Roliga saker vi har hört från okunniga om teknik

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aleshi:

Inte så att han frågade om "internminne" och din polare inte förstod termen och tolkade det som att hans farsa sa "internetminne"?

Mitt internetminne är lågt så jag använder bokmärken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

En gång på teknisk support pratade jag med en kund som inledde med att berätta om att han jobbat med Apple-datorer i 15 år, så jag kunde fråga honom om precis vad som helst. Jag bad honom ta fram nätverkskortets MAC-adress, varpå han drygt svarade: "Ja, nu är ju det här då som sagt en Apple, så den har ju inget sådant".

"Det kallas faktiskt för iMAC-adress"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Det är precis som jag berättade. Är väl snarare farsan som snart är pensionär som inte vet vad internminne är än min kompis på 30 år.

Morsan är 67 och använder termen internminne. Jag har inte en polare som använder den termen, vetnog inte många som ens vet vad det är.

Permalänk
Medlem

Satt tidigare i supporten för en ISP. En kund ringer in och frågar efter PSKn till sitt WiFi, vilket på den tiden var MAC-adressen på routern. Jag ber kunden vända på routern och notera MAC-adressen som står angiven på en klisterlapp. Kunden opponerar sig: "Men jag har en PC"...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neonodia:

Men varför var elräkningen 1000 kr mer än normalt för er då? Kanske för att ni satt och spelade mycket mer då. Så din morsa kanske inte hade så fel ändå :=)

nä, hon fatta inte att värmefläktarna hon köpt drog 1200W i timmen och både hon och syrran hade dem rullandes på vintern som de jävla nötter de är. Kunde bara ta på sig en extra tröja.

Även om du har tv+dator+kylskåp+ annat så gör du inte av med 1000kr extra i elräkning i månaden. blir högst 300kr.

Permalänk
Avstängd

Njää, Nu vet jag inte vad exakt ni har för elpris. Men låt säga att ni har två värmeelemtn på vardera 1200w och dom körs 12 timmar varje dygn. Det blir ca 1200kr extra per år, 2400 om dom är på 24/7 dela det på månad så är det ca 100 respektive 200 kr extra i månaden

Skrivet av Granter:

nä, hon fatta inte att värmefläktarna hon köpt drog 1200W i timmen och både hon och syrran hade dem rullandes på vintern som de jävla nötter de är. Kunde bara ta på sig en extra tröja.

Även om du har tv+dator+kylskåp+ annat så gör du inte av med 1000kr extra i elräkning i månaden. blir högst 300kr.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Njää, Nu vet jag inte vad exakt ni har för elpris. Men låt säga att ni har två värmeelement på vardera 1200w och dom körs 12 timmar varje dygn. Det blir ca 1200kr extra per år, 2400 om dom är på 24/7 dela det på månad så är det ca 100 respektive 200 kr extra i månaden

Ditt räkneexempel(fetat) ger ett helt verklighetsfrämmande elpris på 11,4 öre/kWh.
(Möjligen baserat på lägsta rörliga elpris för storkunder, just nu)

Vi normala kunder som betalar elräkningarna, har en annan bild.
Elpriset består av följande rörliga komponenter;

Elpris + elcertifikat + energiskatt + överföringsavgift(rörlig nätavgift) och MOMS på allt detta.

Vilket i slutändan torde ge ett totalt rörligt kWh-pris på minst 70 öre...
(Även om man utgår från helt orimligt låga 11,4öre)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Neonodia:

Njää, Nu vet jag inte vad exakt ni har för elpris. Men låt säga att ni har två värmeelemtn på vardera 1200w och dom körs 12 timmar varje dygn. Det blir ca 1200kr extra per år, 2400 om dom är på 24/7 dela det på månad så är det ca 100 respektive 200 kr extra i månaden

Konstigt räknat, det blir ju 57,6kWh/dygn om du har dem igång hela dygnet och man måste ju räkna med hela kostnaden och inte bara det rena elpriset, även om man då räknar med ett väldigt billigt totalpris på elen så är det ju ändå en förbrukning på 21024 kWh det handlar om och elpriset är snarare 1,5-2 kr/kWh totalt med nätavgiften, men även om man räknar på ett felaktigt lågt pris på 80 öre så blir det
21024*0,8/12=1401,60kr/månad
Sedan kan man diskutera om det är relevant att räkna med extravärme på sommaren osv...

Men en modernare spelkonsol och tv drar minst 200w och med de äldre, typ en 1 generationens ps3 och en plasmatv och ljudsystem så bör man nog räkna med 4-500 w elförbrukning, dvs det kostar ca 1 krona timmen i drift med ett realistiskt "totalelpris"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag vill nog tycka att Denon Link-kabeln tar priset. Gick på runt $500 USD ny. Rätt saftigt för en TP-kabel på 1.5 meter.

http://www.amazon.com/Denon-AKDL1-Dedicated-Discontinued-Manu...

Idag går den på $8000 USD begagnad

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl 24 000 watt i en timme samma som 1 000w dygnet runt på elräkningen?

Alltså kan väl 1200w i tolv timmar ses som 1200w x 12 i en timme och 2 stycken 24/7 är väl då 1200w x 24 per dygn vilket borde vara samma som 28 800w = 28,8kw i en timme. Det som en månad respektive ett år förbrukar skulle väl vara samma på elräkningen om man hade 28,8kw x 30 respektive 365 i en timme?

Edit:slarv

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av OldComputer:

@mrqaffe: Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl 24 000 watt i en timme samma som 1 000w dygnet runt på elräkningen?

Alltså kan väl 1200w i tolv timmar ses som 1200w x 12 i en timme och 2 stycken 24/7 är väl då 1200w x 24 per dygn vilket borde vara samma som 28 800w = 28,8kw i en timme. Det som en månad respektive ett år förbrukar skulle väl vara samma på elräkningen om man hade 28,8kw x 30 respektive 365 i en timme?

Edit:slarv

Ja 1 kW effekt under 1 timme är 1 kWh och 1 W under en sekund (1 Ws) är detsamma som 1 Joule. På elräkningarna används kWh.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hmm,, Jag måste ha gjort något fel i min beräkning. Fick ett annat resultat nu.
Beräknat på 12 timmar per dag 365 dagar om året så torde det bli en ökning på 576kr extra i månaden och dubbla om man då kör 24/7 // per Styck.

använde mig av http://www.vattenfall.se/sv/stora-elraknaren.htm

Skrivet av FatherOfThree:

Ditt räkneexempel(fetat) ger ett helt verklighetsfrämmande elpris på 11,4 öre/kWh.
(Möjligen baserat på lägsta rörliga elpris för storkunder, just nu)

Vi normala kunder som betalar elräkningarna, har en annan bild.
Elpriset består av följande rörliga komponenter;

Elpris + elcertifikat + energiskatt + överföringsavgift(rörlig nätavgift) och MOMS på allt detta.

Vilket i slutändan torde ge ett totalt rörligt kWh-pris på minst 70 öre...
(Även om man utgår från helt orimligt låga 11,4öre)

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

När man suttit i möten med folk som inte har någon bakgrund i mjukvaruutveckling om någon produkt och de säger "ja, men det är väl bara göra en sådan där IF ELSE"...

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

@FatherOfThree
@mrqaffe
Kan med lite verklighet också bekräfta detta då jag har antal PC mm igång (inte hårdjobbande alltid då så klart), och normalt i övrigt, utom TV.

Har 300-400kr i elräkning, "normalt".

Enda gången min räkning steg till typ 800kr+ var på sommaren när det var 30 grader... och jag hade AC på hela dagarna.
Värme/Kyla är el-slukare som f.a.n.

@Neonodia om något, borde ni ju vara smarta och ordna en gigantisk spelmaskin till dig... sätt sen utblåset riktat mot syrran och morsan. På detta sättet får ni iaf nytta av alla pengarna ni värmer upp också

Alt kan ni titta på nått udda förslag som finns:
http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utvecklin...

Såg nån artikel om ett element som egentligen är en server. Vill man ha värme så spottade den ut värmen inomhus, vill man inte så slänger den ut det utomhus istället. Och man fick betalt för elen och internet tydligen

Permalänk
Medlem

bästa någonsin för mig är iaf när en kassör skulle starta om en Visma Retail kassa säga, nu är den omstartad, min remote uppkoppling gav bild men OS hängt sig, kassören startade bara om skärmen

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

När man suttit i möten med folk som inte har någon bakgrund i mjukvaruutveckling om någon produkt och de säger "ja, men det är väl bara göra en sådan där IF ELSE"...

hahahahhahahaaa eller när utvecklare inte vill erkänna en bug å kallar det för Feature

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

På samma vis har jag som hårdvarukonstruktör fått frågor om vad som tar sådan tid från mjukvarufolk. Det är inte bara att kompilera om med hårdvara, fysisk produktion tar tid. (inte bara själva byggandet, utan även anskaffande av komponenter och eventuell omdesign/test för att klara EMC-direktiv och liknande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

På samma vis har jag som hårdvarukonstruktör fått frågor om vad som tar sådan tid från mjukvarufolk. Det är inte bara att kompilera om med hårdvara, fysisk produktion tar tid. (inte bara själva byggandet, utan även anskaffande av komponenter och eventuell omdesign/test för att klara EMC-direktiv och liknande)

Jobbar sida vid sida med hårdvaruutvecklare så har rätt bra insikt i processen... för att inte tala om när man gör saker själv

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

En i min klass gnällde över att internet inte fungerade på hennes "skitdator". Jag tog mig en titt och det visade sig att hon hade stängt av Wi-Fi...

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tneegarn:

Jobbar på ett callcenter sen 2.5 år tillbaka. Satt från början på en skrivarsupport, där har man fått höra mycket roligt.

Hade till exempel en kund som precis hade köpt ny skrivare, ringde in för att den inte fungerade. Den startade inte. Jag frågar kunden om han har kopplat in strömmen. Får svaret "Nej, den ska ju vara trådlös".

Det var egentligen inte det mest komiska med samtalet. Det mest komiska var nog den 20 minuters diskussion jag hade med honom efteråt då han påstod att "trådlös el har kommit så långt att det här borde funka, det säljs ju på Ikea".

Efter 20 minuters diskussion fick jag till slut övertygat honom om att det inte fungerade så, att skrivaren behövde ha ström. Då skulle han gå tillbaka till butiken och reklamera skrivaren. Hade velat vara en fluga på väggen i den butiken just då...

Tekniken för att ladda mobiler trådlöst har funnits en tid men de drar inte heller ström i närheten av en skrivare. Kanske kunden hört något om trådlös laddning för mobiler och sedan tagit det som det gäller allt elektronik? Var iof. bara bra att det skedde nu och inte när han börjat experimentera med kylskåp.

Skrivet av keyser:

Hört på bussen - två unga tjejer diskuterar val av dator till skolan.
- Du borde köpa en Mac!
- Varför det?
- Jo, men, den är som en PC, fast den kan inte gå sönder.

Haha. Ja... Som en polares farsa brukar säga... "Hein eint lätt när e er svårt".

Skrivet av Aleshi:

Morsan är 67 och använder termen internminne. Jag har inte en polare som använder den termen, vetnog inte många som ens vet vad det är.

Jag använder den termen beroende på vem jag talar med. Med farsan (som är grundläggande kunnigt alltså han vet hur man använder en dator på ett grundläggande sätt) så säger jag Ram. Här på Sweclockers brukar jag använda ordet internminne när jag ska skilja mellan det och t.ex. vram.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hade en kurs förra terminen, användarsupport. Föreläsarna hade en hel del historier att berätta ^^

Så som till exempelt;
Användaren: Mina dokument i windowsloggan är borta!
Support: I Windowsloggan säger du, kan du utveckla ditt problem lite mer?
Användaren: Ja! Jag sparar alltid mina dokument i windowsloggan.

Efter många om och men så förstod han att användaren inte kom åt nätverksharen som
fans som genväg i startmenyn.

Firstline support FTW!

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Var på OnOff för en massa år sedan med min kusin som skulle köpa en ny laptop, och vi hittade en lämplig som hade 8Gb ram, och han ville gärna sätta i 8 till så jag frågade säljaren där om det var 32 eller 64 bitars Windows i datorn.

-Öööhh vadå? Det är Windows XP.
-Jo men är det Windows XP 32 eller 64 bitars?
-Det är windows XP.
-Jo det fattar vi men är det 32 eller 64bitar?
-Det finns bara ett Windows XP och det är Windows XP.
-Jo men det finns Windows XP 32 och 64 bitar, vilket är det i den här datorn?
-Det är Windows XP Home Edition.

Då gick vi därifrån...

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Men varför var elräkningen 1000 kr mer än normalt för er då? Kanske för att ni satt och spelade mycket mer då. Så din morsa kanske inte hade så fel ändå :=)

1000kr mer än normalt genom att använda en spelkonsol? Imponerande! Måste vara en sjuhelvetes spelkonsol Mer kraftful än våran server som är på 24/7 samt båda våra speldatorer samtidigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Avstängd

Fanns en anställd på mediamarkt som envist hävdade att ett grafikkorts prestanda berodde på mängden vram som fanns på kortet. I hans värld så skulle alltså ett GT 730 prestera som ett GTX 960 2GB bara för att de har samma mängd vram. Efter en diskussion över hur prestanda inte kan mätas i mängden vram utan man måste gå på antal CUDA kärnor, klockhastighet, typen av minne (DDR3 mot GDDR5 t.ex.), minnesbandbredd etc. etc. etc. som varade i typ 15 minuter och där man blev idiotförklarad av försäljaren så gav man upp och valde att handla på Elgiganten istället. Borde vara rent utav olagligt att tuta in mindre kunniga kunder det skit som denna försäljare försökte.

Summan av det hela. Håll er borta från Mediamarkt i Luleå. De är sällan värt tiden eftersom de allt som oftast inte skiljer många kronor från typ Elgiganten.

Skrivet av Jerban:

Var på OnOff för en massa år sedan med min kusin som skulle köpa en ny laptop, och vi hittade en lämplig som hade 8Gb ram, och han ville gärna sätta i 8 till så jag frågade säljaren där om det var 32 eller 64 bitars Windows i datorn.

-Öööhh vadå? Det är Windows XP.
-Jo men är det Windows XP 32 eller 64 bitars?
-Det är windows XP.
-Jo det fattar vi men är det 32 eller 64bitar?
-Det finns bara ett Windows XP och det är Windows XP.
-Jo men det finns Windows XP 32 och 64 bitar, vilket är det i den här datorn?
-Det är Windows XP Home Edition.

Då gick vi därifrån...

Hade höjt mer på ögonbrynet om det gällde en senare version av Windows. XP var just det första operativsystemet från Microsoft som faktiskt hade olika versioner för 32 och 64 bitar. Sedan ska man vara medveten om att de stora kedjorna sällan har utbildad personal utan förlitar sig snarare på information lite här och där. Skulle aldrig köpa en stationär dator från Elgigaten och skulle inte falla mig in heller att fråga försäljarna om det. Hade en diskussion med en person från Elgiganten om hur HDMI 1.4 inte stödjer 4K över 30Hz.. vilket jag påpekade men "TV ansvarige" på elgiganten menade bara berodde på sladden och inte uttaget. Slutade med att jag fick sucka högt och lät farsan göra sitt medan jag tittade upp i taket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Spelkonsol + gammal Plasma tv som drar som ett mindre nöjesfält + surround inte omöjligt

Skrivet av Kvickstick:

1000kr mer än normalt genom att använda en spelkonsol? Imponerande! Måste vara en sjuhelvetes spelkonsol Mer kraftful än våran server som är på 24/7 samt båda våra speldatorer samtidigt.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tekniken för att ladda mobiler trådlöst har funnits en tid men de drar inte heller ström i närheten av en skrivare. Kanske kunden hört något om trådlös laddning för mobiler och sedan tagit det som det gäller allt elektronik? Var iof. bara bra att det skedde nu och inte när han börjat experimentera med kylskåp.

Haha det har du mycket rätt i.

Har också en annan historia där en kund ringde in med en surfplatta där hans Netflix app inte fungerade. Notera: Endast Netflix appen fungerade inte. Jag försökte förklara för honom att om det endast är en app som inte fungerar så bör han kontakta appens utvecklare, dvs Netflix och prata med dom.

Men han hävdade att han hade sökt på Internet, och inte hittat någon annan som hade problemet, och därför var det fel på hans surfplatta...

Dat logic though

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

hahahahhahahaaa eller när utvecklare inte vill erkänna en bug å kallar det för Feature

Fast vad en person ser som en bugg kan en annan se som en feature. Jag hade exempelvis en kund (ett stort bolag som minst hälften här är kund hos) som länge krävde att man skrev in sitt personnummer på deras anmälningssida till deras kundklubb som: 1900-12-31-1234, jag fick inte göra så att exempelvis 19001231-1234 fungerade också. I mina ögon är det en bugg när ett personnummerfält inte kan hantera ett personnummer i standardformat men inte för denna kund uppenbarligen. De har ändrat sig nu i alla fall, nya personer på deras IT-avdelning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fast vad en person ser som en bugg kan en annan se som en feature. Jag hade exempelvis en kund (ett stort bolag som minst hälften här är kund hos) som länge krävde att man skrev in sitt personnummer på deras anmälningssida till deras kundklubb som: 1900-12-31-1234, jag fick inte göra så att exempelvis 19001231-1234 fungerade också. I mina ögon är det en bugg när ett personnummerfält inte kan hantera ett personnummer i standardformat men inte för denna kund uppenbarligen. De har ändrat sig nu i alla fall, nya personer på deras IT-avdelning...

Lattjo sätt att hantera personnummer
Och med tanke på ditt exempel så borde vara 1900-12-31+1234 då personen ifråga har blivit hundraåring.
Det finns aldels för många system som inte klarar den hantering
105 åriga Agda får brev från kommunen om att hon har fått plats på dagis t.ex.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Fick precis ett IQ-befriat mail från en användare som just nu använder en lånedator på ett av våra andra kontor, tydligen så är skärmen vid den arbetsplatsen inte helt frisk.
Detta påpekar hon genom att skriva att texten till höger på skärmen smetas ut, och så har hon bifogat ett print screen från Windows och skriver "kollar på höger sida i dokumentet så ser du".

Skickade tillbaka detta, var bara tvungen:
Här ser det bra ut, inget som smetas ut

*suck*

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

"Mitt internet exploderar inte"

Hört i bredbandssupporten på Telia.