Permalänk
Medlem

Xbox-360 Kontroll

Hej!

Blev sugen på att köpa de nya Dirt rally spelet och tänkte att jag skulle väl kunna använda mina gamla xbox-360 kontroller till att spela med? Undrar bara om det går att koppla in dom på nått sätt? Dom är trådlösa...

Tänkte om jag behövde köpa till nått eller så!

Permalänk
Skrivet av Hukke:

Hej!

Blev sugen på att köpa de nya Dirt rally spelet och tänkte att jag skulle väl kunna använda mina gamla xbox-360 kontroller till att spela med? Undrar bara om det går att koppla in dom på nått sätt? Dom är trådlösa...

Tänkte om jag behövde köpa till nått eller så!

Denna
http://www.tvspelskungen.se/xbox360-pc-wireless-gaming-receiv...

Nu har jag ingen aning om vad det är för återförsäljare jag länkade till så den researchen får du göra själv men det är i alla fall den saken du skall ha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Hukke: Hur fungerade den? Funderar på att köpa en mottagare för att lira Dark Souls III med, men är lite osäker då det inte verkar gå att köpa en Microsoft-version (inte tredjepartstillverkad) utan att även köpa en ny kontroller. Har redan ett par kontrollers så det känns lite onödigt att köpa ett helt paket!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

går även att köpa vad som med största sannolikhet är samma adapter (tvspelskungen) på ebay för ca 50-60kr om man inte har bråttom. Har en sån och den funkar bra (har aldrig testat med mer än en kontroll, eller speciellt långa avstånd). Det enda kruxet är att dom inte är plug and play i windows utan man måste installera microsofts officiella drivrutin manuellt. Annars fungerar dom som vanligt, kontrollen känns igen som en xbox kontroll och funkar direkt med steam osv.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

@Ragin Pig: Äh, tror jag tar och slår till på den från tvspelskungen ändå så slipper jag vänta flera veckor för att få lira Tack för svar!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citruz:

@Ragin Pig: Äh, tror jag tar och slår till på den från tvspelskungen ändå så slipper jag vänta flera veckor för att få lira Tack för svar!

Ah, det som är kruxet med ebay, kan ta tid Något jag glömde poängtera som är lite irriterande med adaptern är att om man byter till en annan usb port och den inte sedan tidigare varit installerad på just den porten måste man lägga in drivrutinen på nytt. Tyvärr är microsofts orginal adapter småsvår att få tag på, i alla fall till ett vettigt pris då den vad jag vet bara såldes i kit med en kontroller.

Hoppas det blir bra o/

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |