Folding: Diskussion, hjälp, övrigt dösnack :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Hm, GTX 970 ger 35k PPD. Känns.. Långsamt?

Core 15 wu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Core 15 wu?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Då är det rätt normalt, Core 15 är värdelösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Hej
Installerade folding@home för ca 1 år sedan, och har låtit den starta automagiskt med datorstarten. Den har legat i bakgrunden och inte stört så mycket, men nu på senare tid så tar den 100 % cpu varje gång den körs vilket är väldigt störande.

Vad har hänt? går det att fixa.
Är inte på något sätt insatt i datorer etc., tycker det bara är kul att få hjälpa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontepo:

Hej
Installerade folding@home för ca 1 år sedan, och har låtit den starta automagiskt med datorstarten. Den har legat i bakgrunden och inte stört så mycket, men nu på senare tid så tar den 100 % cpu varje gång den körs vilket är väldigt störande.

Vad har hänt? går det att fixa.
Är inte på något sätt insatt i datorer etc., tycker det bara är kul att få hjälpa till.

Vad är problemet? Det är meningen att den ska använda all ledig cpu, och lämna ifrån sig när andra program behöver cpu.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

@Michaelo:
Problemet är att datorn går på högvarv och blir varm samt att jag upplever att den segar ner andra program.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jontepo:

@Michaelo:
Problemet är att datorn går på högvarv och blir varm samt att jag upplever att den segar ner andra program.

Jag antar att du kör med inställning 'Full'? Prova att ändra till 'Medium'.

Själv hade jag ett mysko problem på en av mina datorer för ett tag sedan, det var att web-läsaren, Explorer, belastade datorn märkligt mycket och det gick knappt att kolla på web-sidor, web-läsaren medförde en konstant belastning på dryg 10% så fort den var igång men felet försvann så småningom efter ett antal uppdatering genom Windows update.
Det här problemet hade jag oavsett om jag stängde av både BOINC och Folding, web-läsaren var ändå otroligt seg.

Permalänk
Medlem

@anon999: Körde på medium, testar att ställa in det på light

Permalänk

funderar på att köpa ett Fury (ej X) eller ett gtx 980
nytt nätagg
och bättre o tystare fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraftcore:

funderar på att köpa ett Fury (ej X) eller ett gtx 980
nytt nätagg
och bättre o tystare fläktar

Go for it!

Funderar själv på sätta in ett redigt kort i HTPCn och köra folding på den i källaren/biorummet, måste bara hitta ett bra prisvärt..har haft dålig koll sista halvåret på marknaden.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Har precis kommit igång med folding.. Jag kör på mitt singla R9 290... Dock får jag bara ca 45k PPD? Kör på 0x17 även. Hjälp?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Har precis kommit igång med folding.. Jag kör på mitt singla R9 290... Dock får jag bara ca 45k PPD? Kör på 0x17 även. Hjälp?

har du ställt in din passkey? så du får qucik return bonus? För du på Full i clienten?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Detta kanske man ska komma igång med igen! Inte gjort på nästan två år nu tror jag.. Får se om jag hinner efter jobbet idag eller om jag tar det imorgon. Man vill ju hjälpa laget!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt 1070 igår och satte in mitt gamla 970 i foldingdatorn med de två andra. Gick sådär, tre eftermarknadskort utan mellanrum = varmt. Kanske borde sätta tillbaka ett kort i extraslotten i speldatorn istället? Två av korten ligger 400 MHz under det de borde för att inte överhettas :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag tycker vår produktion är väldigt låg med tanke på all hårdvara folket på forumet har, det kanske är dags för en nyhet på framsidan för att locka nya foldare?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Vad hände förresten med folding loggan man kunde ha tidigare vid sitt användarnamn? Eller den rutan med sin rankning om man gick in på användaren?

Tyvärr alstrar min dator alldeles för mycket värme så min produktion ligger nere tills vidare. :/

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Michaelo @Brainsplitter
Känns som att foldingen kommit av sig helt från officiellt håll. Spelklockers verkar ha tagit över dess plats.

Är det någon som foldar med Windows XP måhända? Någon som vet något om begränsningarna för grafikfolding på XP?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Vad hände förresten med folding loggan man kunde ha tidigare vid sitt användarnamn? Eller den rutan med sin rankning om man gick in på användaren?

Tyvärr alstrar min dator alldeles för mycket värme så min produktion ligger nere tills vidare. :/

Den försvann pga låg användning och att folk inte tog bort den när de slutade folda. Finns en tråd här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1370942-medlemskap-i-sw...

@GilbertG Har inte använt xp på flera år så vet inte vad det finns för begränsningar där tyvärr.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

@Michaelo: Tack för länken! Tråkigt att den togs bort, var ganska fint att se sin produktion öka varje dag!

@GilbertG: Finns stöd för XP fortfarande, men kan ha vissa begränsningar med vilka work units man kan bli tilldelad.
Är inte helt insatt med XP delen tyvärr så tagit från google sökningar.

Note: Although Pande Group has yet to provide a list of software prerequisites, donors have reported three issues. First is that Microsoft .NET Framework is required by V7 FAHControl in Windows, and Windows XP does not include .NET Framework by default. Microsoft .NET 2.0 or newer should be installed to support the V7 software in Windows XP. All newer versions of Windows already include a supported version of .NET by default. In addition, Windows XP needs the 2008 C++ Redistributable (32 bit) for the FAHClient to operate. And depending on your network configuration, IPv4 may need to be given priority over IPv6 using this Microsoft Fix It tool.

Dold text

https://folding.stanford.edu/home/guide/windows-install-guide...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter
Stort tack! Hade visst missat den informationen där. Sist jag kollade det så fanns där inte mycket, och texten var uppdaterad 2013. Det var bara några månader sedan. Deras forum är avskyvärt, hittar aldrig något vettigt där.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Hej alla glada foldare!

Det är som så att jag nyss testat på folding för första gången med datorn i signaturen, men problemet är att min processor verkar flaskhalsa grafikkorten. Foldar jag på inställningen full så går processorn upp i 100% load, men grafikkorten pendlar bara mellan 30-40% load mätt i HWmonitor (fläktarna snurrar knapp och det går inte varmt). Pausar jag däremot processorn och bara foldar med grafikkorten så går båda korten genast upp i 95% load, märkligt!

Processorn min är som ni ser överklockad och den har aldrig varit en flaskhalls i spel, men folding kanske är mer krävande? Är det någon mer som upplevt samma problem?

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

@Xeraton: Med AMD grafikkort behöver man ge en kärna från CPU för varje GPU du har.

Så om du har en processor med 4 kärnor och 1 AMD GPU, ska du konfigurera så den foldar på 3 av 4 CPU kärnor och grafikkortet.
2 grafikkort så använder den 2 kärnor osv.

Hoppas det funkar för dig!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter: Tack! Det hjälpte att ändra antal använda CPU-trådar i programmet från automatiskt till 6 av 8. Nu jobbar båda korten och processorn 100%

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Inaktiv

Jag har några wu's som vänta på att bli uppladdade till 171.64.65.104 men servern har legat nere en vecka nu utan prognos om när den förväntas vara uppe, semestertider kanske? Har flyttat över rubbet till BOINC och kör där istället.

Permalänk
Medlem

Känns som nu när jag har gratis el och använder datorn mest till utdelning till plex samt för photoshop ibland samt lite mobil 4k video editing spelar smått på steam linken. Men känns som eftersom den endå är på man kan folda med detta gamherk ska införskaffa ett supermicro dual cpu moderkort med samam xeon smo jag har oxå ett evga sr-2 dual 1366 med x5660 oxå som man kör i 4.4-4.6ghz samt datorn jag har nu så blir 5 6kärniga cpus med ht tänkte bygga ett stort scandinaviskt vape community med diverse funktioner sen lite annat tjoller som hör till det på dem. Kanske hjälper till lite granna i folding grejjen ett sandkorn bland alla hav iaf
FRågan är senast jag foldade var typ 2004 kanske med en amd64 3500+ Nu när jag kör med ett 290x kommer nog bli ett till innan års slutet samt med xeonen blir det 2 olika folding program eller?

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

installerade precis FaH för första gången på säkert 6år :)1
såg att de gjort rätt stora ändringar med bl.a. en webbaserad klient.

är det någon mer som reagerat på det här?
kör jag klienten på datorn (Medel) så används 99% av min cpu (4790k) medans om jag kör medel på den webbaserade klienter drass ca 68%

någon som vet varför den gör såhär?

samt FaH finns ju som app till telefonen nu med
kan man lägga till laget där?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

har foldat för sweclockers lag rätt länge. 14 miljoner poäng.
Men har fått upp ögonen för Curecoin nu, tror att det är nästa coin att bli viral. när det händer vet ja inte, bitcoin tog ju många år innan det blev populärt.
ser det som en investering samtidigt som man hjälper till att hitta mediciner mot cancer.
plus att man får tillbaka lite till elkostnaden, för el är fan inte billigt i sverige.

Permalänk

El är väl billigt i sverige och övriga västvärlden överlag. Har varit överskott i produktion, ett bra tag.

Vad tror ni om man byter från GTX 670, kommer upp i 30 000 PPD ,
till GTX 1050 ti 150 000 ppd är det rimligt ? Ingen andra förändringar.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har länge funderat på att börja folda men har aldrig riktigt fått tummen ur hur börjar jag? Är det några inställningar som bör göras? Det är på datorn i sign, den brukar stå utan användning under dagen så då kan det komma till bättre användning tycker jag

Om någon har tips så skriv gärna

Permalänk

Kolla tråden faq) som finns på huvudsidan komma igång med folding. Installationen har blivit väldigt enkel.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit