Permalänk

Hör ej andra vid samtal

Hej, har en Samsung S6 som varit inne på reparation 2ggr senaste 2v för att jag ibland inte hör andra när jag ringer. Sekunderna tickar och samtalet är igång utan att man hör något. Testar man ringa igen så uppstår det igen. Det är först vid en omstart som problemet löser sig. Det är precis som att den låser sig i ett läge efter några timmars standby där den inte kan ringa/ta emot samtal vettigt.

Någon mer som har detta problemet? Skall gå till Tele2 och hämta ut telefonen idag, utan att de har funnit problemet på servicestället, igen!

Får bara svar av Tele 2 att de inte kunde hitta något fel. Vad ska man göra?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Samma sak om du använder headset/handsfree?
Hör de andra dig?

Permalänk

Har inte testat med HF.
Nej, de andra hör inte mig heller! MEn sekunderna tickar att samtalet är "igång"...

Frustrerande. Vad säger konumentköplagen och reklamationsnämnden om detta? Någon som vet?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Min kompis som nyligen köpte ny Samsung hade liknande problem. Det var bara om han satte på högtalarfunktionen som han kunde kommunicera vid samtal. Han fick den utbytt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Är du säker på att de du pratar med faktiskt säger något? Ibland ringer man personer som bara sitter tysta i luren för att de inte har något att säga eller är blyga. Då blir det lätt att man tror att telefonen är trasig, när det egentligen är personen man talar med som är knasig.
Ibland sitter man även själv och är tyst trots att man tror att man pratar.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av vikham:

Min kompis som nyligen köpte ny Samsung hade liknande problem. Det var bara om han satte på högtalarfunktionen som han kunde kommunicera vid samtal. Han fick den utbytt.

Ska testa trycka igång högtalaren nästa gång det händer. Tack för tips!

Skrivet av Jonny Myran:

Är du säker på att de du pratar med faktiskt säger något? Ibland ringer man personer som bara sitter tysta i luren för att de inte har något att säga eller är blyga. Då blir det lätt att man tror att telefonen är trasig, när det egentligen är personen man talar med som är knasig.
Ibland sitter man även själv och är tyst trots att man tror att man pratar.

Nej, tror inte min mamma, syskon eller bästa vänner är blyga för att prata med mig. Dessutom hade dom inte påpekat det för mig isf heller!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Anledningen till varför jag frågade om HF var att jag har en släkting som hade problem med micken/högtalaren(?) och därför hade problem med samtal. Via HF så funkade det som normalt.
Har du tillgång till en HF så testa det, funkar det så har du ringat in vad som strular och kan kanske få den utbytt eller bättre hjälp av verkstaden.

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Anledningen till varför jag frågade om HF var att jag har en släkting som hade problem med micken/högtalaren(?) och därför hade problem med samtal. Via HF så funkade det som normalt.
Har du tillgång till en HF så testa det, funkar det så har du ringat in vad som strular och kan kanske få den utbytt eller bättre hjälp av verkstaden.

Problemet som jag förstått det uppstår efter flera timmar som påslagen. Så när verkstaden startar telefonen och ringer ett par snabba samtal så funkar ju allt utmärkt. Trots att jag visat Tele2 säljaren att det inte funkade i butik OCh att han skrev utförligt hur han testat utan att det funkade. Förstår inte varför verkstadspersonalen inte kan lita på sina säljare.

Det jag fick lära mig av säljaren dessutom var att de inte får skicka telefonen på reklamation till samsung utan att verkstaden måste driva reklamationsärendet mot Samsung.

Önskar någon som är insatt i konsumentverket kan hjälpa mig med det.

Visa signatur

Citera!