Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av Snibel:

Är det bara jag som ser bl.a. bristen på vettiga appar som något som gör att Windowsmobilerna tappar andelar på marknaden?

Ja det är helt unikt att tänka så!

Permalänk
Avstängd

@Snibel: Min Lumia 1520 har alltid fungerat som en klocka men går ändå i samma tankar som dig. Eller rättare sagt, köpte en Android mobil och använder Lumian som kamera. Där slår den Androidmobiler på fingrarna. Android 5.1 har nu blivit ett riktigt moget system så känner ingen anledning till att hänga kvar vid WP.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snibel:

Är det bara jag som ser bl.a. bristen på vettiga appar som något som gör att Windowsmobilerna tappar andelar på marknaden?

Håller med. Just nu får man välja mellan app-utbud eller en bra telefon/OS. Jag valde alt. 2 och kör med Windows

Permalänk
Avstängd

Playcast för Windows 10 - Hittar den tyvärr inte i min Mobil med WP10 i svenska store. Troligen bara för de i USA

Trodde jag skulle kunna Casta Netflix och HBO till min Chromecast. Får forsätta använda min Android mobil till detta (och så finns där även TV4 Play och Viaplay mm).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Playcast för Windows 10 - Hittar den tyvärr inte i min Mobil med WP10 i svenska store

Det funkar om du går via länken i artikeln. Jag har den på min telefon nu

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Avstängd

@johanruda: Fick e-posta länken https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/playcast/9nblggh6d... till miblen så visst fungerar det. Ska testas (har den även till datorn nu).

Fungerade skräp.
Försökte med HBO men det går inte med Edge utan man ska ha en app... som bara finns till Android och IOS.
Plex har jag och testade men tyvärr fick jag bara "hittar den inga mediaspelare"
Okej, testar att kolla på mina kort jag har i telefonen. De kom fram i min Chromecast men gick inte att styra och visade i någon sort ordning i 3 sekunder, svart 20 sekunder visades i 3 sekunder osv.

Blir att fortsätta Casta med Android mobilen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul att det börjar dyka upp kinesiska märken med Win10 mobile: http://www.coshipglobal.com/

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk

Appar

Är lite sugen på att testa på windows 10 phone. Dock när man läser lite recensioner om appar och liknande blir man fundersam. Fungerar appar som facebook och instagram verkligen så dåligt som folk säger?

Permalänk
Avstängd

Kan man inte använda android appar än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Kan man inte använda android appar än?

Det projektet är nerlagt. Blir ej av.

Permalänk

@mackanj:

Du råkar inte veta hur man får tag på en sådan?

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snibel:

...Ne, nu får det bli Android ett tag tills de börjar dyka upp ett vettigare apputbud...

Jag väntar på en oneplus, kört windows phone från lanseringen av 920

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantamicke:

@mackanj:

Aliexpress? Ebay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Kul att det börjar dyka upp kinesiska märken med Win10 mobile: http://www.coshipglobal.com/

Skrivet av fantamicke:

@mackanj:

Moly X1,som finns direkt till vänster på deras hemsida går att förbeställa från amazon.com: amazon
Den släpps i US den 6:e januari
Vet inte om den ska släppa i EU, men deras X5,L08 och L09 planeras göra det.

Har Moly X1 Glance Screen blir det mina nästa windows lur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantamicke:

@mackanj:

Nej, inte än. Är själv lite sugen på mellanmodellen

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det projektet är nerlagt. Blir ej av.

Det är inte nedlagt, det tog en annan form bara.
https://dev.windows.com/en-us/bridges/android

Permalänk

@Edgar:

Tack för tipset. Den verkar helt klart intressant. $299 och gratis frakt dessutom

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem

Jag la Windows 10 i går och allt verkar fungera fint utom väckarklockan. Finns ingen signal att välja och den verkar inte vibrera heller.

Sen är swype-funktionen på tangentbordet sjukt värdelös i Edge men fungerar bra i mail eller sms. Det som händer är att typ vartannat ord bara ignoreras. Skriver jag samma ord igen funkar det.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Kommer det märkas någon skillnad om man skaffar ett batteri som är 320 mAh större än det nuvarande?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kommer det märkas någon skillnad om man skaffar ett batteri som är 320 mAh större än det nuvarande?

Klart att 320mAh gör skillnad. Men vilken telefon är det? Är det originalbatteri? Får det plats innanför skalet, om det får det så är det garanterat inte original och därmed inte på mer mAh än originalbatteriet.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Rattnalle:

Jag la Windows 10 i går och allt verkar fungera fint utom väckarklockan. Finns ingen signal att välja och den verkar inte vibrera heller.

