Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Vibrerande armband

Min far har fått så dålig hörsel och hör inte sin mobil. Finns det någon form av armband som via Bluetooth kan ringa/vibrera vid inkommande samtal? En smartklocka har väl dessa funktioner men nåt mindre avancerat/billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Min far har fått så dålig hörsel och hör inte sin mobil. Finns det någon form av armband som via Bluetooth kan ringa/vibrera vid inkommande samtal? En smartklocka har väl dessa funktioner men nåt mindre avancerat/billigare.

Sony Smartband, kostar inte många kronor. Den är diskret, jag tror jag har en sån liggandes om du skulle vilja ha den?
Tror dock att själv armbandet är borta, men enheten finns nog här någonstans.

Permalänk
Medlem

Finns fina grejer om han använder hörapparat(er) men gissar att så inte är fallet...

Hittade några http://www.ebay.com/bhp/bluetooth-vibrating-bracelet

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nreko:

Sony Smartband, kostar inte många kronor. Den är diskret, jag tror jag har en sån liggandes om du skulle vilja ha den?
Tror dock att själv armbandet är borta, men enheten finns nog här någonstans.

Tack för tipset. En sån ska han ha säger han (jag tittar på den billigaste varianten för 289:- från Inet).
Vet du eller någon annan om den är kompatibel med en Nokia-telefon med bluetooth?
Han har en smartphone också men armbandet är tänkt användas till en icke-smart..

Förstår att funktioner såsom stegräknare etc kräver appen på telefon men skulle vibration tänkas fungera ändå?

Skrivet av Litenskit:

Finns fina grejer om han använder hörapparat(er) men gissar att så inte är fallet...

Hittade några http://www.ebay.com/bhp/bluetooth-vibrating-bracelet

Nä ingen hörapparat än.

Det var bra tips där men han har inte tålamod med att handla från Kina. Tack ändå ska övervägas om det inte blir nån annan lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Tack för tipset. En sån ska han ha säger han (jag tittar på den billigaste varianten för 289:- från Inet).
Vet du eller någon annan om den är kompatibel med en Nokia-telefon med bluetooth?
Han har en smartphone också men armbandet är tänkt användas till en icke-smart..

Förstår att funktioner såsom stegräknare etc kräver appen på telefon men skulle vibration tänkas fungera ändå?

Nä ingen hörapparat än.

Det var bra tips där men han har inte tålamod med att handla från Kina. Tack ändå ska övervägas om det inte blir nån annan lösning.

Hmm, jag är väldigt tveksam då den pratar med en app du laddar ned ifrån Play store.. Jag ska undersöka lite så återkommer jag om jag hittar något intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nreko:

Hmm, jag är väldigt tveksam då den pratar med en app du laddar ned ifrån Play store.. Jag ska undersöka lite så återkommer jag om jag hittar något intressant.

Kan väl bara flika in att det krävs väl NFC för sony smartband? Om jag inte misstar mig helt Kan ju utesluta vissa mobiler då

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Kan väl bara flika in att det krävs väl NFC för sony smartband? Om jag inte misstar mig helt Kan ju utesluta vissa mobiler då

Jo och android 4,3 eller senare har jag för mig. Min pappa köpte ett och åkte på att byta mobil (fast det gjorde han gärna) .Men han har kört det snart ett år ihop med en LG g3 så det fungerar i alla fall med annat än sonys egna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb