Folding: Diskussion, hjälp, övrigt dösnack :)

Permalänk
Skrivet av atego:

GTX 3080, 1 jobb, 2 timmar, 6M PPD, 550.000 poäng, och man har värmt upp 16 kvm på 2 timmar ca 3 grader ifrån 19 kallt till 22 bekvämt

Win-win

Permalänk
Medlem

Wow vilka monsterkort 4000 serien verkar vara på Folding.
Ser i listan på vårt team där de har seglat upp kraftigt i topplistan

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem

top 3 på sweclockers är farliga nu haha! 10M+
gissar på ett par 4080 och kanske ett 4090 på 13M PPD?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

top 3 på sweclockers är farliga nu haha! 10M+
gissar på ett par 4080 och kanske ett 4090 på 13M PPD?

Min 4070ti har 14m ppd enligt folding klienten 😊👌

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Min 4070ti har 14m ppd enligt folding klienten 😊👌

Den jobbar på bra. Min 3070ti har ca 5m ppd.
Och 4070ti:n drar väl mindre ström också?

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apemoves:

Den jobbar på bra. Min 3070ti har ca 5m ppd.
Och 4070ti:n drar väl mindre ström också?

~190W ligger jag på

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Kommit in på Top 100 nu i swecs lag men undrar en sak, har oftast web clienten uppe med dark mode tillägget och ser då avg ppd för mitt kort på olika WUs

Vissa ligger jag 2-6% över men på vissa har jag ~40% lägre i snitt än samma gpu.

Vad kan det bero på?
Typ jag får 7m ppd medan averege är 12m

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kommit in på Top 100 nu i swecs lag men undrar en sak, har oftast web clienten uppe med dark mode tillägget och ser då avg ppd för mitt kort på olika WUs

Vissa ligger jag 2-6% över men på vissa har jag ~40% lägre i snitt än samma gpu.

Vad kan det bero på?
Typ jag får 7m ppd medan averege är 12m

Har också skrynklat pannan över det där men bryr mej inte om det längre. Läste nånstans att de jämför med förra veckans snitt på den ppd och gfxkort. och de ändrar ppd som man får för en wu ibland... och då stämmer ju inte det snittet från förra veckan.
Mitt kort kan variera från -30 till +30% från "snittet". då kör jag ändå powerlimit på 70% på kortet

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apemoves:

Har också skrynklat pannan över det där men bryr mej inte om det längre. Läste nånstans att de jämför med förra veckans snitt på den ppd och gfxkort. och de ändrar ppd som man får för en wu ibland... och då stämmer ju inte det snittet från förra veckan.
Mitt kort kan variera från -30 till +30% från "snittet". då kör jag ändå powerlimit på 70% på kortet

Okej, det skulle ju förklara en del, man blir bra konfunderad när man får 7m ppd och snittet är 10....
Igår hade jag mest över snittet dock så det var ju trevligt 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Okej, det skulle ju förklara en del, man blir bra konfunderad när man får 7m ppd och snittet är 10....
Igår hade jag mest över snittet dock så det var ju trevligt 😊

Här är iaf en kvälls Folding i resultat...

GPU 4070ti Asus tuf
OC 3000MHz
Mem OC +2000 (12502 MHz)
Effekt averege 170W peak 290W
Temp 54-71C
Hotspot 65-83C

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Kör en omgång folding på nya PCn för att se hur det går, systemet är väl ganska oslipat skulle jag tro, inge curve optimizer, undervolt, småfejande med ram-timings osv - bara grundläggande inställningar någotsånär rätt. RAM-pinnar på EXPO/6000MT, precision boost aktiverat mm.

En enda CPU-slot om 30 trådar på min 7950X3D - inte optimalt skulle jag gissa då CCDerna ju klockar olika, men Gromacs begränsas av den lägst klockade. Borde därför dela upp i två separata CPU-slots om typ 14-15 trådar styck för att nyttja prestanda maximalt. Får iofs ändå över 1M PPD på CPUn; nästan 1.1M just nu faktiskt. Är ju 400% eller mer än vad jag brukade få på min gamla i9 7900X Intelharv...

