positiva inlägg man får

Med över 500 veckors erfarenhet som både har Måndagar och Fredagar, så tror jag inte att min åsikt skenar avsevärt över så kort tid..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Jag jobbar som redcap på en flygplats. Fantastiskt roligt, ångrar inte en sekund så här 12år senare att jag bytte bana.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

om du ska se det till timlön så är det inte så mycket då trots att jag kan sitta och göra sådär. i mitt jobb inkluderar det nämligen att jag ska vara standby 24/7 och även jobba helger. om jag har gjort det jag ska göra och det andra teamet inte har gjort klart sina uppgifter får jag sitta och göra det.

och nej, kan inte göra karriär inom det, då inget jobb tar emot mig då jag inte är utbildad på universitet inom programmering

Konstig inställning, enligt mig.

Vill du komma någon vart så skippa spelandet och visa att du är bäst istället ?

Jag har ingen utbildning i mitt yrke heller, men har inga svårigheter att få jobberbjudanden av andra som hört om mig...

Lite som en kollega/or på tidigare arbetsplats, när vi diskuterade om de kunde göra vissa saker: "det har vi inte betalt för". - ok.. men det brukar väl vara så att man får betalt för det man visar att man kan, inte tvärt om. Gå till chefen och säga: jag kommer kunna detta om du betalar mig en tusenlapp mer, nja..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som behandlingsassistent på ett behandlingshem för narkomaner, alkoholister och spelberoende.
Det är sällan jag känner att det är segt att gå till jobbet.
Höjdpunkten är att jag får träffa fantastiska människor sakta men säkert bygga upp sina liv ifrån grunden igen.
Den tråkiga biten är att det inte alltid är så tacksamt när vi speglar våra patienters taskiga attityder och beteenden.
Ca en fjärdedel av patienterna uppnår varaktig nykterhet, en fjärdedel dör i beroende-sjukdomen och sista halvan fortsätter att dricka/droga/spela. Förra året så dog 10 personer som jag kommit ganska nära.
Summan av kardemumman är att efter ett pass så kommer jag hem till mitt hus, bil fru och barn och känner mig otroligt tacksam att jag har ett fantastiskt liv.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av deginho:

Jag ska göra en likadan tråd på fredag och se hur mycket mer positiva inlägg man får

Gillar man sitt jobb och det man sysslar med så tror jag inte det spelar någon roll vilken dag tråden skapas.
Tanken var mera att det finns så sjukt många olika jobb som man inte ens tänker på och vore rolig att höra vad folk har för jobb som man verkligen trivs med

Permalänk
Medlem

En annan sak som är min personliga erfarenhet, när det gäller att ha ett jobb man trivs med är:

På jobbet gör du jobbet, tänker på jobbet, är jobbet, blir jobbet.

När du går hem så tänker du på det som är hemma och ägnar jobbet en så liten tanke att du nästan inte vet att det finns.

När man börjar blanda in sitt privatliv i arbetstiden eller tänker på jobbet efter att man gått hem och suddar ut den där gränsen så är risken stor att jobbet tar över livet på ett dåligt sätt.

Därför jobbar jag inte heller med något jag har som hobby, kunde ha jobbat i IT-branschen, men har haft datorer som hobby en stor del av livet och vill inte jobba med min hobby.
Hobby är något man kan ägna sig åt för att få ett avbrott både från arbete och det dagliga livet.

Att åka till skjutbanan efter jobbet eller på en tävling på helgen och inte tänka på något annat än just det i några timmar är väldigt stimulerande för resten av tiden.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Det enda "roliga" med mitt jobb är att jag jobbar deltid men får betalt för heltid.

Permalänk
Medlem

Jobbar som lastbilschaufför och trivs verkligen med jobbet.
Ena dagen är inte den andra lik.
Trevliga arbetskamrater, och även en bra företag man jobbar för.
Känns för det mesta kul att komma till jobbet varje dag.

Pros: Mycket eget ansvar. Bokar te x service på lastbilen själv.
Kör sin egen lastbil.
Får träffa mycket folk om dagarna, så blir en del socialt umgänge.
Helt okej betalt också.

Cons:
Långa arbetsdagar. Jag jobbar mellan 6-17 vanligtvis. Kan bli längre ibland.
Vintertid. Inte speciellt kul att hantera ett ekipage på 50-60 ton på hala vintervägar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant tråd! Kul att få en inblick i andra yrken.

Själv jobbar jag som IT-tekniker. Jobbar hemifrån 90 % av tiden, och sedan i somras har jag jobbat 50 % men fått betalt för 100 %.
Så klart väldigt soft, det ska jag inte sticka under stolen med. Men samtidigt känner man sig inte så produktiv. Och man uppskattar inte att "komma hem" lika mycket längre. Man är ju alltid hemma liksom.
Så då blir det ännu viktigare att ge sig ut och träffa familj och vänner och så.

Pros:
Hög frihet och mycket fritid
Ingen resekostnad till/från jobbet
Ingen chef som hänger över en och tjatar/gnäller

Cons:
Den sociala biten blir oerhört lidande
Man blir väldigt slö och bekväm

Sen som andra nämnt: viktigaste på en arbetsplats i mitt tycke är kollegorna. Har man bra och roliga kollegor då kan man stå ut med väldigt mycket, ink. dumma chefer
Letar jag nytt jobb så är det det som är viktigast för mig: bra kollegor och vettig chef.
Lön är sekundärt för mig. Man kan inte sätta ett pris på sin hälsa och välbefinnande.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag lastbil och måste medge att jag tycker det är ganska roligt.
Jag ville inte trampa på samma ställe och göra samma saker om och om igen, så jag blev chaffis och har aldrig ångrat det.
Ingen dag är den andre lik, variation finns det gott om.
Ibland är det rätt slitigt men oftast håller det sig på en lagom nivå, det är ju trots allt skoj med utmaningar till och från.

Det som kan tänkas vara negativt är arbetstiderna, tidiga mornar och man kommer hem när man är klar ca 10 timmar senare, fast det stör mig inte så mycket.
Huvudsaken är att man trivs på jobbet och känner att man gör nytta, det är viktigast för mig.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Konstig inställning, enligt mig.

Vill du komma någon vart så skippa spelandet och visa att du är bäst istället ?

Jag har ingen utbildning i mitt yrke heller, men har inga svårigheter att få jobberbjudanden av andra som hört om mig...

Lite som en kollega/or på tidigare arbetsplats, när vi diskuterade om de kunde göra vissa saker: "det har vi inte betalt för". - ok.. men det brukar väl vara så att man får betalt för det man visar att man kan, inte tvärt om. Gå till chefen och säga: jag kommer kunna detta om du betalar mig en tusenlapp mer, nja..

om vi ska gå på detta som att alla anser att jag är lat, gett upp i livet etc.
jag jobbar i ett företag med 2 personer. 2 tekniker och 2 chefer. jag har byggt hela vårat system medan den andra teknikern har envisats med att mysql fortfarande är det bästa systemet.
jag maintainar 3st hemsidor och håller på med stora byten av kundlistor och strukturerar upp andras databaser i samma yrkesgrupp.

så nej, är inte lat. jag har gjort allt mitt arbete, har ingen kreativitet kvar att göra något mer och allt jag gör i nya uppdateringar kritiseras av den andra teknikern för jag skriver det i pdo och inte mysql och att det inte är skrivet utan css.

jag underbetalas (vad jag hört) som tekniker i mitt yrkesområde, och får nada uppskattning. finns ingen anledning att göra mer när ingen uppskattar det?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Alltså, alla jobb blir rutin, men vissa saker avgör huruvida det är pest eller helt ok att gå till jobbet:

*arbetskamraterna
*företagsledningen
*hur företaget ser på sina anställda
*om jobbet är monotont eller varierande

Jobbar som maskinställare till formsprutningsmaskiner för plast, har gjort det över 10 år.
Trivs bättre där jag är nu än tidigare arbetsplats trotts lika arbetsuppgifter, men bättre arbetsmiljö..

Har flextid, en väldigt avspänd chef som ser till resultatet och inte minuter och sekunder, schyssta kollegor och trevlig arbetsmiljö, rent, bra luft, ljust, inte så bullrigt som många andra "fabriker".

Arbetet innehåller många delar som är rutinmässiga, som verktygsbyten, när man byter typen av produkt som tillverkas i maskinen t ex.
Det som gör dagen intressant är att det finns sjukt många olika saker som man måste lösa under dagen med sin kreativa förmåga, man ställs inför nya problem i stort sett varje dag i sitt yrkesliv och blir aldrig fullärd.

Sen är det en stor bredd i uppgifterna, från de som man ska göra som ställare, till att t ex byta lite lysrör, göra underhåll på maskiner, reparera utrustning, jobba med robotar och provkörningar av nya verktyg samt samarbeta med de som konstruerar verktyg och produkter. Man får komma i kontakt med produkter och saker långt innan det når marknaden.

Sen är också just branschen med formsprutning av plast ganska koncentrerad i denna delen av Sverige, vilket gör att man känner många på olika företag och nischer i branschen, får höra mycket intressant mm.

Det är i stort sett omöjligt att redogöra för allt yrket innebär, men det viktiga är väl att det innehåller stor variation och kreativ stimulans.

Sjukt deprimerande i mina ögon, hade inte pallat en vecka om jag så hade en pipmynning i örat och personen med avtryckaren hade Parkinson..

Min pappa är också maskinställare. Dock trivs han inte alls och är väldigt utbränd. Däremot är han duktig så företaget (familjeföretag med 15 anställda) startade ett nytt skift bara för honom. Eftermiddag/kväll.

Dock lite sorgligt då han hade påbörjade studier i internationell juridik på Irans bästa universitet. Han hann dock inte avsluta studierna innan revolutionen började och när han kom till Sverige var han över 30 och i behov av pengar, så då blev det fabrik istället. Man kan ju undra vad han skulle arbeta med om han hade avslutat sina studier (troligtvis inget då min mor är utbildad psykolog (iran) men jobbar som undersköterska). Menmen som han alltid säger, man ska inte vara rädd för kroppsarbete.

OnT: Själv går på gymnasiet (om det nu räknas som jobb, mer än 8 timmar om dagen inklusive plugg blir det iaf). Inget slår måndagarna, matte, kemi och fysik

Permalänk
Medlem

Jobbar för närvarande kommunalt som hjälpmedelsreparatör. Tyvärr inte fast anställd, men blir inringd i perioder med jämna mellanrum (tillräckligt ofta för att jag ska klara mig i alla fall).

Väldigt praktiskt arbete som innebär reparation, rekonditionering, rengöring, leverans, hämtning av alla möjliga sorters hjälpmedel såsom rullstolar, rollatorer, vårdsängar, lyftar med mera samt en del lagerarbete.

Kan bli lite slitsamt ibland när det till exempel ska levereras vårdsäng till lägenhetshus som saknar hiss, men man slipper i alla fall sitta på ett kontor hela dagarna.

Trivs verkligen med arbetet och ingen arbetsdag är den andra lik. Fantastiska kollegor och väldigt bra stämning på arbetsplatsen. Skulle definitivt kunna tänka mig att jobba där väldigt länge om jag fick möjligheten.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB