Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Vetifan vad jag ska göra nu haha
Min flickvän skulle komma till mig under nyår (distansförhållande).
Men då hade hennes kompis blivit ledsen och börjat gråta. Hon påstod att min flickvän åtsidosätter henne. Så det verkar som att hon åker till hennes kompis istället.

Inget emot att hon ska till hennes kompis, men har emot själva anledningen till varför hon ska dit. Det är ju inte så att hon åker dit för att hon vill, utan för att undvika bråk.

De har varit vänner sen de var cirka 6 år, och är 18 år nu.

Vad ska man göra?

Permalänk
Skrivet av Harling:

Vetifan vad jag ska göra nu haha
Min flickvän skulle komma till mig under nyår (distansförhållande).
Men då hade hennes kompis blivit ledsen och börjat gråta. Hon påstod att min flickvän åtsidosätter henne. Så det verkar som att hon åker till hennes kompis istället.

Inget emot att hon ska till hennes kompis, men har emot själva anledningen till varför hon ska dit. Det är ju inte så att hon åker dit för att hon vill, utan för att undvika bråk.

De har varit vänner sen de var cirka 6 år, och är 18 år nu.

Vad ska man göra?

den där kompisen låter lite som min morbrors hund som gnyr & gnäller så fort hon blir ensam 5minuter,
ja skulle tycka det var riktigt pinsamt om man börja gråta för att nån man känner ska åka bort över jul..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

den där kompisen låter lite som min morbrors hund som gnyr & gnäller så fort hon blir ensam 5minuter,
ja skulle tycka det var riktigt pinsamt om man börja gråta för att nån man känner ska åka bort över jul..

Jo, lite så känner jag med. Men vad kan jag säga? De flesta tjejer jag känner blir som hyenor när man nämner något negativt om deras "Bästis". Frågan är hur många fler gånger det blir sådär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Impulsköpte en Kingston HyperX Fury i tanken att uppgradera min gamla slitna SSD, efter jag fått hem den presterar den till ungefär 35% och andra på forumet säger SSDn är skräp. Fan att jag aldrig kollar sånt innan...

Det sura är att Kingston har saker som har varit bra med HyperX loga och märket. De har sålt sitt märke till skit

Du får väl lägga upp den på tradera eller något
Har sett folk köpa 3 år gamla SSDer för ny pris där... konstiga som folk är.

Permalänk
Medlem

@Harling:Bjud in kompisen med om hon nu inte har arrangerat fest?

Permalänk
Medlem

Ringde precis farsan och berättade om mina planer att göra studieuppehåll och troligen hoppa av studierna helt. Han lät inte alls speciellt glad över dom nyheterna. Försökte förklara för honom att jag inte kommer klara studierna utan motivation och den enda anledningen till att det gått bra hittills är för att jag är lättlärd och ganska intelligent. Förklarade även för honom att det är rätt meningslöst att utbilda sig fem år (fast i mitt fall lär det krävas 6-8 år med tanke på bristen på motivation) för att sedan jobba med något jag saknar intresse för.

Skulle kanske ha ringt morsan istället, hon brukar vara lite mer hjälpsam och stöttande.

Känner mig bara så splittrad inombords. Jag har pluggat över ett år nu och det kommer vara helt förgäves om jag hoppar av, men jag känner att även om jag skulle fortsätta plugga och på något sätt klara kurserna ändå så kommer jag vilja hoppa av förr eller senare och då är det väl lika bra att göra det nu istället för om ett eller två år.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@Harling:Bjud in kompisen med om hon nu inte har arrangerat fest?

Gjorde det! Men hon gillar inte mig (Träffat mig en gång) så det var dessvärre inget alternativ! Det de ska göra är att spela Xbox. Hon ville spela Splitscreen på Halo 5, sa då att det inte gick. Men hon trodde inte på mig.

Edit: Och nu säger hon att min flickvän hamnat i ett dåligt mönster, det dåliga mönstret är tydligen jag.
Vetifan vad man svarar på sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av pung3n:

Skulle köpa en dator på blocket. Förde över pengar. Tar ju två dagar att föra över. Under tiden säljer han till sin kompis, ska föra över pengar tillbaka till mig.....känner mig blåst!

blåst om du får tillbaka pengarna ? nej du. snarare om han behållde pengarna, och du inte fick nån dator som du skulle köpa.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det sura är att Kingston har saker som har varit bra med HyperX loga och märket. De har sålt sitt märke till skit

Du får väl lägga upp den på tradera eller något
Har sett folk köpa 3 år gamla SSDer för ny pris där... konstiga som folk är.

Lämnade tillbaka den till butitken och köpte en samsungdisk istället, problemet löst ^^

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av pung3n:

Skulle köpa en dator på blocket. Förde över pengar. Tar ju två dagar att föra över. Under tiden säljer han till sin kompis, ska föra över pengar tillbaka till mig.....känner mig blåst!

märkligt det där? det står rätt tydligt på Blocket/tradera För inte över pengar till okända personers konto.
varför gör folk det fortfarande ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Får inga matchningar på tinder, fett ledsen...

Antar att tjejerna är lika ytliga som jag, haha!

Permalänk

Vill också pröva Tinder, kasst att det kräver facebook och smartphone... . =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Vill också pröva Tinder, kasst att det kräver facebook och smartphone... . =/

Ja. Tinder är en jävla skitapp..

Jag vill lägga upp bilder på mig själv som inte ligger på Facebook men det går ju självklart inte... Sen är det många bilder på fb som inte går att använda också av någon oklar anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Ja. Tinder är en jävla skitapp..

Jag vill lägga upp bilder på mig själv som inte ligger på Facebook men det går ju självklart inte... Sen är det många bilder på fb som inte går att använda också av någon oklar anledning.

Lägg ut privata bilder på facebook (så att bara du kan se dem), sen kan du använda dem på tinder.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Hittar inte mina nycklar!! blir jävlart tokig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Får inga matchningar på tinder, fett ledsen...

Antar att tjejerna är lika ytliga som jag, haha!

Jag får bara matchningar med spamkonton :'(

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Haha, fick med dåliga besked på jobbet idag, men med ett stort "MEH!".

Arbetsplatsen ska flytta ifrån norra sidan av Stockholm, till södra, vilket innebär en ökning på 13,5 mils pendlande per dag. PGA av arbetstiderna skulle jag behöva ta nattbussen, vilket ärligt talat, tror inte jag skulle orka, om jag skulle vilja åka kommunalt.

Sedan läser man, (ja, man kan ju ta bilen), att trängselskatten införs på essingeleden 1 januari, så bara där ser man en kostnad på 1500 :- i månaden, lägg på det ta 13,5 mil i bensinpengar/slitage/däck per DAG, etc, så blir det väääääldigt tunt i plånboken.

(Man kan ju inte bli uppsagd heller pga arbetsbrist eftersom tjänsten trots allt finns... )

Synd när alla har stortrivts och när vi haft ett bra gäng som drar in några miljoner åt företaget per månad, men, de tror ju att på detta sätt kan de kanske tjäna ännu flera miljoner än nu (?!?!?!?). Näst intill inget svinn, ytterst få missnöjda kunder, tvärtom rekommenderar hela våran kundkrets oss, men nu splittrats teamet.

Jag försöker se det hela ifrån företagets sida, men ser inte hur detta ska ge dem mera pengar i kistan vid dagens slut. :/

Så, "MEH!".

Men, japp, Fallout V får trösta ikväll, får ta tag i att söka nytt nästa år.

Fyfan låter inte roligt. Pendlade själv 6.5mil enkel resväg i nästan 4 år och det är fan värdelöst. Och detta var nästan bara motorväg så beroende på trafik ca 40-45min restid, antar att det är mycket värre Stockholm. Bytte jobb så idag har jag 20min enkel restid och det är helt acceptabelt

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harling:

Gjorde det! Men hon gillar inte mig (Träffat mig en gång) så det var dessvärre inget alternativ! Det de ska göra är att spela Xbox. Hon ville spela Splitscreen på Halo 5, sa då att det inte gick. Men hon trodde inte på mig.

Edit: Och nu säger hon att min flickvän hamnat i ett dåligt mönster, det dåliga mönstret är tydligen jag.
Vetifan vad man svarar på sådant

Tycker du låter väldigt resonabel och objektiv i ditt resonemang. Hur gammal är du?
Känns som att din tjejs bästis är lite av en känslosam karaktär som vill att allt ska kretsa runt henne?
Har hon det bra ställt med sin familj, är din tjej den enda vän hon har?

