Permalänk
Medlem

Ny rigg - ny skärm? Vilken?

Tjena!

Kommer inom en snar framtid sitta på ett nytt system med bla dubbla 980 Ti. För tillfället använder jag en Benq XL2411T som jag tycker har varit skitbra, men funderar på om den inte kommer strypa potentialen av grafikkorten lite. Skärmen har inte heller DP utan bara DVI.
Jag har tittat en del på skärmar men tycker det är jättesvårt att välja. Jag skulle vilja ha en skärm i 1440p med 144hz men tycker det är väldigt mycket pengar (8-9000kr) för skärmar som dessutom verkar ha väldigt mycket problem från fabrik.

Någon som har tips på en bra, prisvärd skärm? Någon med god erfarenhet av skärmar som kan dela med sig?
Hur är t.ex Acer XB270HU jämfört med Asus skärmar i samma prisklass?

Kommer min nuvarande skärm vara undermålig?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

@Vardagsrum: själv har jag en 7 år gammal packard bell skärm... tror du kommer att klara dig med skärmen du har, men din dator klarar ju mer. det skulle ju inte skada med en 1440p skärm. jag har som du förstod ingen erfarenhet av någon av dom skärmarna. med asus har jag hört ska vara bra.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur bra den är.
Men utan defekt vara så är nog produkten nog rätt prisvärd under mellandagsrean
http://www.elfynd.se/acer-predator-xb270hu-27-bildskarm-gamin...