Permalänk
Medlem

Hittar ej mus&tangentbord.

Tjena!

Beställde en helt ny dator förra veckan och fick hem den i torsdags. Monterade ihop allt, den startar klockrent osv. Sen när jag ska installera Windows 7 Ultimate 64bit så startar den installationen, men när jag kommer fram till val av region, språk, tangentbord osv så slutat musen och tangentbordet att fungera. De funkar i BIOS.

Har ett MSI Z170 KRAIT GAMING moderkort, provat alla USB uttag som finns, och har inte tillgång till PS/2 (tror jag de heter, right?).

Har kollat runt lite innan här på forumet och sett att jag inte är ensam att få problemet (gäller inte bara detta moderkortet).

Någon som har några lösningar? Tack på förhand

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Kolla om moderkortet har legacy usb support eller liknade inställningar i bios. Prova att ändra på dom och ser om det hjälper. Prova annars att uppdatera firmware på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odez:

Kolla om moderkortet har legacy usb support eller liknade inställningar i bios. Prova att ändra på dom och ser om det hjälper. Prova annars att uppdatera firmware på moderkortet.

Japp, fanns Legacy, inställd på Enable först, bytte till Auto och provade, sedan tillbaka till Enable men inget fungerade. Hur uppdaterar man firmware?

Visa signatur

-