Bra anteckningsprogram för Windowsplatta?

Permalänk

Bra anteckningsprogram för Windowsplatta?

Hej!
Vad anser ni är det bästa programmet för att snabbt kunna anteckna (på lektioner, föreläsningar) och samtidigt ha flexibiliteten i att kunna rita pilar och figurer osv? Jag har en Acer Iconia W510, jag vill använda det fysiska tangentbordet för att snabbt kunna skriva text, och sedan rita till figurer och formler med en sån där touch-penna. Apropå det, var kan man få tag på en sån där penna? Vilka pennor fungerar och spelar det roll vilken man väljer?

MVH Marzupilami

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Hej!
Vad anser ni är det bästa programmet för att snabbt kunna anteckna (på lektioner, föreläsningar) och samtidigt ha flexibiliteten i att kunna rita pilar och figurer osv? Jag har en Acer Iconia W510, jag vill använda det fysiska tangentbordet för att snabbt kunna skriva text, och sedan rita till figurer och formler med en sån där touch-penna. Apropå det, var kan man få tag på en sån där penna? Vilka pennor fungerar och spelar det roll vilken man väljer?

MVH Marzupilami

Google Keep

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Inte full koll på rita pilar och figurer men Microsoft OneNote är sjukt bra. Använder deras Office version (OneNote 2016) dagligen på jobbet.

Permalänk
Medlem

@Marzupilami: Drawboard PDF kostar en slant men är väl värt det. Det är en PDF-läsare som du kan anteckna i; så om du har en PDF från föreläsaren kan du anteckna direkt på den. Annars är det enkelt att skapa en ny, tom PDF och anteckna och lägga till sidor efter behov.
Smidigt gränssnitt där man kan rita en mängd figurer etc.. Jag trivs väldigt bra med det!

Permalänk
Skrivet av Johandea:

@Marzupilami: Drawboard PDF kostar en slant men är väl värt det. Det är en PDF-läsare som du kan anteckna i; så om du har en PDF från föreläsaren kan du anteckna direkt på den. Annars är det enkelt att skapa en ny, tom PDF och anteckna och lägga till sidor efter behov.
Smidigt gränssnitt där man kan rita en mängd figurer etc.. Jag trivs väldigt bra med det!

Det hade jag inte hört talas om. Är programmet så anpassat att man lätt kan lägga in små "textboxar" var man vill t ex, så som sidoanteckningar mm? Det jag är ute efter är ett program med så när som möjligt flexibiliteten och smidigheten i papper och penna, men med snabbheten i att använda tangentbord.

Hur fungerar det med touchpenna? Vad ska jag köpa för en?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oneNote

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Det hade jag inte hört talas om. Är programmet så anpassat att man lätt kan lägga in små "textboxar" var man vill t ex, så som sidoanteckningar mm? Det jag är ute efter är ett program med så när som möjligt flexibiliteten och smidigheten i papper och penna, men med snabbheten i att använda tangentbord.

Hur fungerar det med touchpenna? Vad ska jag köpa för en?

Det går att skriva direkt på PDFen eller så kan man lägga in en anteckning där man klickar på en ikon, som du placerar där du vill ha den, för att öppna texten.

Vad gäller penna finns det billiga och lite dyrare. Av egen erfarenhet går de billiga sönder efter ett tag och de är inte lika precisa som en av den "dyrare" modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Inte full koll på rita pilar och figurer men Microsoft OneNote är sjukt bra. Använder deras Office version (OneNote 2016) dagligen på jobbet.

Kan bara hålla med jag är lite förvånad att det ändå inte pratas mer om one note.
Var som att se ljuset när jag började använda det

Annars är google keep bra med för lite snabba anteckningar