Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puko:

"kraftfull dator"
tror inte detta där är värt 13k
http://www.blocket.se/kronoberg/Kraftfull_dator_64764607.htm?...

Måste nästan vara nåt slags rekord. Suck...människor alltså

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puko:

"kraftfull dator"
tror inte detta där är värt 13k
http://www.blocket.se/kronoberg/Kraftfull_dator_64764607.htm?...

Jag undrar om den ens kostade 13k som ny.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Någon som behöver skruv eller har en skruv lös kanske?
http://www.blocket.se/goteborg/Datorbyggar_skruvar_64766994.h...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Puko:

"kraftfull dator"
tror inte detta där är värt 13k
http://www.blocket.se/kronoberg/Kraftfull_dator_64764607.htm?...

Ta bort den första ettan, då pratar vi

Permalänk
Medlem

Konfigurerade och optimerade för brutal prestanda inkl extrema dyra Noctua fläktar

Det går troll i orden "monster" "brutal" "extrem" i datorannonser.

Hur dyra och extrema är egentligen Noctuas fläktar?

För det nya proffset

Pro pro pro allt är pro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joharnes:

För det nya proffset

Pro pro pro allt är pro!

Citat:

Datorn har använts på seriös nivå inom E-sport främst i Cs GO och passar den person som har samma tankar.
...
Datorn säljs enbart pga. behov av pengar inget annat.

Gick kanske inte så bra då i e-sporten på en seriös nivå ^.^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Gick kanske inte så bra då i e-sporten på en seriös nivå ^.^

Haha nej tydligen inte. Men bara för att nått heter Pro behöver det ju inte nödvändigtvis vara ett "proffs tillbehör" ^^

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/xFkXW5F

Samma säljare som i För det nya proffset, imponerande hur många gånger man kan använda ordet "Gaming" i en annons. Priset måste vara i överkant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

"prestanda"
"spel"
...med ett G210, ha!
Intels inbyggda är ju bättre.

Helt sanslöst... Nan blir fan lite arg till och med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av joharnes:

http://imgur.com/xFkXW5F

Samma säljare som i För det nya proffset, imponerande hur många gånger man kan använda ordet "Gaming" i en annons. Priset måste vara i överkant.

Ja men man får nya sata kablar för rätt överföringshastighet.... Vilken idiot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Mattecoach

@joharnes:

Om det är äkta Windows och Office tycker jag inte att datorerna med Intel I7 3930k är helt ute och cyklar prismässigt? Är nog en hyfsad grund om man vill ha något att bygga vidare på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joharnes:

Konfigurerade och optimerade för brutal prestanda inkl extrema dyra Noctua fläktar

Det går troll i orden "monster" "brutal" "extrem" i datorannonser.

Hur dyra och extrema är egentligen Noctuas fläktar?

Ja, brutal spelprestanda har de verkligen inte. 9600 GT är klent. 7700 series kan vara 7730, 7750, 7770 eller 7790 vilket betyder R7 250, R7 250E/R9 255, R7 250X eller R7 260X. Inte något monster heller, men 260X är åtminstone dugligt.
i7 940 är inte direkt något monster idag heller.

Skrivet av joharnes:

För det nya proffset

Pro pro pro allt är pro!

"Datorn klarar alla spel. I spelet Cs GO får du hög FPS och kan spela utan lagg. Datorns hårdvara är långt över alla speltillverkares minimum rekommendationer. Även för dem[sic] nyaste och tunga har datorn en överkapacitet för. Så du ligger på den säkra sida med goda marginaler för alla spel."

Tror nog inte att HD 7770/R7 250X är långt över minimum i krävande spel, absolut inga goda marginaler.

"Datorn är mindre än ett år gammal och fungerar helt utan problem och kan testat med olika spel innan köp. Datorn säljs enbart pga. behov av pengar inget annat. Försäljningspriset är ca en tredjedel av nypriset."

Mindre än 1 år gammal??? Grafikkortet kom för 4 år sedan och processorn för 5 år sedan.
8000*3 - 5000 = 19000. Budgetgrafikkort, budgetmoderkort och relativt budget-i5 fick nog inte datorn upp i 19k.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Gick kanske inte så bra då i e-sporten på en seriös nivå ^.^

Maila han, gjorde det här om dagen fick ett typ A4 ark som svar tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ArcticFire: Jo men du ser väl också att denna monsterburk har 4 processorer. LoL
Så ett HD7770 är ju bara pricken över i för att det ska bli super PRO

"SSDdisk: SSD Kingston 60 GB Systemdisk.
Hårddisk: WD 500 GB speldisk.
Intels i5 fyra processorer 2500 3.30 Hz."

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

Ja, brutal spelprestanda har de verkligen inte. 9600 GT är klent. 7700 series kan vara 7730, 7750, 7770 eller 7790 vilket betyder R7 250, R7 250E/R9 255, R7 250X eller R7 260X. Inte något monster heller, men 260X är åtminstone dugligt.
i7 940 är inte direkt något monster idag heller.

"Datorn klarar alla spel. I spelet Cs GO får du hög FPS och kan spela utan lagg. Datorns hårdvara är långt över alla speltillverkares minimum rekommendationer. Även för dem[sic] nyaste och tunga har datorn en överkapacitet för. Så du ligger på den säkra sida med goda marginaler för alla spel."

Tror nog inte att HD 7770/R7 250X är långt över minimum i krävande spel, absolut inga goda marginaler.

"Datorn är mindre än ett år gammal och fungerar helt utan problem och kan testat med olika spel innan köp. Datorn säljs enbart pga. behov av pengar inget annat. Försäljningspriset är ca en tredjedel av nypriset."

Mindre än 1 år gammal??? Grafikkortet kom för 4 år sedan och processorn för 5 år sedan.
8000*3 - 5000 = 19000. Budgetgrafikkort, budgetmoderkort och relativt budget-i5 fick nog inte datorn upp i 19k.

Skicka den här permalänken till annonsören

Permalänk

Bra info om kortet. Eller ja, överlag om datorn. xD

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZPEKTR:

Gammalt inlägg, men ack så kul hahaha :D!

Lol!!!!

Recognice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@ArcticFire:

"klarar alla spel med god marginal. Kan även testas innan köp"

Skulle vara ganska kul att få testa tex The Witcher 3 och få se minen när man ställer frågan.. He he
Hur kan man med gott samvetet lägga ut dessa annonser :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av joharnes:

Konfigurerade och optimerade för brutal prestanda inkl extrema dyra Noctua fläktar

Det går troll i orden "monster" "brutal" "extrem" i datorannonser.

1. Sofie... självklart finns det tjejer som pillrar med datorer. Men jag tror inte att nån Sofie säljer ett gäng "konfigurerade datorer".
2. Brutal prestanda med AMD's 7700-serie...
3. Proffsbyggd komplett med stor plattskärm... som den där gigantiska 19"-skärmen på bilden då eller?
4. Ser proffsigt ut med en mus som köptes för 49:- på närmsta ÖoB för 10 år sen, budgetmusmatta som har en radie på 1,5dm samt ett tangentbord man kan hitta på närmsta soptipp. Ja det gäller iofs för alla tillhörande delar.
5. Sökningen på mobilnumret har gjorts av 55 andra... enligt hitta.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av gtg83:

Maila han, gjorde det här om dagen fick ett typ A4 ark som svar tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du dela med dig? =D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zpnk:

1. Sofie... självklart finns det tjejer som pillrar med datorer. Men jag tror inte att nån Sofie säljer ett gäng "konfigurerade datorer".
2. Brutal prestanda med AMD's 7700-serie...
3. Proffsbyggd komplett med stor plattskärm... som den där gigantiska 19"-skärmen på bilden då eller?
4. Ser proffsigt ut med en mus som köptes för 49:- på närmsta ÖoB för 10 år sen, budgetmusmatta som har en radie på 1,5dm samt ett tangentbord man kan hitta på närmsta soptipp. Ja det gäller iofs för alla tillhörande delar.
5. Sökningen på mobilnumret har gjorts av 55 andra... enligt hitta.se

Den där burken klarar väl knappt dom senaste spelen på medium eller low, kan kanske tänkas

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Skickade ett mail och bad om mer information. Ja det där tog nog priset i att missa kommunicera vilka komponenter den har

Något svar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hoggaforfan:

Något svar?

Inte ett ord

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni är det ett rimligt pris för det?

Speldator med 3st skärmar

Permalänk
Medlem

Faktumet att kortet ligger smekandes tätt intill på en matta säger väl ett och ett annat om varan nån eventuellt kommer förvärva!
http://www.blocket.se/orebro/Asus_GTX_960_64073178.htm?ca=9&w...

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Vad tycker ni är det ett rimligt pris för det?

Speldator med 3st skärmar

Runt 10tkr inte mer. Då räknar jag att skärmarna är värda 4500kr och datorn 5500kr.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cusah:

Runt 10tkr inte mer. Då räknar jag att skärmarna är värda 4500kr och datorn 5500kr.

Tycker inte skärmarna är värda så mycket, men totalpriset håller jag med om ändå, följer t ex med ett ganska dyrt tangentbord och Windows-licens. (om den nu är äkta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Runt 10tkr inte mer. Då räknar jag att skärmarna är värda 4500kr och datorn 5500kr.

Skrivet av anon42512:

Tycker inte skärmarna är värda så mycket, men totalpriset håller jag med om ändå, följer t ex med ett ganska dyrt tangentbord och Windows-licens. (om den nu är äkta)

Windows licens är äkta så klart. Tack för svaret. 10tkr känns rätt lite för mig, så om ingen som ska köpa det, då behåller jag det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nDre:

Windows licens är äkta så klart. Tack för svaret. 10tkr känns rätt lite för mig, så om ingen som ska köpa det, då behåller jag det.

Hade inte heller betalat mycket mer än så. Det är typ vad den är värd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thedroxer:

@KaffeMedKotlett:
@Cruiser:

Jag är fullt medveten om att priset är högt för kunniga datorentusiaster. Och annonsen är skriven på ett sätt som ska passa den okunniga och där av så kan den se väldigt komisk ut för den kunniga.

Jag sålde datorn igår för 6500, och det är med största sannolighet pga den lättförståliga annonsen för den okunniga. Jag skulle aldrig kunna sälja den för samma pris på tex sweclockers marknad eller swerigs köp & sälj.

Jag tror även dem flesta tolkar "går upp i varv" så som jag använde det

Mvh Viktor

Komponenters värde ändras inte baserad på köparens kunskapsnivå.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds