Permalänk
Medlem

@Foffi: Testade lite mer nu och fick slänga på fps_max 144 för att det skulle kicka igång, annars låg det på 120 även om jag satte Windows till 144Hz. Ligger på 144fps när inget speciellt händer, 140 vid småfighter och ner till 110 vid stora end game battles alla mot alla.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Kan också rekommendera att använda installera Open GL so finns under download om ni högerklickar dota - > properties. Sen skriver ni -gl i launch options. Det gör faktiskt spelare mer smooth på något sätt. Det påverkar dock alt-tab om ni kör med exclusive fullscreen.

Jag kollade också min FPS idag. börjar på 280. 200 laningphase. 160 vid 15-30 min. efter det när lategame börjar och stora och långa fights 5v5 (samt fler creeps, fler items, etc) så dippar jag till 120-110. Jag har gtx 970, 4790k (som jag nämnde tidigare). Jag kör med allt på av, texutrer medium, shadow low, render quality 97%, exclusive full screen, v-sync av.

Tänk också på att stänga av dota mellan gamesen (eller två games). Dota lider av en minnesläcka som ni kan hitta info om på devdota. Spelar du säg 5-6 games utan att starta om så kommer du känna fpslagg och stutter oavsett. Finns även en tråd om detta på reddit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

@Foffi: Testade lite mer nu och fick slänga på fps_max 144 för att det skulle kicka igång, annars låg det på 120 även om jag satte Windows till 144Hz. Ligger på 144fps när inget speciellt händer, 140 vid småfighter och ner till 110 vid stora end game battles alla mot alla.

Grymt! Kanske är något med minnesläckan som nämns också. Lite bättre iaf? Sätt fps max till lite över 144, typ 150,så blir det lite mindre dips.
Själv kör jag max inställningar, stadigt 60 fps utan dips, 1080p, med 7870 och 4690k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Grymt! Kanske är något med minnesläckan som nämns också. Lite bättre iaf? Sätt fps max till lite över 144, typ 150,så blir det lite mindre dips.
Själv kör jag max inställningar, stadigt 60 fps utan dips, 1080p, med 7870 och 4690k

Men kör jag över 144 måste jag väl köra utan Vsync? Borde bli tearing över 144 om G-sync är påslaget.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men kör jag över 144 måste jag väl köra utan Vsync? Borde bli tearing över 144 om G-sync är påslaget.

Oj du, nu gick du nog över min kunskap... kan inte ge något bra svar på det tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Oj du, nu gick du nog över min kunskap... kan inte ge något bra svar på det tyvärr

Jag är rätt säker på det nämligen Märkte det i GW2 för längesedan, allt över 144 gav tearing (vilket är normalt).
Så jag håller mig till 144

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vilka heroes tycker ni man bör spela om man vill gå upp i MMR?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dythian:

Vilka heroes tycker ni man bör spela om man vill gå upp i MMR?

Dem du är bra på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Snabb fråga, om man har fått två av samma skin pack, är det nått man kan göra med den andra?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dythian:

Vilka heroes tycker ni man bör spela om man vill gå upp i MMR?

Det bästa sättet för att gå upp i rank är att fokusera på 2-4 heroes som du blir riktigt bra på (helst lite varierade roller) sen är det bara att nöta, inte flamea, är det någon som flamear eller liknande så använd mute direkt. Det är bättre att mutea alla i laget än att föra en diskussion under matchen. Du får vänja dig vid att det tar tid med, ibland får man några dåliga matcher, att gå upp i 500+ mmr kan ta evigheter, beroende på hur bra du egentligen är jämfört med dom i din nuvarande rank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoddas87:

Snabb fråga, om man har fått två av samma skin pack, är det nått man kan göra med den andra?

Går väl att ge bort till kompisar?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dythian:

Vilka heroes tycker ni man bör spela om man vill gå upp i MMR?

Vilken mmr ligger du på i dagsläget? Att säga specifika heroes blir svårt, men försök att hålla dig till en 4-5 st som du lirar och iaf täcker 2 roller

Visa signatur

Progamer

Permalänk

Mitt dota har börjat krasha helt random ingen varning eller felkod eller något alls det bara krashar till desktop! Är det någon annan som det blivit så för? Det kunde hända någon gång innan 6.86 men nu efter är det i princip varje game man spelar.

Har uppdaterat drivrutiner till grafikkortet, verifierat gamecache.., ominstallerat spelet.
Finns det något mer att göra? Börjar bli skapligt irriterande..

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoddas87:

Snabb fråga, om man har fått två av samma skin pack, är det nått man kan göra med den andra?

Beror lite på hur du fått tag i det. Är det ett random drop från ett game så kan du tyvärr inte göra så mycket med det. Har du öppnat en kista och fått 2 av samma så kan du ge bort det till en kompis eller (har för mig att det är så) sälja det på Steams marknad när settet blir upplåst så man kan lägga ut det.

