Windows Update Funkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Har bara en uppdatering om jag kollar uppdatering historik, så tror inte att de skulle stå särskilt mycket i den loggen

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det står även om den inte lyckats komma åt winupdate, osv.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Kuufukuji:

I mitt arbete testar jag månadsvis Windowsuppdateringar tillsammans med våra mjukvaror för att säkerställa att de lirar bra ihop. Trots en egen WSUS stöter man ofta på konstigheter likt TS här.

Det jag lärt mig när progressbaren bara står och fladdrar grönt (gäller inte bara WIndows 7 utan även andra Windowsversioner) är att troligtvis har tjänsten "Windows Update" i bakgrunden redan initerat en sökning vilket innebär att det ej ger något att manuellt söka efter uppdateringar. Har jag däremot lyckats hamna i det läget har det fungerat bäst att köra en reboot och direkt efteråt söka efter dem manuellt, alternativt vänta efter reboot. Det gäller även om det bara handlar om färre än 10 uppdateringar (som trots allt ska laddas ned endast via det lokala nätverket i och med WSUS). Tjänsten på klientsidan verkar hamna i något dålig läge.

Kan vara så , men däremot så står det klart och tydligt inne på windows update att "Inga uppdateringar har någonsin sökts efter" varje gång jag startar om datorn, med en röd sån där windows logga jämte.

Skrivet av strejf:

Men vad säger klockan då? Rätt tid, datum, år?

Ja, den säger rätt tid.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

@Oneone:

Har kommit hem nu, men det finns för mycket för att jag ska kunna lägga det här. Windows Update har jobbat hela dagen, utan resultat.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

@Oneone:

Har kommit hem nu, men det finns för mycket för att jag ska kunna lägga det här. Windows Update har jobbat hela dagen, utan resultat.

Ta bort hela loggfilen, den kommer att skapa en ny. Starta om, kör Windows update igen och kolla filen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Starta en ny sökning, om du inte redan har en igång.
Öppna aktivitetshanteraren, välj fliken processer och klicka på visa processer för alla användare, eller nått sånt.
Sortera processerna så att den process som arbetar mest ligger överst.
Om den processen heter svchost.exe eller trustedinstaller måste du vänta på att denna blir klara.
Om inte så är det något annat.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

prova att högerklicka på "den här datorn",egenskaper, klicka på bilden på att windows är äkta. validera om din dator på microsofts sida. Kan vara så att windows fått info att din nyckel redan är använd då stoppar alla uppdateringar. Om den är ej äkta kommer skrivbordet efter valideringen ha svart bakgrund o texten "detta är en oäkta kopia" stå ovanför klockan.

Visa signatur

Intel 4790K@4.4Ghz l Asus Z97-A l 2x8GB DDR31600 l Noctua NH-U14s l Sapphire 390 Nitro 8 GB l Define R5 l Crosair RM1000x l Samsung SSD 840 EVO 240GB l XL-740K mus l

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv från en annan tråd

"Ladda ner denna update efter sp1 så ska det speeda på lite.
Detta började drabba användare när win10 rullades ut
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810

Det löste sig för mig iaf"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av [Molotov]:

Citerar mig själv från en annan tråd

"Ladda ner denna update efter sp1 så ska det speeda på lite.
Detta började drabba användare när win10 rullades ut
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810

Det löste sig för mig iaf"

Skickades från m.sweclockers.com

Fick de att funka nu, vaknade precis och de finns närmare 300 uppdateringar att göra. Tack för all hjälp alla ovanstående, men att de skulle vara såhär trodde jag aldrig. Vänta ska man inte behöva göra

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Fick de att funka nu, vaknade precis och de finns närmare 300 uppdateringar att göra. Tack för all hjälp alla ovanstående, men att de skulle vara såhär trodde jag aldrig. Vänta ska man inte behöva göra

Den där updaten sänkte min tid från 12 timmar till 15 min.
Värt att tänka på till nästa gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av [Molotov]:

Den där updaten sänkte min tid från 12 timmar till 15 min.
Värt att tänka på till nästa gång

Skickades från m.sweclockers.com

Får jag problem nån annan gång, så ska jag prova det!

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på Windows 10? 8.1 och 7an har ju sjukt mycket updates nu för tiden

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Den där updaten sänkte min tid från 12 timmar till 15 min.
Värt att tänka på till nästa gång

Skickades från m.sweclockers.com

Installerade Windows 7 Home Premium på en gammal HP-laptop. Efter att jag installerat SP1 stod den i runt 8 timmar innan den meddelade att det fanns 250 uppdateringar. Efter att ha installerat runt 70 av dessa kraschar Windows Update på grund av för lite minne(har 3GB i den).
Har installerat uppdateringen och den står och letar uppdateringar nu. Har stått i runt 15 minuter. Får se hur lång tid det tar.

Permalänk

@Oneone:

Kommer installera windows 10 ikväll

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3