Permalänk

Uppgradering av komponenter?

Har en ca 4 år gammal stationär jag funderar på om den kanske behöver uppgraderas? Lirar aldrig något men sedan vi skaffade XBOX ONE så har intresset ökat i familjen. Kör på ganska låga krav och inga krävande spel. Minecraft, Plants VS Zoombies garden warfare etc.

Har idag en HP p6-2245eo
CPU - AMD A8-3820 (2,5 Ghz)
GPU - NVIDIA Geforce GT 630
RAM - 8 GB fördelat på två 4 GB.
Disk - 240 GB SSD TEAM L3
Windows 10

Har inte lust att slänga ut allt för mycket kosing. Ett par tusen som max. Några rekommenderade uppgraderingar för min maskin?

MVH Daniel

Permalänk

@danielsan123:

Hej!

En billig uppgradering som skulle ge en hel del mer kraft är att byta ut grafikkortet mot ett GTX 750 Ti:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2511291

Ett 750 Ti ger mycket umf för pengarna, det duger gott och väl till de spelen du beskriver (även till lite mer krävande spel)!
Jag skulle definitivt byta ut PSUn också, tror inte att det kommer bli så bra att köra ett 750 Ti med 300w orginal PSUn som sitter i din dator.
Men om du byter ut PSUn(till runt 400w av bra märke) och grafikkortet så kommer du nog märka en stor skillnad. Framför allt så kommer det inte att kosta skjortan.
Det är i alla fall vad jag skulle ha gjort!

Mvh Alexander.

Visa signatur

i7 4790k | MSI Z97M Gaming | Cooler Master HYPER 212 EVO | 980ti | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

Uppgradera till ett GeForce 950. 300w räcker för det. Inte värt att köpa så mycket bättre med tanke på övriga komponenter.

Permalänk

@tudz:

Frågan är om det nätagget som sitter i har 6 pin(eller 6+2 pin) vad som nu behövs för ett 950?

Visa signatur

i7 4790k | MSI Z97M Gaming | Cooler Master HYPER 212 EVO | 980ti | Fractal Design Define R4 |