Permalänk
Medlem

Vafan har hänt med Dota?! Sååå många ändringar sen jag spelade senast... Känner mig helt vilsen. :/

Permalänk
Skrivet av cjal:

Beror lite på hur du fått tag i det. Är det ett random drop från ett game så kan du tyvärr inte göra så mycket med det. Har du öppnat en kista och fått 2 av samma så kan du ge bort det till en kompis eller (har för mig att det är så) sälja det på Steams marknad när settet blir upplåst så man kan lägga ut det.

Okay, tackar!

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dythian:

Vilka heroes tycker ni man bör spela om man vill gå upp i MMR?

När jag gick upp från 2.4k MMR till 3.4k körde jag mycket Tidehunter och Lone Druid, hjältar som har stor impact på något sätt. En rätt timead tideulti kan vinna en teamfight. På lägre MMR är det många som inte förstår hur fort en Lone Druid pushar basen, så midgame kan man åstakomma mycket ifall ditt lag uppehåller motståndarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoddas87:

Snabb fråga, om man har fått två av samma skin pack, är det nått man kan göra med den andra?

Du kan väl tradea din duplett. Annars med kompendium brukar man kunna recycla föremål och få extra charms så man kan predicta matcher osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dythian:

Vilka heroes tycker ni man bör spela om man vill gå upp i MMR?

Enligt min erfarenhet så är det lättast att ranka upp om man blir bra på att lira carry och spela mid. Viper är ju ganska basic och "enkel" att lira, så det kan vara ett utav alternativen.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Någon mer som vill försöka klättra lite i party rank? Den som har lust får gärna lägga till mig #7357744. Jag är 3,0k solo, 2,5k party.

Permalänk
Medlem

Nya winterpasset/compendium en riktigt bra upgradering från de förra! Nu måste man iaf spela för att låsa upp sakerna istället för att betala för allt.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Nya winterpasset/compendium en riktigt bra upgradering från de förra! Nu måste man iaf spela för att låsa upp sakerna istället för att betala för allt.

Håller med, de är inte riiiiktigt lika cashkåta som vanligt :'D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

Nya winterpasset/compendium en riktigt bra upgradering från de förra! Nu måste man iaf spela för att låsa upp sakerna istället för att betala för allt.

Tyvärr med nackdelen att i nästan varenda match så är det någon som endast spelar för att göra klart sitt uppdrag, istället för att försöka vinna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Jag har inte kört ett enda game ranked sen November, så länge de är unranked så bör det inte störa någon :]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

@DunderKlumpen: Jag har inte kört ett enda game ranked sen November, så länge de är unranked så bör det inte störa någon :]

Nej jag kör endast unranked just nu på grund av detta. Där är det väl okej antar jag, jag gör nog samma sak ibland får jag erkänna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej jag kör endast unranked just nu på grund av detta. Där är det väl okej antar jag, jag gör nog samma sak ibland får jag erkänna

Kör sällan rank jag med. Blir bara irriterande när man går upp några hundra mmr, sedan går ner igen, sedan upp osv. Man kan ju tro att det är fler som verkligen försöker i rankat men icke, enligt min erfarenhet så är dom flesta som trollar från rankade matcher, och då är ändå en väldigt liten del av alla mina matcher ranked.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Friterad:

Kör sällan rank jag med. Blir bara irriterande när man går upp några hundra mmr, sedan går ner igen, sedan upp osv. Man kan ju tro att det är fler som verkligen försöker i rankat men icke, enligt min erfarenhet så är dom flesta som trollar från rankade matcher, och då är ändå en väldigt liten del av alla mina matcher ranked.

Haha, ja, jag har pendlat upp och ner mellan samma MMR i säkert ett år nu. Känns som att man bara står och stampar i samma fotspår. Nästan varje match så är det någon som det inte går så bra för och börjar gapa istället för att bara försöka vinna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha, ja, jag har pendlat upp och ner mellan samma MMR i säkert ett år nu. Känns som att man bara står och stampar i samma fotspår. Nästan varje match så är det någon som det inte går så bra för och börjar gapa istället för att bara försöka vinna.

Precis, kalibrerade på 4k när MMR kom ut, detta var ju slutet av 2013 om jag inte minns fel, kanske tidigt 2014. Inte ökat mmr alls tyvärr så blir man ju lite less. Inte lika seriös som förr dock, var ju blodigt allvar innan för min del.

Permalänk

Några som fort lirar? Tänkte sitta uppe ta ett par bärs å lira ikväll.

Permalänk
Medlem

Någon här som ska till Shanghai? Är sugen men har ingen biljett än, säljs massor på taobao men vet inte hur legit det är, nån med erfarenhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Слава Україні!