Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Filmjölk från den lokala bonden

Var kommer alkoholen in i bilden?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Zacapa må ha vunnit många priser men lite mindre känd men lika fin (eller finare) i gommen ligger en rom under namnet Ron De Jeremy. Finns i två utföranden, den mörka, spiced, är den man ska satsa på. Borde finnas i systemets beställningssortiment numera. Själv fick jag en signerad flaska i 30-årspresent för ett par år sedan.

Inte illa att få Ron Jeremy i 30-års present (kan feltolkas om man vet vem det är!)

Tillbaks till allvaret, jepp den verkar finnas i beställningssortimentet.. Finns som "spiced", Reserva och XO 15 årig..
Inget jag shoppar nu bums kanske, men springer jag på den ska den helt klart testas - tackar för tipset!
Nästa romflaska att prova för mig blir nog dock Diplomatico grand reserva... Har hört en del bra om den.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Dricker några iskalla SMIRNOFF ICE

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Sarek, 5,2%.

Visa signatur

All tid räknas.

Permalänk
Medlem

Talisker Dark storm.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Risingsbo 3,5% folköl Mycket god och kostar nästan ingenting på willys

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte illa att få Ron Jeremy i 30-års present (kan feltolkas om man vet vem det är!)

Tillbaks till allvaret, jepp den verkar finnas i beställningssortimentet.. Finns som "spiced", Reserva och XO 15 årig..
Inget jag shoppar nu bums kanske, men springer jag på den ska den helt klart testas - tackar för tipset!
Nästa romflaska att prova för mig blir nog dock Diplomatico grand reserva... Har hört en del bra om den.

Många damer jag känner skulle nog gilla Ron i present )

OT
Född i Norrland och uppvuxen här så jag dricker vad jag kan, just nu så Spendrups 5.9, lite rödtjut, jäger och nykolat!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Talisker Dark storm.

Alldeles för rökig(tycker jag),eller vad tycker du? ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Var kommer alkoholen in i bilden?

Filmjölk innehåller c:a 0,1 % alkohol.

Cabriz, 2014, rödvin DOC Dão. Touriga Nacional, Tinta Roriz och Alfrocheiro

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte illa att få Ron Jeremy i 30-års present (kan feltolkas om man vet vem det är!)

Tillbaks till allvaret, jepp den verkar finnas i beställningssortimentet.. Finns som "spiced", Reserva och XO 15 årig..
Inget jag shoppar nu bums kanske, men springer jag på den ska den helt klart testas - tackar för tipset!
Nästa romflaska att prova för mig blir nog dock Diplomatico grand reserva... Har hört en del bra om den.

Reserva exclusiva är den bättre av dem, tror den lagras i tolv år (lillflaskan nio om jag inte missminner mig). Mycket söt och mycket god, drick inte för mycket samma kväll bara, man kan lätt tröttna på smaken om man dricker för mycket på för kort tid. Har inte provat Single vintage, men jag har heller inte så bra koll på rom i allmänhet.

Apropos Ron De Jeremy så har jag fått höra att han anlitat en seriös, spansk, rom-legendar för att producera rom under hans varumärke så det ska inte vara något att rynka på näsan åt.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Risingsbo 3,5% folköl Mycket god och kostar nästan ingenting på willys

Køpte på mig ett par sexpack när willys sålde dem før 9.90/førpackning før ett par år sedan. Hann dricka två av dem i två omgångar innan jag lyckades korrelera min halsbränna till intag av Risingsbø. Den ølen var bjuddrickan här hemma i minst ett år efter det.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Zacapa må ha vunnit många priser men lite mindre känd men lika fin (eller finare) i gommen ligger en rom under namnet Ron De Jeremy. Finns i två utföranden, den mörka, spiced, är den man ska satsa på. Borde finnas i systemets beställningssortiment numera. Själv fick jag en signerad flaska i 30-årspresent för ett par år sedan.

Ron Zacapa och Ron de jeremy går inte att jämföra. Det är som att jämföra Laphroiag med Grants. Zacapa är helt klart i en annan klass. Tycker inte alls Ron de jeremy är i närheten av Zacapans underbara smak. Ron de jeremy är bättre än Captain morgan men klart sämmre än Zacapa

Visa signatur

AMD phenom II X6 1090t 3,9ghz|Corsair H60 2xnoctua p12|12gb corsair vengeance 1600|AMD Saphire R9 290 Tri-X|XFX 850w 80+ Bronze|OCZ aghility III 60gb,Samsung EVO 256gb|WD green 2tb|WD caviar blue 1,5tb|F-D R4 titanium grey|

Besök oss påwww.Dirtyswedes.com en svensk BF4 klan!

Permalänk
Medlem

Sextonårig lagavulin, med två isbitar.

Permalänk
Medlem

Kör LCHF så det blir denna istället för "riktig" öl, försökt med whisky och rom och cola zero m.m. men det smakar apa...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Alldeles för rökig(tycker jag),eller vad tycker du? ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker den är riktigt fin Sugen på att testa Talisker 10 years också, men inte fått tummen ur!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

@Tinardirith:

filmjölk som görs på egen hand kan jäsa till den punkten att det bildas alkohol i filmjölken.

Permalänk
Jubileumsmästare
Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Tycker den är riktigt fin Sugen på att testa Talisker 10 years också, men inte fått tummen ur!

Från en som inte druckit fler sorter än laphroaig 10, cragganmore 12, lagavulin 16, och just talisker 10, kan jag säga att talisker är tvåa på listan om jag skulle välja någon av dem

Den är snäppet mildare än cragganmore, men inte riktigt lika len och otroligt nyanserad som lagavulinen är. Men helt klart en favorit! Milt rökig och rik i smaken, lär inte göra någon besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Tycker den är riktigt fin Sugen på att testa Talisker 10 years också, men inte fått tummen ur!

Dark storm är fin, och Talisker sitter bra den också! Du lär inte bli besviken.

Personligen rankar jag dock Ardbeg ten högre. Riktigt fint rökigt riv i den. Väldigt mycket kärv mysig torvig smak
Jag gillar även vanliga Laphroaig starkt, men den är kanske inte för alla. Mig ger den vibbar av hav, tång och sjögräs, men vissa tycker snarare den smakar sjukhus och hostmedicin, pga de jod-liknande tonerna i smaken
(och personligen tycker jag inte tex Laphroaig QC eller QA är lika bra som vanliga Laphroaig - de är inte lika distinkta)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dark storm är fin, och Talisker sitter bra den också! Du lär inte bli besviken.

Personligen rankar jag dock Ardbeg ten högre. Riktigt fint rökigt riv i den. Väldigt mycket kärv mysig torvig smak
Jag gillar även vanliga Laphroaig starkt, men den är kanske inte för alla. Mig ger den vibbar av hav, tång och sjögräs, men vissa tycker snarare den smakar sjukhus och hostmedicin, pga de jod-liknande tonerna i smaken
(och personligen tycker jag inte tex Laphroaig QC eller QA är lika bra som vanliga Laphroaig - de är inte lika distinkta)

Laphroaig är fint det med Både 10 och 18åriga, tycker dock 10 åriga är snäppet bättre! Även druckit deras QA Cask, men den var sådär så gav bort den.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Dark storm är fin, och Talisker sitter bra den också! Du lär inte bli besviken.

Personligen rankar jag dock Ardbeg ten högre. Riktigt fint rökigt riv i den. Väldigt mycket kärv mysig torvig smak
Jag gillar även vanliga Laphroaig starkt, men den är kanske inte för alla. Mig ger den vibbar av hav, tång och sjögräs, men vissa tycker snarare den smakar sjukhus och hostmedicin, pga de jod-liknande tonerna i smaken
(och personligen tycker jag inte tex Laphroaig QC eller QA är lika bra som vanliga Laphroaig - de är inte lika distinkta)

Vart får ma ntag på Dark storm? Systemet har bara vanliga storm.

Permalänk
Medlem

@MyRus Verkar som vi har typ samma smak
17 (eller var det 18?) årig Laphroaig är riktigt fin och om något snällare än den vanliga tio åriga, men även jag föredrar nog käftsmällen från den vanliga (speciellt med tanke på prisskillnaden!)

Skrivet av Rugbyspelaren:

Vart får ma ntag på Dark storm? Systemet har bara vanliga storm.

Ålands/Finlandsbåten

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Dricker några iskalla SMIRNOFF ICE

http://i.imgur.com/sBciF5G.jpg

+1 on this one!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Bulköl.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Känner att feber/förkylning kryper på. Då sitter det fint med en whisky.

Drack nyss en Laphroaig Quarter Cask och precis hällt upp en Highland Park Einar.

Permalänk
Medlem
Det blev en till :-)
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Gotlands Bryggeri Sleepy Bulldog Winter Ale till gårdagens På Spåret final. Helt okej, dock inte så förtjust i ale rent allmänt men fick denna som en gåva så det tackar man ju inte nej till.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vad tjusiga bilder ni tar!

Själv dricker jag en Cuvée René från Lindemans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Gotlands Bryggeri Sleepy Bulldog Winter Ale till gårdagens På Spåret final. Helt okej, dock inte så förtjust i ale rent allmänt men fick denna som en gåva så det tackar man ju inte nej till.

http://i.imgur.com/XRCLWIi.jpg

Om du kan få tag Jack Frost från fuller's bryggeri (en ale med) så kommer du inte bli besviken fast du inte är förtjust i ales, den är vansinnigt god.
Dock en vinterutgåva

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Hembryggd SMASH APA

Pale malt, Centennial och Safale US-05, enkelt och gott

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3