Ryzen Master säger ganska låg klock på CPUn, vet inte varför riktigt; 4.48GHz cirkus på CCD0 och 4.6GHz på CCD1 cirkus. 74C CPU temp med en Corsair H150i 360mm AIO, cirka 130W pådrag på CPUn (PPT) enligt Ryzen Master när radiatorn är luftutsläpp ur lådan tillsammans med en 120mm fläkt i bakkanten. Hade väl fått lite mindre CPU-temp om radiatorfläktarna agerat intag istället, men ville främst premiera bra luftdrag till GPUn så denna skulle kunna gå sval. CPUn drar ju inte så mycket ström på det hela taget, och stor kylare också. Undras vad man kunde få för PPD om man lyckas skrämma upp CPUn i max boost... 5.2GHz CCD0/5.75 CCD1...

GPU ligger på lägstanotering på ca 2.7GHz emellanåt, och vanligtvis strax under 3GHz i princip konstant, 58C/83C hotspot i toppvärde, ca 385W topp. Ganska drygt tycker man, för 4.4M PPD i skrivande stund...

Hade en del besvär i WoW med att grafikdrivrutinen nollställde ett antal gånger efter jag aktiverade EXPO-profilen i DIMMarna. Får se hur Folding hanterar detta, inget strul än så länge.

Tjoo! Hur går det med din folding? Jag har ett 3080 som tuffar på på ca 6.5M underfoltat och drar ca 170-190W!
Vad kör du med för GPU just nu?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atego:

Tjoo! Hur går det med din folding?

För varmt att köra över sommaren; 26C hemma i lägenheten utan att datorn brôtar dag som natt. Ska skaffa en stor bordsfläkt som kan vifta runt luft bättre, men har inte kommit mig för det än bara.

Just nu är jag dessutom på Kreta, när tempen i Svääjje börjat dala så smått nedåt, hemma igen om en och en halv vecka lite knappt. Får se hur lägenheten känns då i temp; misstänker dock att det inte är värt det att vika på AMD GPU fortfarande så länge F@H envisas med att köra OpenCL för AMD. De borde skriva om för Vulkan istället, och helst även tillåta vikning av mer än en WU åt gången på stora GPUer. Är ju många WU som inte är stora nog att fylla alla SIMD-enheter på en stor GPU...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

För varmt att köra över sommaren; 26C hemma i lägenheten utan att datorn brôtar dag som natt. Ska skaffa en stor bordsfläkt som kan vifta runt luft bättre, men har inte kommit mig för det än bara.

Just nu är jag dessutom på Kreta, när tempen i Svääjje börjat dala så smått nedåt, hemma igen om en och en halv vecka lite knappt. Får se hur lägenheten känns då i temp; misstänker dock att det inte är värt det att vika på AMD GPU fortfarande så länge F@H envisas med att köra OpenCL för AMD. De borde skriva om för Vulkan istället, och helst även tillåta vikning av mer än en WU åt gången på stora GPUer. Är ju många WU som inte är stora nog att fylla alla SIMD-enheter på en stor GPU...

Ja det blir extremt varmt! Men nu börjar genomsnittstempen sjunka lite om nätterna!
Tråkigt att AMD presterar så dåligt, hört något om det kommer komma några uppdateringar gällade AMD prestandan?
I värsta fall får du väll investera i ett dyrt tråkigt Nvida kort.. mitt 3080 va dyrt nytt, men känns hyfsat värt med tanke på hur lite sträm det drar och hur mycket roliga PPD man får!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tycker det du får ut av ditt kort är imponerande med, speciellt hur det brukade se ut förr i tiden. Kör du någon slags optimering för folding i övrigt?

Har faktiskt inte tittat förrens nu, mycket hänger på elräkningen hur mycket det blir av. Men samtidigt känns det bra om kortet används. Average ligger runt 334 watt, och då har jag inte undervoltat eller något. Under sommaren sänkte jag Power target med 20% då det blev så varmt inne och prestandan oftast inte behövs men ska nog överväga att göra en korrekt undervoltning om jag fortsätter folda.

