Tips på spel med Xbox 360-kontroll

Permalänk
Medlem

Tips på spel med Xbox 360-kontroll

Hej!

Jag kommer att ha lite tid över nu till julen och vill passa på att spela något roligt spel. Behövs tips på något nice (gärna nytt) spel som man kan köra med en Xbox-360-kontroller.

Tidigare spel som jag har gillar väldigt mycket är:

  • GTA 5, Diablo, Tomb Raider och gamla klassiska 8-bit-spel som Mega man, Super Mario osv.

Witcher 3 verkar vara mycket ballt, men vet inte om jag kan köra så snygg grafik på det eftersom att jag "bara" har en laptop (750M med i7).

Har ni några bra tips på spel?

Tack på förhand

/vexxan

Permalänk
Medlem

Witcher 3 funkar nog iaf med 30fps och schyssta inställningar. Annars om du inte kört tidiga assassins creed så är 2an jävligt bra enligt mig och kommer flyta bra på din laptop!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

@henkrik92: Okej, det kanske kan vara värt att testa Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Jag lirar Fallout 4 och Witcher 3 med Xbox kontoll.. Funkar ypperligt.
Hatar mus och keyboard.. Känns så stressigt

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

@kotz: Kanon att det funkar, tack - köper nog spelet i helgen

Permalänk
Lego Master

Skyrim lirade jag med handkontroll (Logitech F710) för jag hatar när jag inte har kontroll med musen hela tiden, och i striderna rör sig kameran oavsett mina musrörelser. Sånt ger mig fnatt med mus, men med handkontroll tål jag det.

Just Cause 3 ska definitivt liras med handkontroll, Fallout 4 kan jag tycka är lite skitsamma, men jag kör med handkontroll ändå av gammal vana från Skyrim.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield