Netonnet och moderkortet som brann!

Permalänk
Skrivet av Cyllarian:

Molotov: jobbar på det så hårt jag bara kan!

Pumah: Ja tack gör gärna det!

Phukkitt: ja jag såg den precis efter!^^

Lifooz: Stort tack för intressant svar och tack för lycko önskningarna!^^ ska kolla in webhallen när allt detta är löst!

snälla använd citera knappen !

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

I KKöpL står det att du som köpare har ansvar att begränsa skadan. Sedan har ARN vid flera tillfällen konstaterat att en förutsättning för reklamation är att säljaren ges möjlighet att undersöka felet för att bestämma lämplig åtgärd (finns dock undantag, t.ex. om bilen går sönder på annan ort).

Detta har du helt rätt i, men det är inte detsamma som att "återlämna produkten i väsentligt oförändrat skick". Vad jag vet så finns det inget krav på att en produkt ska vara i väsentligt oförändrat skick för att reklamationsrätten ska kvarstå.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Det är inte så att dina bilder du tog kanske vittnar om raka pins, att man på något sätt kan fåtill det som bevis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Detta har du helt rätt i, men det är inte detsamma som att "återlämna produkten i väsentligt oförändrat skick". Vad jag vet så finns det inget krav på att en produkt ska vara i väsentligt oförändrat skick för att reklamationsrätten ska kvarstå.

Kanske var en dålig formulering av mig, menar självklart inte att produkten skall vara i nyskick, men i samma skick som när felet upptäcktes, dvs. att du får inte ha sönder eller försöka reparera själv eller utföra annat ingrepp som på ett väsentligt sätt kan påverka produktens eller skadans skick.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk

Hej alla ville be om ursäkt för sent svar då jag haft super mycket på hjärnan som hänt men jag ska förklara mer nogrant i morgon så ni som är intresserade kan kika in då

mvh
Johannes

Permalänk

Hejsan alla som följde denna tråd ville bara säga att idag fick jag svar från ARN samt Netonnet och de avslog min rätt för retur

Mvh
Cyllarian

Ps. Om någon är intresserad av mailet så skriv så kan jag posta det här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Försökte du kontakta MSI direkt någon gång? Finns de här på forumet?

Permalänk
Medlem

Ska aldrig mer handla hos netonnet. Jag hatar företag som inte tar garantiärenden på allvar utan bara skyller ifrån sig..

Permalänk
Medlem

Tillverkare skiter fullständigt i om det är något fel på kortet i övrigt, har du böjt pinsen så är garantin körd. Så enkelt är det. Böj inte pins. Handlar verkligen inte om netonnets inkompetens av något slag, de får helt enkelt anpassa sig efter vad tillverkaren säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyllarian:

Hej alla ville be om ursäkt för sent svar då jag haft super mycket på hjärnan som hänt men jag ska förklara mer nogrant i morgon så ni som är intresserade kan kika in då

mvh
Johannes

Ja om man super mycket kan det påverka hjärnan...

Seriöst: Surt att få avslag! Prova med MSI som inlägget ovanför föreslår.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyllarian:

Hejsan alla som följde denna tråd ville bara säga att idag fick jag svar från ARN samt Netonnet och de avslog min rätt för retur

Mvh
Cyllarian

Ps. Om någon är intresserad av mailet så skriv så kan jag posta det här

Skickades från m.sweclockers.com

Trist att höra! Du får gärna dela med dig av motiveringen eller mailet, vore intressant att se hur de resonerade.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Cyllarian:

Hejsan alla som följde denna tråd ville bara säga att idag fick jag svar från ARN samt Netonnet och de avslog min rätt för retur

Mvh
Cyllarian

Ps. Om någon är intresserad av mailet så skriv så kan jag posta det här

Skickades från m.sweclockers.com

Är intresserad av formuleringen från ARN.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Motherofgod:

Ska aldrig mer handla hos netonnet. Jag hatar företag som inte tar garantiärenden på allvar utan bara skyller ifrån sig..

Dock så är det ord mot ord, TS råkade ju böja pinsen efter moderkortet rök....Utan bevis att det verkligen var så, så gör Netonnet rätt.

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Dock så är det ord mot ord, TS råkade ju böja pinsen efter moderkortet rök....Utan bevis att det verkligen var så, så gör Netonnet rätt.

Spelar ingen roll om det skedde innan eller efter, det är ett handhavandefel på moderkortet, oavsett om det är kopplat till felet i sig. Böjer du pins så har du förstört kortet. Att det sen är ytterligare ett fel på det är irrelevant.

Permalänk
Medlem

Intressant att de slingrar sig. Det är ju relativt enkelt att se om komponenterna är brända eller ej. Böjda pins kommer ju inte göra så att saker brinner. Inte heller betyder böjda pins att moderkortet måste vara förstört.

Permalänk
Hedersmedlem

Några tankar.

Du är som konsument skyldig att sluta använda en produkt så fort du upptäcker ett fel. Med tanke på all den information som numer kommer med moderkort så bör det framgå om man läser allting att böjda pins i socketen är ett fel. Monterar man ihop själv så bör man nog kontrollera pinnarna i socketen innan montering och inte fortsätta om man ser något konstigt där. Att montera en CPU i en skadad socket kan orsaka följdskador.
Samma sak om man ser rök/känner röklukt så ska man inte heller fortsätta försöka få sin dator att funka, särskilt inte om man inte vet varför man fick rök.

I TS fall så har du så vitt jag förstår dokumenterat att socketen är ok innan du monterade CPU. Det är både bra och dåligt eftersom det senare konstaterades böjda pins. När du lämnar dina bilder på en oskadad CPU-socket till butiken så bevisar du samtidigt att det är du som gjort den skadan. Vi vet inte när den inträffade, men det är du som har orsakat den. Pinsen är dessutom väldigt viktiga för socketens funktion. Om det finns ett annat fel på moderkortet som tillverkaren kan laga så får du ändå inte en fungerande produkt, och det är också svårare för tillverkaren att verifiera det fel som du försöker reklamera.

Jag skulle tro att det är av denna anledning som du blir nekad reklamation. Det är ju lite som att såga av ena benet på en stol och sedan begära en ny stol med hänvisning till att sitsen har spruckit. Även om sitsen i sig är ett fel som går att reklamera och åtgärda så skulle du ändå ha en trasig produkt.

Till sist detta med pins. Jag har monterat ett antal moderkort med Intel CPU vid det här laget och jag har reklamerat två moderkort med andra fel utan att få några som helst problem med böjda pins. Ja de är känsliga och jag köper inte att alla moderkort är felfria ur fabrik, men de är inte så känsliga att de böjer sig utan att man är på dem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Dock så är det ord mot ord, TS råkade ju böja pinsen efter moderkortet rök....Utan bevis att det verkligen var så, så gör Netonnet rätt.

Kan netonnet BEVISA att han böjt pins? Eller medgav ts det vid kontakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Motherofgod:

Kan netonnet BEVISA att han böjt pins? Eller medgav ts det vid kontakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt originalinlägget har han skickat bilder på socketen med oskadade pinnarna till NetOnNets kundombudsman. Eftersom pinnarna nu är böjda så måste det ju ha hänt mellan det att bilden togs och att NetOnNet tog emot moderkortet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Försökte du kontakta MSI direkt någon gång? Finns de här på forumet?

Ja jag ringde i samma veva som detta och där pratade jag med en trevlig snubbe som sa att de inget kunde göra pga böjda pins tyvärr

Skrivet av Motherofgod:

Ska aldrig mer handla hos netonnet. Jag hatar företag som inte tar garantiärenden på allvar utan bara skyller ifrån sig..

Förstår det och har samma tankar kring dom :/

Skrivet av giplet:

Några tankar.

Du är som konsument skyldig att sluta använda en produkt så fort du upptäcker ett fel. Med tanke på all den information som numer kommer med moderkort så bör det framgå om man läser allting att böjda pins i socketen är ett fel. Monterar man ihop själv så bör man nog kontrollera pinnarna i socketen innan montering och inte fortsätta om man ser något konstigt där. Att montera en CPU i en skadad socket kan orsaka följdskador.
Samma sak om man ser rök/känner röklukt så ska man inte heller fortsätta försöka få sin dator att funka, särskilt inte om man inte vet varför man fick rök.

I TS fall så har du så vitt jag förstår dokumenterat att socketen är ok innan du monterade CPU. Det är både bra och dåligt eftersom det senare konstaterades böjda pins. När du lämnar dina bilder på en oskadad CPU-socket till butiken så bevisar du samtidigt att det är du som gjort den skadan. Vi vet inte när den inträffade, men det är du som har orsakat den. Pinsen är dessutom väldigt viktiga för socketens funktion. Om det finns ett annat fel på moderkortet som tillverkaren kan laga så får du ändå inte en fungerande produkt, och det är också svårare för tillverkaren att verifiera det fel som du försöker reklamera.