Känns väldigt märkligt att någon ska börja gråta om det inte är så att det är jobbigt hemma eller något.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ringde precis farsan och berättade om mina planer att göra studieuppehåll och troligen hoppa av studierna helt. Han lät inte alls speciellt glad över dom nyheterna. Försökte förklara för honom att jag inte kommer klara studierna utan motivation och den enda anledningen till att det gått bra hittills är för att jag är lättlärd och ganska intelligent. Förklarade även för honom att det är rätt meningslöst att utbilda sig fem år (fast i mitt fall lär det krävas 6-8 år med tanke på bristen på motivation) för att sedan jobba med något jag saknar intresse för.

Skulle kanske ha ringt morsan istället, hon brukar vara lite mer hjälpsam och stöttande.

Känner mig bara så splittrad inombords. Jag har pluggat över ett år nu och det kommer vara helt förgäves om jag hoppar av, men jag känner att även om jag skulle fortsätta plugga och på något sätt klara kurserna ändå så kommer jag vilja hoppa av förr eller senare och då är det väl lika bra att göra det nu istället för om ett eller två år.

Tänk inte så. Det är bara du som kan bestämma vad du ska göra.
Är du 100% säker på att plugga nu inte kommer funka, hoppa av då.
Känner du att det finns lite kvar att ge och att formen kan återvända, häng i.
Men om du hoppar av se det inte som ett misslyckande utan ett konstaterande "Detta var inte för mig"
Släpp det sedan och blicka framåt, skapa dig något nytt.
Lycka till!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Tänk inte så. Det är bara du som kan bestämma vad du ska göra.
Är du 100% säker på att plugga nu inte kommer funka, hoppa av då.
Känner du att det finns lite kvar att ge och att formen kan återvända, häng i.
Men om du hoppar av se det inte som ett misslyckande utan ett konstaterande "Detta var inte för mig"
Släpp det sedan och blicka framåt, skapa dig något nytt.
Lycka till!

Pratade med studievägledaren förut idag och han tyckte att studieuppehåll lät som en bra idé. Han tyckte att det vore dumt att hoppa av nu direkt utan att testa att ta studieuppehåll ett tag först. Kunde också tydligen se till så att jag kunde få ha kvar min studentbostad, åtminstone fram till sommaren, vilket är skönt att veta. Kommer ju dock inte få något studiebidrag men har lite pengar undansparade. Ska ta tag i jobbsök nästa vecka också.

Pratade med morsan nu ikväll på vägen hem också. Hon var inte riktigt lika negativ som farsan men dom sa ändå ungefär samma saker. Hon förstod i alla fall att det är meningslöst att utbilda mig till något jag saknar intresse för. Hon tyckte dock att jag måste utbilda mig till nånting, och personlig tränare var enligt henne inte tillräckligt. Hon kanske har rätt, vad vet jag...

Kikade runt lite på vad det finns för mer "formella" utbildningar inom idrott och så och hittade en i Örebro som verkade intressant, bara 30Hp också så även om den skulle vara tråkig så skulle jag klara av att traggla mig igenom den http://lily.oru.se/studieinformation/VisaKursplan?kurskod=ID0...

Kikade även runt på lite jobb här i stan och det fanns några stycken som eventuellt skulle kunna passa.

Aja, behöver inte bestämma mig om studieuppehåll och det förrän mitten på januari så jag har ju i alla fall en månad på mig att fundera och eventuellt hitta jobb.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tycker du låter väldigt resonabel och objektiv i ditt resonemang. Hur gammal är du?
Känns som att din tjejs bästis är lite av en känslosam karaktär som vill att allt ska kretsa runt henne?
Har hon det bra ställt med sin familj, är din tjej den enda vän hon har?

Känns väldigt märkligt att någon ska börja gråta om det inte är så att det är jobbigt hemma eller något.

De är 4 stycken i sitt gäng, men min flickvän är den hon känt längst. Jag är 18 år och de är 17! Vet ej hur hon har det med sin familj faktiskt. Som jag förstår det så har hon väldigt bra kontakt med dem (hon har ju ringt till sina föräldrar och berättat allt så nu gillar inte dem min flickvän heller).

Ja, hon vill gärna att allt ska vara runt henne. Nu åker min flickvän till mig ändå, men nu är de extremt arga på både mig och tjejen.
Försöker väl bara stötta henne så gott det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harling:

De är 4 stycken i sitt gäng, men min flickvän är den hon känt längst. Jag är 18 år och de är 17! Vet ej hur hon har det med sin familj faktiskt. Som jag förstår det så har hon väldigt bra kontakt med dem (hon har ju ringt till sina föräldrar och berättat allt så nu gillar inte dem min flickvän heller).

Ja, hon vill gärna att allt ska vara runt henne. Nu åker min flickvän till mig ändå, men nu är de extremt arga på både mig och tjejen.
Försöker väl bara stötta henne så gott det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Men vad är det som din flickvän ser hos den här tjejen så mycket? Är det bara för att de är "bästisar" sen evigheter eller har de faktiskt något som får de att hänga ihop? Hon lät ju halvskön dendär kompisen haha

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Men vad är det som din flickvän ser hos den här tjejen så mycket? Är det bara för att de är "bästisar" sen evigheter eller har de faktiskt något som får de att hänga ihop? Hon lät ju halvskön dendär kompisen haha

De bor i samma elevhem, förutom en av kompisarna! Och håller hon sig inte väl med dem blir hon utfryst. Sen tror jag mycket ligger i hur länge de känt varandra med.
Jag håller med dig till fullo!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Harling:

De är 4 stycken i sitt gäng, men min flickvän är den hon känt längst. Jag är 18 år och de är 17! Vet ej hur hon har det med sin familj faktiskt. Som jag förstår det så har hon väldigt bra kontakt med dem (hon har ju ringt till sina föräldrar och berättat allt så nu gillar inte dem min flickvän heller).

Ja, hon vill gärna att allt ska vara runt henne. Nu åker min flickvän till mig ändå, men nu är de extremt arga på både mig och tjejen.
Försöker väl bara stötta henne så gott det går.

Skickades från m.sweclockers.com

varför blev dom arga på din flickvän? kompisen grät och din flickvän skulle stanna, sen då ? hur urartade det hela ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

varför blev dom arga på din flickvän? kompisen grät och din flickvän skulle stanna, sen då ? hur urartade det hela ?

Den frågan ställer jag mig varje dag nu.
Hon ska åka till mig istället, jag sa att detta kan inte fortsätta då det är mobbing. Men nu är alla tre vänner arga på henne för att hon 'preoterar' mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Harling:

Den frågan ställer jag mig varje dag nu.
Hon ska åka till mig istället, jag sa att detta kan inte fortsätta då det är mobbing. Men nu är alla tre vänner arga på henne för att hon 'preoterar' mig.

Skickades från m.sweclockers.com

fast hon skulle väl först åka ner när dom redan var arga ?

om tre "kompisar" blir arga över att dom inte kan styra en fjärde så kan det kanske vara dags skaffa andra kompisar,
ja har själv bott på internat i gymnasiet och jävlar vad mycket rent Skitsnack och allianser det var mellan alla tjejer, A+B mot C en vecka senare var det A+C mot B jag blir helt mindfu_k av sånt,

om hon vågar så kan hon ju be dom växa upp dom är snart vuxna kasta sand på varandra som värsta 3åringar funkar inte.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fast hon skulle väl först åka ner när dom redan var arga ?

om tre "kompisar" blir arga över att dom inte kan styra en fjärde så kan det kanske vara dags skaffa andra kompisar,
ja har själv bott på internat i gymnasiet och jävlar vad mycket rent Skitsnack och allianser det var mellan alla tjejer, A+B mot C en vecka senare var det A+C mot B jag blir helt mindfu_k av sånt,

om hon vågar så kan hon ju be dom växa upp dom är snart vuxna kasta sand på varandra som värsta 3åringar funkar inte.

Vi planerade det redan i början av november, och då hade hon inte sagt något. När hon sedan berättade började ena gråta och andra skälla på henne. Då sa hon att hon skulle till henne istället. Sen kände hon att hon vill hälldre till mig då vi inte träffas så ofta, och då började bråket. Hon pratar med hennes vän nu och hoppas de inte lyckas övertala henne bara haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Pratade med studievägledaren förut idag och han tyckte att studieuppehåll lät som en bra idé. Han tyckte att det vore dumt att hoppa av nu direkt utan att testa att ta studieuppehåll ett tag först. Kunde också tydligen se till så att jag kunde få ha kvar min studentbostad, åtminstone fram till sommaren, vilket är skönt att veta. Kommer ju dock inte få något studiebidrag men har lite pengar undansparade. Ska ta tag i jobbsök nästa vecka också.

Pratade med morsan nu ikväll på vägen hem också. Hon var inte riktigt lika negativ som farsan men dom sa ändå ungefär samma saker. Hon förstod i alla fall att det är meningslöst att utbilda mig till något jag saknar intresse för. Hon tyckte dock att jag måste utbilda mig till nånting, och personlig tränare var enligt henne inte tillräckligt. Hon kanske har rätt, vad vet jag...

Kikade runt lite på vad det finns för mer "formella" utbildningar inom idrott och så och hittade en i Örebro som verkade intressant, bara 30Hp också så även om den skulle vara tråkig så skulle jag klara av att traggla mig igenom den http://lily.oru.se/studieinformation/VisaKursplan?kurskod=ID0...

Kikade även runt på lite jobb här i stan och det fanns några stycken som eventuellt skulle kunna passa.

Aja, behöver inte bestämma mig om studieuppehåll och det förrän mitten på januari så jag har ju i alla fall en månad på mig att fundera och eventuellt hitta jobb.

tjena,
vill bara dela med mig....Pluggade till civilingenjör i Linköping. Tyckte de 2 första åren var döden men vi var ett jäkligt gott gäng och det var mycket fester så jag hängde i
Efter andra året fick man välja inriktning, och det var som natt och dag, läste i princip bara sånt som jag var intresserad av. Började jobba på ett stort teknikföretag och är gruppchef för andra ingenjörer där nu och jag stortrivs. Så jag tycker inte du ska ge upp bara för att det är tråkigt i början, för det tycker nog alla. Men om du inte kan tänka dig att pyssla med något som rör din utbildning så ska du nog hitta på något annat.

Ett tips bara, det blir svårare och svårare att få kvalificerade jobb, vi har civilingenjör som miniminivå nu för att man ens ska vara aktuell för en position. Så se till att det du läser faktiskt kvalificerar dig för något.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

@xxxPaladinxxx Vad valde du för inriktning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Pratade med studievägledaren förut idag och han tyckte att studieuppehåll lät som en bra idé. Han tyckte att det vore dumt att hoppa av nu direkt utan att testa att ta studieuppehåll ett tag först. Kunde också tydligen se till så att jag kunde få ha kvar min studentbostad, åtminstone fram till sommaren, vilket är skönt att veta. Kommer ju dock inte få något studiebidrag men har lite pengar undansparade. Ska ta tag i jobbsök nästa vecka också.

Pratade med morsan nu ikväll på vägen hem också. Hon var inte riktigt lika negativ som farsan men dom sa ändå ungefär samma saker. Hon förstod i alla fall att det är meningslöst att utbilda mig till något jag saknar intresse för. Hon tyckte dock att jag måste utbilda mig till nånting, och personlig tränare var enligt henne inte tillräckligt. Hon kanske har rätt, vad vet jag...

Kikade runt lite på vad det finns för mer "formella" utbildningar inom idrott och så och hittade en i Örebro som verkade intressant, bara 30Hp också så även om den skulle vara tråkig så skulle jag klara av att traggla mig igenom den http://lily.oru.se/studieinformation/VisaKursplan?kurskod=ID0...

Kikade även runt på lite jobb här i stan och det fanns några stycken som eventuellt skulle kunna passa.

Aja, behöver inte bestämma mig om studieuppehåll och det förrän mitten på januari så jag har ju i alla fall en månad på mig att fundera och eventuellt hitta jobb.

De flesta jag känner som är intresserade av idrott och träning som har vidareutbildat sig har kört på sjukgymnast och liknande (jobbar idag med idrottsmedicin, som PT osv) Kanske skulle kunna vara nått? Är man väldigt intresserad av träning så tycker jag sjukgymnast kan vara ett rätt bra val, kanske inte bästa lönen sett till utbildningstid och svårighetsgrad men ändå.