Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

En mer obalanserad datorn får man letar efter och detta vill han ha 11 tusen för. Dessutom finns det fem stycken!!

Det kliar hårt i "anmäl för granskning" knappen. Grym underhållning annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joharnes:

Maxad grafik i 1050p

Vad är det för upplösning "1050p"? Har jag missat nåt? Han påstår att han vet vad han pratar om men jag tvivlar.

"Datorn går inte ens upp i varv av lättare spel så som CS:GO och LOL. T.ex. på CS:GO så ligger den mellan 300-500 FPS utan att den går upp mer i varv."

hahah vaffan har han en motordriven dator eller

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cruiser:

"Datorn går inte ens upp i varv av lättare spel så som CS:GO och LOL. T.ex. på CS:GO så ligger den mellan 300-500 FPS utan att den går upp mer i varv."

Jag kommer inte upp i 300-500 fps med min dator

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

"prestanda"
"spel"
...med ett G210, ha!
Intels inbyggda är ju bättre.

finns flera luradator av samma flumm. när jag klickade lite
och endast G210...

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag kommer inte upp i 300-500 fps med min dator

Det är ju för att du inte varvar den tillräckligt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonny Myran:

Det är ju för att du inte varvar den tillräckligt.

Har prövat OC, men känner inte jag tjänar något på arbetet. Dessutom har jag inte en 500hz monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av joharnes:

Maxad grafik i 1050p

Vad är det för upplösning "1050p"? Har jag missat nåt? Han påstår att han vet vad han pratar om men jag tvivlar.

Härlig bild, ser ut som att han inte har dammtorkat på några veckor.

Permalänk
Medlem

Vad i helsike, sen när vart dessa komponenter såhär dyra?

http://www.blocket.se/gavleborg/Speldator_MSI_GTX_970__i5_469...

Visa signatur

"Computer... Ano yan po?" - Datorförsäljare i Greenhills NCR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cruiser:

Ja det var min tanke också. Finns diverse upplösningar, varav en del lite udda, men 1050 (Antar 1050 ska motsvara 1080) är ju inte i närheten av full hd - och det försöker han använda som argument för att köpa burken? Undrar vad den drar för fps på den upplösningen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Skickade ett mail och bad om mer information. Ja det där tog nog priset i att missa kommunicera vilka komponenter den har

Permalänk

"500gb ram"
Helvete vad med ram på den datorn du!

Permalänk

@KaffeMedKotlett:
@Cruiser:

Jag är fullt medveten om att priset är högt för kunniga datorentusiaster. Och annonsen är skriven på ett sätt som ska passa den okunniga och där av så kan den se väldigt komisk ut för den kunniga.

Jag sålde datorn igår för 6500, och det är med största sannolighet pga den lättförståliga annonsen för den okunniga. Jag skulle aldrig kunna sälja den för samma pris på tex sweclockers marknad eller swerigs köp & sälj.

Jag tror även dem flesta tolkar "går upp i varv" så som jag använde det

Mvh Viktor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thedroxer:

@KaffeMedKotlett:
@Cruiser:

Jag är fullt medveten om att priset är högt för kunniga datorentusiaster. Och annonsen är skriven på ett sätt som ska passa den okunniga och där av så kan den se väldigt komisk ut för den kunniga.

Jag sålde datorn igår för 6500, och det är med största sannolighet pga den lättförståliga annonsen för den okunniga. Jag skulle aldrig kunna sälja den för samma pris på tex sweclockers marknad eller swerigs köp & sälj.

Mvh Viktor

Tja är priset högt för kunniga entusiaster så är priset högt för okunniga också. Skillnaden ligger i att dom inte förstår att dom drog det kortare strået. Men jag är nyfiken vad för fps du drog på dom nämnda spelen och upplösningen?

Permalänk
Medlem

Tur att det går att surfa utan problem iallafall.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thedroxer:

@KaffeMedKotlett:
@Cruiser:

Mvh Viktor

Och du känner inte att du utnyttjat folk "okunnighet" då? Tänker bara tex föräldrar som kanske inte har så bra koll å ska köpa dator till son eller dotter...

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Jag testade inte spelen själv utan jag gick efter Sweclockers testning i 1920x1080 och multiplicerade deras mätningar med 1,17 för att få mätningarna till 1680x1050. Kanske inte det mest korrekta sättet men det var det lättaste sättet utan att göra mätningarna själv som ändå gav ett rimligt resultat.

Permalänk

@TObbeSkatt: Har märkt att detta är ett väldigt kontroversiellt ämne. Jag erbjuder en produkt för ett visst pris och det är inte direkt så att jag håller kniven mot strupen och hotar dom med att köpa datorn. Jag ljuger inte i mina annonser och därmed så gör jag inget bedrägeri. Sen om köparen vill köpa datorn för ett högt pris så är det upp till dom, jag tackar bara och tar emot.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thedroxer:

@KaffeMedKotlett: Jag testade inte spelen själv utan jag gick efter Sweclockers testning i 1920x1080 och multiplicerade deras mätningar med 1,17 för att få mätningarna till 1680x1050. Kanske inte det mest korrekta sättet men det var det lättaste sättet utan att göra mätningarna själv som ändå gav ett rimligt resultat.

Ingick skärmen i paketet, för annars är ju chansen att dom kör 1920x1080 som ändå är väldigt standard än idag och som kommer kräva mer av datorn än vad du har räknat på, om än marginellt. Men det kommer ändå påverka prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thedroxer:

@TObbeSkatt: Har märkt att detta är ett väldigt kontroversiellt ämne. Jag erbjuder en produkt för ett visst pris och det är inte direkt så att jag håller kniven mot strupen och hotar dom med att köpa datorn. Jag ljuger inte i mina annonser och därmed så gör jag inget bedrägeri. Sen om köparen vill köpa datorn för ett högt pris så är det upp till dom, jag tackar bara och tar emot.

Helt rätt ju , de enda jag tyckte var lite lustigt var just att riggen "varvar upp" , om folk vill köpa till det priset (utan ocker) så är det faktiskt upp till dom att använda tex Internet eller google för att få fram lite mera info

Grattis till en lyckad försäljning

(jag antar att min annons på datorn i sign kommer hamna här om den hamnar på blocket )

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av Thedroxer:

Skrev inte att du gjort något fel. Men att påstå att man är väldig kunnig inom ämnet sen presentera fps i en väldigt udda upplösning kan jag tycka är lite missvisande, men visst man ska klart kolla vad man köper.. Inte alla som gör dock! Hade själv nog känt att istället för att gå in i rollen som Ove Sundberg hade jag nog satt ett mer ärligt pris och vetat att kunden fick valuta för pengarna. Det är trotts allt en begagnad rigg

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Ja, skärmen, tangentbordet och musen ingick i priset.

Permalänk

@Cruiser: Jo, det var inte en direkt "spot on" formulering, men hoppas de flesta tolkade det rätt. Tror inte de flesta skulle förstått om jag skrev att ljudnivån var lika hög i idle som i CS:GO, det är ändå blocket vi pratar om

Permalänk

@TObbeSkatt: Anledningen till varför jag presenterade FPSen i 1680x1050 är utav den enkla anledningen att skärmen som följde med paketet var i just 1680x1050.

Permalänk
Skrivet av Thedroxer:

@TObbeSkatt: Anledningen till varför jag presenterade FPSen i 1680x1050 är utav den enkla anledningen att skärmen som följde med paketet var i just 1680x1050.

Okej! Då förstår jag, uppfattade inte att skärmen hängde med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beröm för ärlighet och kanske läge att pruta hårt för den händige?

Världens sämsta Ultrabook

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av kEzi:

Vad i helsike, sen när vart dessa komponenter såhär dyra?

http://www.blocket.se/gavleborg/Speldator_MSI_GTX_970__i5_469...

Det är ju DRR3, teknik som inte ens existerar

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av WindForceX3:

Det är ju DRR3, teknik som inte ens existerar

Bara sånt NASA har tillgång till dvs

Visa signatur

"Computer... Ano yan po?" - Datorförsäljare i Greenhills NCR

Permalänk
Medlem

"kraftfull dator"
tror inte detta där är värt 13k
http://www.blocket.se/kronoberg/Kraftfull_dator_64764607.htm?...

Visa signatur

| Intel I7 3770(inte k) @ 4.1ghz | Hyper 212 evo | Asus P8Z77-LX |
| Asus Nvidia GTX 970 strix | ADATA 4x8GB RAM @ 1600mhz cas 9 |
| Corsair cs850m 80+ Guld | 250GB Samsung 840 evo | 1TB seagate |
| fractal desing arc midi r2 |