Jag skulle tro att det är av denna anledning som du blir nekad reklamation. Det är ju lite som att såga av ena benet på en stol och sedan begära en ny stol med hänvisning till att sitsen har spruckit. Även om sitsen i sig är ett fel som går att reklamera och åtgärda så skulle du ändå ha en trasig produkt.

Till sist detta med pins. Jag har monterat ett antal moderkort med Intel CPU vid det här laget och jag har reklamerat två moderkort med andra fel utan att få några som helst problem med böjda pins. Ja de är känsliga och jag köper inte att alla moderkort är felfria ur fabrik, men de är inte så känsliga att de böjer sig utan att man är på dem.

Jag slutade använda produkten direkt efter den började ryka och jag dokumenterade icke böjda pins innan och jag råkade böja dom när jag skulle sätta på skydds locket för CPUn.
Jag försökte också vara så ärlig och uppriktig som möjligt så det gick la snett där antar jag! :/
som sagt CPU skydds locket när jag skulle sätta ihop det för att ta till affär :/ (klantigt jag vet)

Permalänk

Här kommer texten då jag inte såg något alternativ för att lägga ut en PDF fil här så får jag skicka brötexten

Nämndens beslut
Nämnden avslår yrkandet.
Anmälarens krav
Johannes Larsson begär att få häva ett köp av ett moderkort och att han får ersättning för
resekostnader med 222 kr.
Han köpte i april 2015 ett moderkort för 2 290 kr. Då han packade upp det fanns inga visuella
fel. Han monterade det och när datorn startade uppkom ett tjockt vitt rökmoln, moderkortet hade
fattat eld. Han fick agera snabbt och plocka bort flera delar i datorn. Detta innebar att ett antal
pinnar på moderkortet böjdes.
Motpartens svar
NetOnNet motsätter sig kravet.
Vid leveransen var moderkortet helt och alla pins var raka vilket stämmer med vad kunden
uppgett i anmälan. Om montering sker i sned vinkel eller med för stor kraft kan pins böja sig.
Pinsen böjs vanligen inte när man tar isär den utan det sker i så fall när produkten monteras in i
datorn. Detta då det är i det skedet de små pinsen ska passas in mot andra komponenter. Vid
korrekt användande och montering börjar inte produkten att brinna. Skadan och följdskador går
att härleda till en felaktig montering och NetOnNet motsätter sig därför yrkandet.
Motiveringen till nämndens beslut
En förutsättning för att en näringsidkare ska ansvara för ett fel i en vara är att det bevisas att det
finns en sådan brist som klassificeras som ett fel i konsumentköplagens (1990:932) mening. Ett
sådant fel är det t.ex. fråga om ifall varan avviker från vad som har avtalats eller om den avviker
från vad köparen med fog kunnat förutsätta.
Frågan om varan är felaktig ska enligt 20 § konsumentköplagen bedömas med hänsyn till hur
den var när den avlämnades, alltså när köparen mottog varan. Säljaren svarar för fel som funnits
vid denna tidpunkt, även om felet visar sig först senare. Enligt 20 a § samma lag ska ett fel som
visar sig inom sex månader efter det att köparen mottagit varan anses ha funnits vid
avlämnandet, om inte säljaren kan bevisa motsatsen eller om detta är oförenligt med varans eller
felets art.
2015-05070
2015-11-10
012
Änr 2015-05070 2(2)
I detta fall framgår av utredningen att moderkortet skadats efter leveransen, dvs. att det var helt
vid leveransen. Av vad som framkommit i ärendet är det enligt nämndens bedömning sannolikt
att felet orsakats av felaktigt montage. Det är därför oförenligt med felets art att det funnits
redan vid leveransen av moderkortet. Även om felet visat sig inom sex månader är det inte
styrkt att det inte funnits något fel på varan vid avlämnandet. Vid detta förhållande ska yrkandet
om ersättning avslås.
Beslutet har fattats av Karin Lindell (f.d. riksrevisor), ordförande, samt ledamöterna Jan Boman
(Sveriges konsumenter), Klas Elm (Elektronikbranschen), Mats Holme (Svenskt Näringsliv)
och Anna Lindström (Konsumentverket).
Föredragande jurist: Christian Malmqvist.
Upplysning till parterna
Beslutet kan inte överklagas. Däremot kan beslutet under vissa förutsättningar
omprövas. Information om vad som krävs för att beslutet ska omprövas finns i ett
informationsblad, som skickas med. Det finns också information om vad som
gäller på vår webbplats www.arn.se. En begäran om omprövning ska vara
skriftlig och ha kommit in till nämnden inom två månader från dagen för beslutet.

Om nämndens beslut
Beslutens utformning och karaktär
När Allmänna reklamationsnämnden (ARN) beslutar i ett ärende tar nämnden hänsyn till
samtliga handlingar och uppgifter som lämnats i ärendet. I beslutet redovisas endast en
sammanfattning av vad parterna sagt. Det som parterna begärt och grunderna för detta
redovisas fullständigt, medan redogörelser för händelseförloppet och liknande normalt kortas
ned.
Beslutet är en rekommendation om hur tvisten bör lösas och riktar sig till både
konsumenten och företaget. Den ena parten kan emellertid inte tvinga den andra att följa
rekommendationen. På denna punkt skiljer sig beslutet från en dom.
Om konsumenten får rätt (kravet bifalls helt eller delvis)
I de flesta fall följer företaget ARN:s beslut och erbjuder ofta inom kort tid efter avgörandet
konsumenten den rekommenderade rättelsen. Drar det ut på tiden mer än två veckor bör
konsumenten ta kontakt med företaget. Innebär beslutet en rekommendation om åtgärd
(reparation eller liknande) eller att konsumenten har rätt att lämna tillbaka en vara, kan det
vara lämpligt att konsumenten tar kontakt med företaget för att komma överens om de
praktiska detaljerna.
Vägrar företaget att följa beslutet, bör konsumenten ta reda på om företaget är ansluten till
någon branschorganisation. Flera branschorganisationer har nämligen åtagit sig att ansvara
för att deras medlemsföretag ska följa ARN:s beslut. Följer inte företaget ARN:s
rekommendation och finns det ingen branschorganisation som kan träda in, kan
konsumenten vända sig till domstol. Läs mer om detta på sista sidan.
Om konsumenten inte får rätt (kravet avslås)
Har konsumentens krav avslagits, kan konsumenten vända sig till domstol för att få sin sak
prövad där. Läs mer om detta på sista sidan.
Om anmälan avvisas
Ibland måste ARN avböja att yttra sig. Det kan bero på att anmälan kommit in för sent eller
på att ARN anser att vittnen eller parter bör höras muntligen, vilket inte är möjligt inför
nämnden. Även andra skäl till avvisning kan förekomma, exempelvis att utredningen är
alltför omfattande för att passa ARN:s förenklade förfarande. Även i dessa fall kan man
vända sig till domstol.
2015-05070
2015-11-10
013
ARN:s beslut kan inte överklagas
Oavsett om nämnden bifallit, avslagit eller avvisat konsumentens yrkande, kan ingen av
parterna överklaga beslutet. Däremot finns det möjlighet att hos ARN begära omprövning av
avgörandet. Förutsättningarna för att omprövning ska beviljas är
- att part gör sannolikt att han eller hon har haft giltig ursäkt för att inte
tidigare ha yttrat sig i ärendet, eller
- att part åberopar omständigheter eller bevis som inte tidigare har åberopats och som
kan antas leda till en väsentligt annan utgång i ärendet och parten samtidigt gör
sannolikt att dessa inte tidigare har kunnat åberopas, eller
- att avgörandet är uppenbart oriktigt på grund av ett klart förbiseende eller misstag
från nämndens sida och rättelse av beslutet inte kan komma i fråga.
En begäran om omprövning ska vara skriftlig (mejl eller brev) och ha kommit in till nämnden
inom två månader efter det att tvisten avgjordes.
Uppföljning av ARN:s beslut
I de ärenden konsumenten fått helt eller delvis bifall till sitt yrkande gör nämnden en
uppföljning. En enkät sänds till konsumenten, som har en månad på sig att besvara frågan
om företaget har följt nämndens rekommendation.
Svarar konsumenten att företaget inte följt rekommendationen, sänds en förfrågan till
företaget, som får två veckor på sig att besvara enkäten. Varje halvår gör nämnden en
statistisk sammanställning över resultatet som redovisas på nämndens webbplats. Nämnden
publicerar inte några s.k. svarta listor med namn på de företag som inte följt nämndens
rekommendationer. Det gör däremot vissa massmedier.
Att gå till domstol
Är man inte nöjd med nämndens avgörande kan man väcka talan vid domstol. Detta sker
genom ansökan om stämning.
Innan man går till domstol kan det många gånger vara förståndigt att fråga någon till råds.
Som konsument kan man vända sig till den kommunala konsumentvägledningen. Sådan
rådgivning är gratis.
Man kan också vända sig till en advokatbyrå för rådgivning. Upplysningar om hur det
praktiskt går till att ansöka om stämning kan man också få av tingsrätten.

hoppas det går att läsa!
Mvh
Johannes

Permalänk
Medlem

De har ju fattat beslut efter ett felaktigt antagande. Dvs att böjda pins skulle leda till att kortet fattar eld.
Om jag var du skulle jag kolla upp exakt vilken komponent som brann och även vilka pins du böjde. Du måste liksom upplysa nämnden om det orimliga i att böjda pins skulle leda till att ett chip fattar eld. Sen skulle jag begära omprövning i fallet med dessa förtydliganden.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

De har ju fattat beslut efter ett felaktigt antagande. Dvs att böjda pins skulle leda till att kortet fattar eld.
Om jag var du skulle jag kolla upp exakt vilken komponent som brann och även vilka pins du böjde. Du måste liksom upplysa nämnden om det orimliga i att böjda pins skulle leda till att ett chip fattar eld. Sen skulle jag begära omprövning i fallet med dessa förtydliganden.

Det är sant. Kolla vilka komponenter som brann och vilka pins som går till var. Vilka pins som går till var står i någon dokumentation för sockeln/processorn. Har läst i en sådan någon gång för längesedan. Tror jag tankade den från intels hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ramblemoe:

De har ju fattat beslut efter ett felaktigt antagande. Dvs att böjda pins skulle leda till att kortet fattar eld.
Om jag var du skulle jag kolla upp exakt vilken komponent som brann och även vilka pins du böjde. Du måste liksom upplysa nämnden om det orimliga i att böjda pins skulle leda till att ett chip fattar eld. Sen skulle jag begära omprövning i fallet med dessa förtydliganden.

Chippet ser ut att ha med PCIe-slotten att göra och om det är kopplat direkt till processorn och just den pinnen böjs så den kommer i kontakt med en pinne som strömförsörjer processorn kan kanske chippet faktisk gå sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Så istället för att ersätta en produkt @ 2200sek sepnderar netonnet många fler tusenlappar i anstäldas tid med enda resultat att de istort har betalat för att bli av med kunder, detta är svagt av netonnet.
En bra butik skulle antigen bara lita på kund eller åtminstone göra en felsökning utefter den fakta kund lämnat.
Bizzart ärenden
Men samtidigt alla butiker inet, dustin m.m har sina lågvattnen märken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.T.G:

En bra butik skulle antigen bara lita på kund eller åtminstone göra en felsökning utefter den fakta kund lämnat.

Ingen butik i hela Sverige skulle acceptera att ta ett moderkort med böjda pins på garanti. Eller göra ett återköp på det heller för den delen.

Permalänk
Avstängd

@Ninjaflipp:

ja o lyckas man böja pins bör man kanske köpa färdiga datorer... cpun passar bara på ett vis..man lägger den löst tills den pluppar i.. o lyfter den rakt upp när den ska väck..klarar man ej det finns som sagt färdiga datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Ninjaflipp:

ja o lyckas man böja pins bör man kanske köpa färdiga datorer... cpun passar bara på ett vis..man lägger den löst tills den pluppar i.. o lyfter den rakt upp när den ska väck..klarar man ej det finns som sagt färdiga datorer

Kan tala om att det är lätt att stuka till nån pinne på moderkortet .

Men som du säger man ska montera cpu rakt uppifrån lika dant ta upp den rakt upp bästa hjälpmedel är en liten sugklocka
så man får bra grepp på cpu vid på montering och av montering

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Ninjaflipp:

ja o lyckas man böja pins bör man kanske köpa färdiga datorer... cpun passar bara på ett vis..man lägger den löst tills den pluppar i.. o lyfter den rakt upp när den ska väck..klarar man ej det finns som sagt färdiga datorer

Är faktiskt tyvärr ganska lätt hänt och enligt mig en dålig design av Intel men man ska som konsument aldrig någonsin tro att det är någon annans fel än ens eget om man har böjda pins på sitt moderkort. Bara att acceptera att man klantade sig och köpa nytt moderkort helt enkelt. Folk måste sluta orsaka helveten för butikerna bara för att de vägrar acceptera att de klantat sig.

Permalänk
Medlem

tyvärr så har ju netonnet inte gjort någe fel här.. felet va ditt misstag och inget annat tyvärr

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

@Motherofgod: Garantiärende? När man inte kan montera en cpu utan man böjer pins så går det inte på garantin, enkelt.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R4 CPU: i5-3570K+Cooler Master TX3 EVO Mobo:Asus Sabertooth Z77 Minne:8GB G.Skill Ripjaws 1600 GPU:Asus GTX 680 DCII+ SSD:Corsair Force 3 120GB, 2TB Seagate Barracuda PSU:Fractal Design Newton R2 800W Monitor: Benq XL2420T
Bärbar: Asus G750JX