Permalänk
Medlem

Nizr's W2AX

W2AX byggt i ett Cooltek W2. Sponsrad av MSI, Team Group, Silver Stone, Ocaholic och Noctua.
Känslan jag ville åt var "Exklusivitet, Industri och Prestanda" - har jag lyckats?
Byggloggen finner du här:

Det här är mitt andra projektet, målet var att höja ribban sedan mitt förra, vilket jag tycker jag har gjort med råge. Bättre bilder var också ett krav.
Det här projektet har fått mig att älska att arbeta med aluminium och fått mig att avsky stål ännu mer, men, det har säkerligen med avsaknad av verktyg att göra (kan ju omöjligen vara brist på kunskap )
Bygget är luftkyl - jag tycker det är något unikt och vackert med luftkylning. Ljudnivå är något som jag alltid tänker på, således passar luftkylning fint.

Priser: 1:a pris SM i PC Moddning 2015!

Hårdvara:
Chassi: Cooltek (Jonsbo)W2.
Moderkort: MSI z97 Mpower.
CPU: Intel 4790K Devil's Canyon
GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming 6G.
RAM: Teamgroup Vulcan 16GB 2133Mhz.
PSU: SilverStone ST1000-G Evolution 1000W.
SSD/HDD: 2x480GB Teamgroup L3 SSD.
Kylning: Noctua NH-D14 samt Noctua fläktar ur serien "industrialPPC".
Leds sponsrade av Nanoxia.

Modifikationer:
Chassi -
* Lackat om stommen med matt svart färg - gav ett helt annat intryck.
* Tagit upp hål i botten för bättre luftflöde.
* Förstorat det befintliga fönstret i vänstra panelen och satt in RIKTIGT GLAS, tonat svart.
* Tagit ut hål för ytterligare ett fönster i den högra panelen och satt in RIKTIGT GLAS, tonat svart.
* Gjort hål och satt in Powerknapp i fronten.
* Plockat bort galler för bakre utblås för bättre kylning och lägre ljudnivå.
* Tillverkat egna Aluminiumpaneler till den högra kammaren som täcker moderkortsplåten kortsidan av PSU samt paneler som täcker kablar och en panel där SSDer fäster med MAGNETER.
Alltihop skruvat med noga utvalda skruvar från Sifvert skruv.
* Lackat aluminiumpaneler i samma mattsvarta färg.

Moderkort -
* Tagit bort gula detaljer och lackat om kylflänsar.
* Rensat moderkortet från klistermärken.
* plockat bort "Audio Boost"-platta.

SSDs -
* Tagit bort den svarta orginalfärgen
* Borstat diskarna för att få en finish som matchar chassit.
* Egna vinyler

GPU -
* Plockat bort shrouden.
* Lackerat kylflänsen Mattsvart.
* Tagit bort anodiseringen av Backplaten och därefter borstat denna för att få en yta som matchar chassit.

CPU-kylare -
* Slipat bort nickelplätering på översta "flänsen" och sedan lackat toppen för att matcha GPU.

Fläktar -
* Heatshrink för att dölja färg på kablar.
* Egna vinyler.

Kablar -
* Ny startknapp "vandal Switch" med Vit LED.
* Egna kablar till startknapp.
* "Custom"-längd på kablar till psu med svart och grå sleeving.

*LEDs

Besök galleriet här

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk

Vilket jobb! Grymt! Full pott fem stjärnor!!

Permalänk
Medlem

Dags för en omröstning i månadens galleri kanske? Riktigt bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra rakt igenom! Älskar modifikationerna på GPU! Det ända jag inte var riktigt förtjust i var att power-knappen lyser, men det ska inte dra ner betyget. 5p

Permalänk
Medlem

Ögongodis rakt igenom <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

5 stars!!!!!

Love it!!! <3

/J

Thank you master!

Skrivet av Livs-faffa:

Vilket jobb! Grymt! Full pott fem stjärnor!!

Skrivet av willeykk:

Dags för en omröstning i månadens galleri kanske? Riktigt bra jobbat!

Kommer fler chanser till månadens galleri, så får hoppas på det! Tack för att du tar dig tid att kommentera!

Skrivet av pwntato:

Riktigt bra rakt igenom! Älskar modifikationerna på GPU! Det ända jag inte var riktigt förtjust i var att power-knappen lyser, men det ska inte dra ner betyget. 5p

Jasså du gillade inte knappen? Smaken är ju som baken, men den lyser väldigt svagt och fint här bredvid mig. Tack för feedback och 5p - uppskattas verkligen!

Skrivet av ColdGate:

Ögongodis rakt igenom <3

<3

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare

Vackert! Skulle inte tacka nej till den här på skrivbordet.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmobbare

Väldigt roligt att få se det här projektet ta form. Och vilket resultat det blev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Vackert! Skulle inte tacka nej till den här på skrivbordet.

Kul att du tycker så! Ser fram emot att se fler byggen av dig!

Skrivet av Laine:

Väldigt roligt att få se det här projektet ta form. Och vilket resultat det blev!

Lite då bilder på tillvägagångssätt men det får bli ändring på det framöver. Tack för alla tips och råd, borde kanske lyssna lite mer på dig innan jag "bara kör på", blir färre fel då. Men å andra sidan lär man sig av sina misstag

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Förbaskat snyggt!

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat

Permalänk
Avstängd

Grymt snyggt har funderat på att skaffa ett matx chassi men för att få plats med mina prylar så blir ju storleken nästan lika stor som det där atx chassit.
Kanske blir ett sånt där chassi istället.
Hur tjock är sidoplåten? Istället för det lilla fönstret så funderar jag på att göra en liknande utskärning men lägga det horisontellt ovan agget, tror du plåten är tjock nog för att hålla upp en Corsair H100, (240 rad)?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Proffsmoddare

Bra jobbat! Gillar den genomgående rena looken. Personligen hade jag nog placerat startknappen på baksidan ovanför bakre fläkten, opraktiskt men det är kanske bara jag. Med fläktarna i botten funderar jag på om det nästan skulle gå att köra grafikkortet "passivt" utan direktmonterade fläktar? Vill dessutom gärna se fläktsidan på grafikkortet!

Glaset ger definitivt premium-känsla och jag hoppas kunna se bygget live i framtiden.

Full korg med bananer till dig!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av kaya:

Grymt snyggt har funderat på att skaffa ett matx chassi men för att få plats med mina prylar så blir ju storleken nästan lika stor som det där atx chassit.
Kanske blir ett sånt där chassi istället.
Hur tjock är sidoplåten? Istället för det lilla fönstret så funderar jag på att göra en liknande utskärning men lägga det horisontellt ovan agget, tror du plåten är tjock nog för att hålla upp en Corsair H100, (240 rad)?

Jag har själv det chassit och har startat en bygglogg här. Om du kan tänka dig att offra HDD och ODD-platsen kan du nog få plats med en 240-radiator där. Dock osäker på om man kommer få plats med SSD-buren också. Montera den annars i botten i huvudkammaren, det ska jag göra. Aluminiumet tror jag annars är tillräckligt kraftigt för att montera radiator och fläktar, blir bara lite knepigt att ta bort sidan när slangarna sitter fast

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Grymt snyggt har funderat på att skaffa ett matx chassi men för att få plats med mina prylar så blir ju storleken nästan lika stor som det där atx chassit.
Kanske blir ett sånt där chassi istället.
Hur tjock är sidoplåten? Istället för det lilla fönstret så funderar jag på att göra en liknande utskärning men lägga det horisontellt ovan agget, tror du plåten är tjock nog för att hålla upp en Corsair H100, (240 rad)?

Sidopanelen är 1,5mm. Borde inte vara några konstigheter att montera en rad!

Skrivet av timpelay:

Bra jobbat! Gillar den genomgående rena looken. Personligen hade jag nog placerat startknappen på baksidan ovanför bakre fläkten, opraktiskt men det är kanske bara jag. Med fläktarna i botten funderar jag på om det nästan skulle gå att köra grafikkortet "passivt" utan direktmonterade fläktar? Vill dessutom gärna se fläktsidan på grafikkortet!

Glaset ger definitivt premium-känsla och jag hoppas kunna se bygget live i framtiden.

Full korg med bananer till dig!

Smaken är ju olika, jag gillar praktiska saker
Grafikkortet går absolut att köra utan fläktar direkt på flänsen - jag monterade på fläktar för att få ner ljudet ytterligare (lägre varv).

Jag ska ordna bilder på kylaren - fläktsidan. Får bli när jag är tillbaka efter semestern. Påminn mig om jag inte postat bild vid nyår

Sjyssta bananer!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Josses va mycket battre ditt W2 bygge blev an mitt W1 projekt. Haha, som en annan planet! Fantastiskt bra jobbat! 5/7

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

@omnia: Du har möjligen inga bilder på bygget, ett galleri kanske?

Edit: kollade in galleriet - var ju trevligt speciellt trevligt att se ännu en som verkar gilla kylflänsen (naken GPU). Bra jobbat!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@Nizr: Jepp, dels ser det battre ut, och sa far inte plasten runt om kylaren plats med sidopanelen pa plats.

Du tog det dock till nasta niva! Full pott, god jul alla

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

@omnia: ninja Edit
Se posten ovanför!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare

Grattis till vinsten!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

@timpelay: Tack så mycket, och grattis till andraplatsen, kunde lika gärna varit du, tight.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Vad har du för mått på fönstret?^^

Permalänk
Medlem

@Rob-Chan: Det stora eller lilla?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Rob-Chan: 320x320mm och 4mm tjock

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

Möööms!

5/5 Bananer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turkkaninen:

Möööms!

5/5 Bananer!

Mmm, tack, smakar fint

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Må tacka för detta bildgalleri, grymt chassi och klarar så stora moderkort i så kompakt chassi och känns rejält och kvalité med aluminium.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag hade legat!
Riktigt stiligt!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90