The Division-skärmdumpar med maxade inställningar hittar ut på nätet

Permalänk
Skrivet av Commander:

Så länge WiC inte körde på Vulkan så var fortfarande renderingen låst till 1 kärna.

Kompis, det är inte så det funkar.
Man delar upp arbeten i arbetare som man ger trådar. Finns många olika kända design patterns för detta som är olika svåra att anordna. Ubisoft Montreal kör på ett Worker/Worker system där man buntar ihop så många separata moduler som möjligt (fysik, rendering, vind, whatever) och skickar dem till arbetssystemet som tilldelar dem till arberare. Har datorn fler trådar så startas fler arbetare. Detta är en relativt enkel metod men ingen särskilt effektiv då det är svårt att få många arbeten, brukar oftast bli spellogik, fysik, rendering.
Det mest effektiva systemet är ett eventbaserat system, som är otroligt svårt att anordna trådmässigt då det är väldigt svårt att dela upp arbeten på events.
Att rendering bara kan köras i en tråd är en otroligt liten del av arbeten som körs.

Edit: värt att tillägga är att spelet inte är gjort på montreal utan på massive.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man gör detta mot sig själv? Det logiska vore att släppa en video som man vet att man kan göra och sen överträffa den. Nu blir det ju bara dålig stämning och badwill...det ser ju helt klart otroligt mycket sämre ut på dessa bilder. Hoppas det ändras till release men jag är inte optimistisk.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Kompis, det är inte så det funkar.
Man delar upp arbeten i arbetare som man ger trådar. Finns många olika kända design patterns för detta som är olika svåra att anordna. Ubisoft Montreal kör på ett Worker/Worker system där man buntar ihop så många separata moduler som möjligt (fysik, rendering, vind, whatever) och skickar dem till arbetssystemet som tilldelar dem till arberare. Har datorn fler trådar så startas fler arbetare. Detta är en relativt enkel metod men ingen särskilt effektiv då det är svårt att få många arbeten, brukar oftast bli spellogik, fysik, rendering.
Det mest effektiva systemet är ett eventbaserat system, som är otroligt svårt att anordna trådmässigt då det är väldigt svårt att dela upp arbeten på events.
Att rendering bara kan köras i en tråd är en otroligt liten del av arbeten som körs.

Edit: värt att tillägga är att spelet inte är gjort på montreal utan på massive.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet mycket väl hur workerpool funkar, inget nytt koncept utan problemet ligger när x är beroende på y och därav väntar, men rendering är också den som oftast hamnar efter och drar ner prestandan i grafiktunga spel där man oftast slänger ut kommandon i en tråd där sedan Nvidia drivrutinen snappar upp och gör sitt eget i en annan tråd. (AMD har lite problem med detta men det är en annan femma). Därav dessa nya APIer som försöker fixa det men ändrar inte att WiC hade bara en tråd för rendering.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Hunden på bild 6 ser exempelvis bara löjlig ut haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Urvattnade är ordet.

Direkt översatt blir det urtvättat

http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/washed-out
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=washed+out+p%C3%A5+svensk...

I sammanhanget tycker dock jag också att urvattnade låter bättre

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Grafiken är egentligen inte det största problemet jag har med spelet. Det verkar som att utvecklarna själva inte riktigt vet vilken linje de ska hålla.

5 headshots för att få ner en fiende AI, MEN jag har ju den här "perken" som gör att jag iaf sparar en kula om den träffar i huvudet! GUD VAD BRA! För jag slösar ju så mycket kulor på dessa odödliga fiender. Vad händer med kulan undrar jag? Bumerang-kulor?

Känns som att man blandat in för mycket RPG och satt det i en verklighetstrogen värld, men glömmer att 5 headshots inte är ett så kul sätt att döda en fiende på. Sen har man glömt att det är ett RPG i vissa fall och låter spelaren välja fritt bland abilities som är upplåsta, insta-respec. När du vill. RPG? Njaaaa...

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Kan omöjligen vara högre än 720p i upplösning iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eight08:

Tvivlar på att det där är allt maxat. I så fall motiverar det verkligen inte de höga systemkraven.

trams det är standardkrav dom dära numera, iuget konstigt alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Är väldigt likt WatchDogs...är det samma Engine?

Inte det minsta likt Watch Dogs enligt mig. Watch_Dogs använder Disrupt engine medan The Division använder SnowDrop engine som specifikt utvecklats för detta spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Såg fram emot att spela detta, trots att det varr Ubisoft, men med den veritabla skitstorm av tecken på dålig kvalité som dyngat ner halva Internet så är jag ganska säker på att jag inte ens kommer testa det.

I början var ju deras videos ganska coola och intressanta, gav intrycket av ett FPS med en stor portion taktik och ett kul lootsystem. Nu visar det sig mer och mer att grafiken dels är massa lågupplöst konsollmaterial som blåsts upp för att passa PC-upplösningar, och att spelidén tycks ha kommit av sig någonstans på vägen. Nu verkar det snarare vara någon slags efterbliven blandning av Left 4 Dead och WoW. Alla stridshandlingar är dice rolls, du kan skita i att ha någon som helst taktik (förutom att "gömma" dig bakom närmsta sockerlåda/skokartong), du behöver aldrig göra några snabba situationsbedömningar för fienden kommer komma emot dig från en och samma "korridor", hela skärmen är full med japanska mängder blinkande siffror när du spelar och det är inte open world.

Det går väl som det går när Ubisoft har sina smutsiga händer med i spelet, kort och gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag vet inte jag...är skeptisk, tycker alla texturer osv ser så platta och "washed out" vad man nu ska säga på svenska.

Detta suger ju också om det stämmer, var ju mycket snack om att den hoggar prestanda...

http://feber.se/spel/art/342425/rise_of_the_tomb_raider_och_f...

Dom skriver att spel med Denuvo aldrig har blivit crackat, men dom lyckades väl cracka Arkham Knight och det använder ju Denuvo?

OT: Tycker spelet ser väldigt "meh" ut, och då syftar jag inte bara på grafiken.

Permalänk

Kommer inte köpa spelet av princip. De ljuger om kvalitén på grafiken när de annonserar spel. Fuck 'em.

https://www.youtube.com/watch?v=fW6kehLgXdY

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Kommer inte köpa spelet av princip. De ljuger om kvalitén på grafiken när de annonserar spel. Fuck 'em.

https://www.youtube.com/watch?v=fW6kehLgXdY

Nej, det gör de inte. De visade det bästa de kunde visa vid tillfället med en noga kontrollerad sekvens av spelet och insåg sedan att de inte kan uppnå det gameplay de strävar efter utan att tumma på grafiken.

Att sedan inte köpa ett episkt spel (jag spelade alphan, jag vet hur galet kul spelet är) för att grafiken inte var så bra man hoppades är sedan att skjuta sig i foten.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

@Commander: Spelet i fråga var ju ett rts som utnyttjade havoc(fysik, kollisioner osv) väldigt bra, dvs sånt som framför allt läggs på processorn. Det gjorde iaf det förr, mycket möjligt att en del flyttats över till grafikkortet i dagsläget, men så va det. Varför skulle man baka in det i bara en tråd för?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Nämen kids är det inte viktigare att själva spelet är bra? Grafiken är kanske inte wow men jag fokuserar mer på själva gameplay än grafiken.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nämen kids är det inte viktigare att själva spelet är bra? Grafiken är kanske inte wow men jag fokuserar mer på själva gameplay än grafiken.

Nej, grafiken måste se ut som det senaste tech-demot vid release annars 2/10.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberratio

TACKA FAN FÖR DET

Permalänk
Skrivet av Commander:

Jag vet mycket väl hur workerpool funkar, inget nytt koncept utan problemet ligger när x är beroende på y och därav väntar, men rendering är också den som oftast hamnar efter och drar ner prestandan i grafiktunga spel där man oftast slänger ut kommandon i en tråd där sedan Nvidia drivrutinen snappar upp och gör sitt eget i en annan tråd. (AMD har lite problem med detta men det är en annan femma). Därav dessa nya APIer som försöker fixa det men ändrar inte att WiC hade bara en tråd för rendering.

Ja, okej. Då får jag be om ursäkt om jag dumförklarade dig.
Workerpool är bara en av många olika lösningar på trådning, och långt ifrån det mest effektiva precis enligt exemplet med rendering du gav. Far Cry 3 körs enligt en workerpool, och det är inte så välkänt för att vara bra trådat om man säger så. Det är svårt att modularisera arbeten och skicka vidare till en workerpool. Därför blir det oftast inte så bra som man vill. Ofta slänger man in mer skit på andra trådar för att "lösa" det. Programmerar sjukt avancerad vind eller desctrution och slänger in det på en tråd, men det förändrar inte faktumet att det skickas lite ihopbuntade arbeten till trådarna.
The Division bygger med högst sannolikhet inte på en workerpool, utan på en helt annan designad lösning. Kommer inte ihåg om det kallades eventbyggt men ja, de har förmodligen inte en workerpool.
Därav min poäng, The Division kan mycket väl vara optimiserat för upp till åtta trådar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Nämen kids är det inte viktigare att själva spelet är bra? Grafiken är kanske inte wow men jag fokuserar mer på själva gameplay än grafiken.

Det argumentet är befängt. Som och säga att man kan lika gärna titta på en sliten VHS istället för Bluray, för det är ju filmen som betyder något och inte kvalitén på filmen man ser.

Permalänk
Ljusskygg

För er som inte visste det ännu, så går det att förnerladda redan nu via Ubisofts launcher.

Vet ej om det är så känt, för läste överallt att det var 48 timmar innan de skulle starta det, men det är ju fortfarande över 48 timmar kvar.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Србо:

Det argumentet är befängt. Som och säga att man kan lika gärna titta på en sliten VHS istället för Bluray, för det är ju filmen som betyder något och inte kvalitén på filmen man ser.

En kass film blir inte bättre av att skalas upp till HD på en Bluray vilket är något som de mest ivriga ögongodistalibarnerna ofta helt missar. Ett bra spel är bra även om det ser dåligt ut men ett dåligt spel blir inte bra bara för att det ser snyggt ut. Se Ryse och The Order 1886 som typexempel. Personligen tycker jag hela Cryteks katalog hamnar i samma fack men vissa verkar tycka om första Crysis av någon outgrundlig anledning.

Vad ser du helst, Star Wars 4-6 på VHS eller 1-3 på Bluray?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

En kass film blir inte bättre av att skalas upp till HD på en Bluray vilket är något som de mest ivriga ögongodistalibarnerna ofta helt missar. Ett bra spel är bra även om det ser dåligt ut men ett dåligt spel blir inte bra bara för att det ser snyggt ut. Se Ryse och The Order 1886 som typexempel. Personligen tycker jag hela Cryteks katalog hamnar i samma fack men vissa verkar tycka om första Crysis av någon outgrundlig anledning.

Vad ser du helst, Star Wars 4-6 på VHS eller 1-3 på Bluray?

Dålig grafik förstör ett spel. Nej det blir inte ett bra spel för att det har usel grafik men bra gameplay. 12 Is Better Than 6 är ett bra exempel, eller när GOG säger om sina streckgubbe spel att titta vad bra gameplay det är och strunta i att grafiken är botten. Bara bra grafik gör inte ett spel, har inte hävdat det, däremot så förstörs ett spel av dålig grafik. Star Wars 1-6 gillar jag inte oavsett hur bra kvalité det är på filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad ser du helst, Star Wars 4-6 på VHS eller 1-3 på Bluray?

Det är inte filmen som är variabeln, utan tekniken den spelas upp med. Det givna spelets innehåll ändras inte av att man skruvar ner grafikinställningarna i botten, däremot försvinner en stor del av upplevelsen som är det visuella.

Således är det frågan om det spelar roll om man ser SW Ep. 4-6 på VHS eller Bluray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Grafiken är egentligen inte det största problemet jag har med spelet. Det verkar som att utvecklarna själva inte riktigt vet vilken linje de ska hålla.

5 headshots för att få ner en fiende AI, MEN jag har ju den här "perken" som gör att jag iaf sparar en kula om den träffar i huvudet! GUD VAD BRA! För jag slösar ju så mycket kulor på dessa odödliga fiender. Vad händer med kulan undrar jag? Bumerang-kulor?

Känns som att man blandat in för mycket RPG och satt det i en verklighetstrogen värld, men glömmer att 5 headshots inte är ett så kul sätt att döda en fiende på. Sen har man glömt att det är ett RPG i vissa fall och låter spelaren välja fritt bland abilities som är upplåsta, insta-respec. När du vill. RPG? Njaaaa...

Detta är vad jag tror det största problemet.

Jag tror att Massive hade en idé med spelet som de visade upp, men sen har Ubisoft fått dem att ändra prioriteringar allt eftersom. Många som har provat det antyder på att det är Ubisofts svar på Destiny, så det blir ett Destiny i modern tid med moderna vapen i princip. Det har varit ett RPG från början och inte ett shoot-em-up spel, vilket är anledningen till att det är så svårt som det är att döda vissa gubbar. Detta behöver inte vara dåligt, då deras fokus är inte på att det ska vara realistiskt. Men att de har ändrat fokus mitt i spelets utveckling tror jag kan ha skadat slutprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det argumentet är befängt. Som och säga att man kan lika gärna titta på en sliten VHS istället för Bluray, för det är ju filmen som betyder något och inte kvalitén på filmen man ser.

Okej, nu är det ju så att så fult "VHS" är inte The Devision om man jämför "Blu-Ray" när de utannonserade det under E3 2013.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad ser du helst, Star Wars 4-6 på VHS eller 1-3 på Bluray?

Ep 4-6 på VHS, som jag har sagt ett tag nu, om filmen är bra tänker man inte på om den är DVD uppskalat till 1080p eller en Bluray i 1080p, allt annat tror jag är skitsnack. Eller! Så fokuserar man på fel sak, och tittar inte alls på filmen, men på det tekniska.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Hörde någon som sa att det är nerskalat pga. konsollerna (igen).
Mycket från tidigare demos är bortplockat.

Mao. ett nytt Watch_Dogs.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Direkt översatt blir det urtvättat

http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/washed-out
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=washed+out+p%C3%A5+svensk...

I sammanhanget tycker dock jag också att urvattnade låter bättre

Vad en direktöversättning blir är ju rätt ointressant, det är den kontextuellt korrekta översättningen som man vill åt.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shelter:

Hörde någon som sa att det är nerskalat pga. konsollerna (igen).
Mycket från tidigare demos är bortplockat.

Mao. ett nytt Watch_Dogs.

Är väl ingen som förväntar sig nåt annat av multiplattformspel längre.

Visa signatur

///M4

Permalänk

@DG77:
Näst intill, kanterna på näst intill allt ser hemska ut. Helt fyrkantigt, ser ut som ett cod jag laddade ner till mitt gamla xbox 360 för några månader sen.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3