Sen är swype-funktionen på tangentbordet sjukt värdelös i Edge men fungerar bra i mail eller sms. Det som händer är att typ vartannat ord bara ignoreras. Skriver jag samma ord igen funkar det.

Har det problemet med swype jag med, men har "semi-löst" det genom att trycka "mellanslag" efter varje ord, då fungerar det för mig iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av stelex:

Klart att 320mAh gör skillnad. Men vilken telefon är det? Är det originalbatteri? Får det plats innanför skalet, om det får det så är det garanterat inte original och därmed inte på mer mAh än originalbatteriet.

Det är till en Lumia 630. Vet ej om det är ett originalbatteri. Ja det får plats innanför skalet antar jag eftersom det inte följer med något skal till det. Så då är det inte bättre än nuvarande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det ett "piratbatteri" levererar det förmodligen inte ens vad ditt ursprungliga gjorde. Med lite otur mycket mindre. Men är det gamla tillräckligt slitet och du har tur och får ett ok batteri kanske det blir lite bättre.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

Är det ett "piratbatteri" levererar det förmodligen inte ens vad ditt ursprungliga gjorde. Med lite otur mycket mindre. Men är det gamla tillräckligt slitet och du har tur och får ett ok batteri kanske det blir lite bättre.

Det är detta batteriet:

http://www.24.se/mobiltillbehor/nokia-tillbehor/nokia-batteri...

Står ingenting om vad det är för tillverkare på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det är detta batteriet:

http://www.24.se/mobiltillbehor/nokia-tillbehor/nokia-batteri...

Står ingenting om vad det är för tillverkare på det.

Köpte själv ett "pirat"-batteri till min lg tidigare som skulle ha 25% mer kapacitet. Det var nästan sämre än originalbatteriet som var två år gammalt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Köpte själv ett "pirat"-batteri till min lg tidigare som skulle ha 25% mer kapacitet. Det var nästan sämre än originalbatteriet som var två år gammalt.

Då är det verkligen inte lönt att satsa på det. Hade varit bra med längre batteritid men kan kanske spara det på annat sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken grym skillnad det är att köra W10 på en 735:a istället för en 720 förresten. I WP8.1 märkte jag inte prestandaskillnaden så tydligt men nu är den överväldigande. Gissningsvis tar minnet i 720:n slut ibland eftersom saker kraschar men det har inte hänt på 735 trots samma build.

Visa signatur

Asus U36SD

Permalänk
Medlem

Hur är det med appar nuförtiden på Windows Phone? Sist jag klämde och kände på en Windows lur så var det Lumia 920. Den hade riktigt bra specs, och kändes otroligt gedigen. Hade blivit den om inte för Windows.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Hur är det med appar nuförtiden på Windows Phone? Sist jag klämde och kände på en Windows lur så var det Lumia 920. Den hade riktigt bra specs, och kändes otroligt gedigen. Hade blivit den om inte för Windows.

Det har troligtvis blivit sämre än när du testade på en 920

Har själv en 920 som "privat" mobil och en iPhone via jobbet, jag föredrar WP som operativ alla dagar i veckan och min telefon är lika snabb nu som för tre år sedan då jag köpte den.

Jag använder inte så många appar egentligen och har klarat mig med windows phone, men nu på slutet så har jag börjat köra jobbtelefonen mer privat. Chromecast och streamingtjänster gör att det blir svårt med windows phone, det underlättar för mig att kunna styra saker med telefonen och det går tyvärr inte med min windows phone

Jag vet inte, det kanske kan bli lite bättre med Windows 10 och UWP men jag tror att racet är dött..

Lite offtopic. Är inte Microsoft sämst som inte utnyttjar 'startmenyn' i windows 10 bättre vid en default installation? Jag förstår varför folk tycker att det är sämst med tiles när Microsoft slänger in en edge-ikon som är i stor storlek och massa med andra ikoner som inte fyller någon funktion, ser bara ut som spam. Jag tror att folk hade förstått poängen med tiles om det var en väder-tile i stor storlek så man ser aktuellt väder, nyhetstile och lite sådant som ger något mer än en stor ikon.

Permalänk

Går i tankar om att byta ut min iPhone 4s mot en lumia 640 för att testa windows 10 phone. Kör mest appar som messenger, facebook och instagram samt lyssnar på lite podcasts. Kommer jag bli besviken eller är det ett bra val? Har inget emot att lämna iOS egentligen