980ti eller Monitor Först ?

Permalänk
Medlem

980ti eller Monitor Först ?

Som topic lyder vad hade ni inhandlat först om ni var i min sits, vill ha både och så klart men hosta upp 14-16k på en gång svider rätt hårt.

Vill ha ett 980ti och en 27" 144hz ips 1440p G-Sync (vilken av dom 2 som finns har jag inte bestämt mig för ännu )

Har förnärvarande

24" Asus 144hz monitor

Gtx 780

kan dröja 2 månader tills man kan punga ut för det man inte väljer nu.

Eller ska man rentav vänta med att inhandla något alls tills nya monitorer och Pascal kommer ?

Spelar mest witcher 3 och kommande Fallout 4, samt testar alla möjliga spel.

Har just nu en känsla av att "måste ha något nytt att roa mig med "

/Mvh Plexx

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

@plexx: Om du vill ha något nu tycker jag du borde köpa 980Ti först så du kan driva din nuvarnande och nästa skärm på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

@plexx
Monitor först, sedan Pascal skulle jag säga. Längre livstid på en skärm än ett grafikkort.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Som topic lyder vad hade ni inhandlat först om ni var i min sits, vill ha både och så klart men hosta upp 14-16k på en gång svider rätt hårt.

Vill ha ett 980ti och en 27" 144hz ips 1440p G-Sync (vilken av dom 2 som finns har jag inte bestämt mig för ännu )

Har förnärvarande

24" Asus 144hz monitor

Gtx 780

kan dröja 2 månader tills man kan punga ut för det man inte väljer nu.

Eller ska man rentav vänta med att inhandla något alls tills nya monitorer och Pascal kommer ?

Spelar mest witcher 3 och kommande Fallout 4, samt testar alla möjliga spel.

Har just nu en känsla av att "måste ha något nytt att roa mig med "

/Mvh Plexx

Köp inget 980Ti nu om du inte är beredd på att lägga 8000:- på ett grafikkort igen om ett år. Vänta på 16nm FF+.

Permalänk
Avstängd

Skulle göra detsamma... Först skärmen och köra med GTX780..
Du kommer få en ny spelkänsla ändå med G-SYNC och 144hz.

Skrivet av philipborg:

@plexx
Monitor först, sedan Pascal skulle jag säga. Längre livstid på en skärm än ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Tack , lutar nog mot en monitor.

Ska bli intressant att testa Gsync !

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Jag lydde erat råd boys, och det var ett bra råd vill jag säga. Monitorn gav ett helt nytt liv till spel, din jävel va bra det blev. Tack !

http://i.imgur.com/whtSwss.jpg[/img]]

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Jag lydde erat råd boys, och det var ett bra råd vill jag säga. Monitorn gav ett helt nytt liv till spel, din jävel va bra det blev. Tack !

http://i.imgur.com/whtSwss.jpg[/img]]http://i.imgur.com/whtSwss.jpg

Grattis till ditt köp! Själv sitter jag där du är sen 1 år tillbaks, gtx 970 och Asus swift. Mycket nöjd! Dock otroligt sugen på att uppgradera till GTX 980 Ti...

Dock kan jag inte riktigt motivera det, det enda spelet som min dator flaskar i är H1Z1 (som är extremt dåligt optimerat) men där sitter jag med 60-70 FPS och det flyter fruktansvärt kasst. I övrigt spelar jag bara CS:GO och där funkar det ju hur bra som helst.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Funderar på att smutta lite på semesterkassan och slå till på ett 980ti oxå, är dock rätt nöjd med 780 än så länge. Har inte förlorat nån spelglädje än så länge skärmen var ett bra lyft.

Ett svårt val man står inför igen

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Grattis till ditt köp! Själv sitter jag där du är sen 1 år tillbaks, gtx 970 och Asus swift. Mycket nöjd! Dock otroligt sugen på att uppgradera till GTX 980 Ti...

Dock kan jag inte riktigt motivera det, det enda spelet som min dator flaskar i är H1Z1 (som är extremt dåligt optimerat) men där sitter jag med 60-70 FPS och det flyter fruktansvärt kasst. I övrigt spelar jag bara CS:GO och där funkar det ju hur bra som helst.

Funkar G-sync i cs go? Om svaret är ja, är det bara positivt? Något du kör med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Funkar G-sync i cs go? Om svaret är ja, är det bara positivt? Något du kör med?

Bara negativt imo. Känns som inputlag höjs då jag slår på den. I CSGO sitter man ju stadigt med 250-300 FPS och då behövs inte G-sync ändå

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Bara negativt imo. Känns som inputlag höjs då jag slår på den. I CSGO sitter man ju stadigt med 250-300 FPS och då behövs inte G-sync ändå

Hehe som jag trodde, vilka andra spel kör du där g-sync funkar bra/mindre bra?