Permalänk
Medlem

vilken bildskärm? Köpråd!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Axel95: tack för förslaget, men de andra som jag har delat har mindre ms (även det spelar ingen roll mellan 1-5ms) men värför valt du den har? har du köpt den?

Permalänk

Har haft några benq och dom har alltid varit bra, kan inte uttala mig om denna dock, men känns som benq är ett kvalitetsmärke.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har haft några benq och dom har alltid varit bra, kan inte uttala mig om denna dock, men känns som benq är ett kvalitetsmärke.

Håller med, har 2st benq idag vilket funkar kalas jag är nöjd med dessa.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

spara ihop 500kr och skaffa http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hl#/...
det skulle jag gjort iallafall

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

@agk14: Japp och är mycket nöjd

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil:
@''bärplockaren'':

jag håller med er, eftersom jag har hört talas om benq jätte mycket och nästan alla som jag har frågat är mycket nöjda.

Permalänk
Medlem

Hejsan, om spelare spel såsom CSGO(FPS titlar) Skulle jag rekommendera Prophet^s förslag då den har 144hz.
http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hl#/...

Permalänk
Medlem

prophet det är faktist en bra idea, jag ska fundera på det, men eftersom mellan 60hz och 144hz är en stor skillnad men det tror jag inte att man ska märka det tydligt, alltså man kan spara några spänn genom att köpa en billigare skärm.

Permalänk
Medlem

@NewCamps: jag kör faktist mycket cs go, i allmänt så spelar jag mycket FPS spel.

Permalänk
Medlem

@agk14:

Skillnaden mellan 60 och 144hz är riktigt märkbar om du sitter i FPS-spel, såsom CS:Go. Men det är en skillnad som oftast inte märks förrän man växlar mellan de olika inställningarna ofta.

Exempelvis så har jag 2 monitorer, varav den ena kör 60hz (Film/Serier), och den andra 144hz. Att bara röra musen till 60hz skärmen märker man riktigt stor skillnad på. Så har du möjlighet att spara ~200-400kr mer för en 144hz skärm hade jag gjort det alla dagar i veckan.

Den tidigare länkade från Acer kör min bror med, och han är riktigt nöjd (han gick från 60 hz -> 144 hz)

Permalänk
Medlem

Spelar du mycket FPS så är det nästan ett måste att ha en 144hz imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av agk14:

@NewCamps: jag kör faktist mycket cs go, i allmänt så spelar jag mycket FPS spel.

Jag körde 60hz sen CSGO release inte förrns 6 månader sedan skaffade jag en 144hz skärm och jag kan lova dig skillnaden är så stor att det påverkade min MM rank väldigt positivt

Permalänk
Medlem

@mrmatte3:
jag är faktiskt övertygad med den 144hz skärmen och tack för informationen. tror du att de kommer att göra någon rabatt på det? (alltså i jul).

Permalänk
Medlem

@NewCamps:
jag kör cs go nu på en bärbar dator, jag får 30-40 fps på low settings, jag tror jag kommer bli väldigt överraskad när jag kör på 144hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agk14:

@NewCamps:
jag kör cs go nu på en bärbar dator, jag får 30-40 fps på low settings, jag tror jag kommer bli väldigt överraskad när jag kör på 144hz.

Men den FPS:en kommer du inte märka någon skillnad på en 144hz skärm

Permalänk
Skrivet av agk14:

@NewCamps:
jag kör cs go nu på en bärbar dator, jag får 30-40 fps på low settings, jag tror jag kommer bli väldigt överraskad när jag kör på 144hz.

Grafikkortet ska kunna trycka ut 144 hz också.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@agk14: Som tidigare personer nämnt så kommer en skärm med högre Hz än vad din dator levererar i FPS inte hjälpa någonting. Förutom bildkvalité om paneltypen skiljer sig.

Om du skall fortsätta spela via din Laptop så kommer du alltså inte få uppleva 144 fps (144 hz från skärmen), så det är inte en uppgradering som kommer hjälpa till 100%. Men det är absolut fortfarande en bra skärm, som är relativt framtidssäker, och därmed kommer kunna hänga med om du senare uppgraderar datorn också!

Angående rea så är det svårt att säga, den är ju redan lite prisnedsänkt på inet, kommer nog inte bli någon 20-50% rea, svårt att hitta det på bra produkter pga redan pressade priser och marginaler. Men hoppas kan man ju alltid göra :).

Permalänk
Medlem

Jag antar att du planerar att köpa ny dator också? 30-40 fps på low settings i CSGO är verkligen inget att hurra över.

Permalänk
Medlem

@mrmatte3: jag ska faktiskt bygga min egen dator (i5 4690k, asus geforce gtx 960 4gb strix) och jag behöver en skärm. jag tror jag kommer få minst 100 fps på high settings i cs go .

Permalänk
Medlem

@RealPower: ja, jag ska köpa en ny dator (i5 4690k, asus geforce gtx 960 4gb strix)

Permalänk
Medlem

@Rytmen: jag vet, men jag menade nuvarande dator som jag har. jag ska köpa en ny dator (i5 4690k, asus geforce gtx 960 4gb strix)

Permalänk
Medlem

I min dator i sign får jag stabila 300-350fps, dock är det klockad till 4,4ghz men du kommer få ut åtminstone 250+fps stabilt.

Permalänk
Medlem

Har du inte jättebråttom att köpa skärmen samt är i stort behov av att spara pengar kan du ju alltid vänta till mellandagsrean som börjar om exakt 3 veckor och hoppas på någon bra deal.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

@Sloback: jag ska håll koll på det tack