Permalänk
Medlem

Vilket tangentbord skall jag köpa?

Tja alla sweclockare!
Jag har tänkt att köpa ett ny tangentbord men jag vet inte vilket. Ni får gärna gå in och rösta här ! : http://strawpoll.me/6089309
Skriv gärna om ni har andra bra förslag! OBS: Endast mekaniska, röda brytare eller bruna och det ska vara runt 1000 lappen.
Med tangentbordet Corsair K65 menar jag K65 inte K65 rbg
Förhoppningsvis kommer någon av dessa tangentborden komma på black friday!
Mvh Max

Permalänk
Medlem

Har kört med ett ducky shine 3 ett tag nu och gillar det verkligen. Har du möjlighet att testa tangentbord i en butik skulle jag rekommendera det.

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med det? För spelande hade jag utan tvekan kört på ett 60% som till exempel Pok3r III eller det lite billigare V60.

Jag kör för övrigt bara 60%, oberende vad jag gör ^^

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maxbylin:

Tja alla sweclockare!
Jag har tänkt att köpa ett ny tangentbord men jag vet inte vilket. Ni får gärna gå in och rösta här ! : http://strawpoll.me/6089309
Skriv gärna om ni har andra bra förslag! OBS: Endast mekaniska, röda brytare eller bruna och det ska vara runt 1000 lappen.
Med tangentbordet Corsair K65 menar jag K65 inte K65 rbg
Förhoppningsvis kommer någon av dessa tangentborden komma på black friday!
Mvh Max

Röstade Qpad, men håller inte med om modellen. Har ett MK90 som fungerar ypperligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Röstade Qpad, men håller inte med om modellen. Har ett MK90 som fungerar ypperligt.

Är denna samma som MK70 fast med RGB eller är det nåt mer som även skiljer dessa åt?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bärplockaren:

Är denna samma som MK70 fast med RGB eller är det nåt mer som även skiljer dessa åt?

Har inte direkt satt mig och jämfört modellerna, så ska inte uttala mig. Kan bara säga att MK90 fungerar utmärkt, och om detta är representativt för Qpad som märke / tillverkare så får du ett utmärkt tangentbord om du satsar på Qpad

Permalänk
Medlem

Valfritt TKL

Permalänk
Medlem

Jag ska spela csgo med tangentbordet, Jag tror det blir ett k65, k65 rbg, k70 rbg eller ett Qpad MK-70. Mk-90 blir lite för dyrt för mig. Förhoppningsvis kommer någon av dessa på black friday

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxbylin:

Jag ska spela csgo med tangentbordet, Jag tror det blir ett k65, k65 rbg, k70 rbg eller ett Qpad MK-70. Mk-90 blir lite för dyrt för mig. Förhoppningsvis kommer någon av dessa på black friday

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett Corsair K65 RGB jag är mycket nöjd med, att byta färg är trevligare än man tror och att slippa numpaden
Den har dessutom en väldigt trevlig byggkvalité , jag lyckades spilla en kopp varm nyponsoppa över hela tangentbordet utan att något gick sönder

Permalänk

@maxbylin:
tycker du ska testa att knappra lite på dom, vilket som passar bäst i näven (stirra dig inte blind på tillverkaren)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2