PPD har jag fått allt mellan 19-30 miljoner, beroende på work unit. Den jag har nu snittar runt 30 miljoner men får den rätt sällan så blir inte det. Sedan får klienten inte folda dygnet runt heller, jag prioriterar egen tid i form av spel när jag får möjlighet förstås.
När bilden togs stördes f@h av övrig mjukvara att den tappade effektivitet. Kör för tillfället alla projekt även om jag hade föredragit lite mer cancer-relaterade men fortfarande få resten. Är lite "partisk", behandlas för en tumör trots allt.

https://i.imgur.com/LQF7EnE.png

Och foldar för lag 37451 trots att jag egentligen var inne på att folda för något annat lag. Men såg inget i toppen som intresserade tillräckligt så får duga tills vidare. Känns på något vis "bortkastat" poängmässigt att göda lag 0.

Nu har jag förvisso också just ett 4090 men samtidigt ser jag nu än mer framåt hur 5090 kommer presentera här. Hade varit läckert om den kom närmare 50 miljoner PPD eller något.

Och tack för länkarna! Hade för mig att det fanns en bra sida för statistik, är ju just dessa.

Ingen mer optimering än att jag har undervoltat kortet perfekt enligt sweclockers undervoltingguide, tog några dygn att hitta gränsen för rätt clock vs volt. 0.775 volt ger 1710 Mhz GPU och minnet default på 9200 mhz.
Jag kör med cancer forskning på min GPU, både för att det är en hemsk sjukdom samt att det ger bäst poäng på just 3080 enligt någon hemsida som jag inte kommer ihåg vad den heter!

Helt klart bäst att folda för SweC! Vi är några stycken.. tyvärr lite få som är aktiva i forumet.

5090 blir häftigt och se va de presterar.. kommer bli galet!

Flyttade vår diskussion till denna tråden istället där lite mer dösnack hör hemma!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ingen mer optimering än att jag har undervoltat kortet perfekt enligt sweclockers undervoltingguide, tog några dygn att hitta gränsen för rätt clock vs volt. 0.775 volt ger 1710 Mhz GPU och minnet default på 9200 mhz.
Jag kör med cancer forskning på min GPU, både för att det är en hemsk sjukdom samt att det ger bäst poäng på just 3080 enligt någon hemsida som jag inte kommer ihåg vad den heter!

Helt klart bäst att folda för SweC! Vi är några stycken.. tyvärr lite få som är aktiva i forumet.

5090 blir häftigt och se va de presterar.. kommer bli galet!

Flyttade vår diskussion till denna tråden istället där lite mer dösnack hör hemma!

Nice, bra optimerat! Behöver nog göra något liknande om jag fortsätter.
Intressant, switchat över till det med. Många av de listade forskningsområdena är vidriga på sina vis men ja... är nog beredd att anse att just cancer nog är värre. Alzheimers och Parkinsson är inte trevliga men de som drabbas har iallafall hunnit leva lite, förhoppningsvis. Speciellt barncancer är extra brutalt. Men hade föredragit om man kunde vikta.

Hittade denna sida som listar en del för just just RTX 4090 men verkar finnas sidor för fler poäng. Men är ju vad jag kör trots allt. Tror jag fått någon från project 17683 då det gav smått galen PPD. Men de är snabbt avklarade och väldigt glesa.
https://folding.lar.systems/gpu_ppd/brands/nvidia/folding_profile/ad102_geforce_rtx_4090

Såg det, inte så många aktiva helt klart. Historiskt har det ju varit en del. Får hoppas på lindriga elpriser i vinter nu bara.

Låter vettigt!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jag kör enbart priority när jag foldar, når precis 400m just nu tror jag.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nice, bra optimerat! Behöver nog göra något liknande om jag fortsätter.
Intressant, switchat över till det med. Många av de listade forskningsområdena är vidriga på sina vis men ja... är nog beredd att anse att just cancer nog är värre. Alzheimers och Parkinsson är inte trevliga men de som drabbas har iallafall hunnit leva lite, förhoppningsvis. Speciellt barncancer är extra brutalt. Men hade föredragit om man kunde vikta.

Hittade denna sida som listar en del för just just RTX 4090 men verkar finnas sidor för fler poäng. Men är ju vad jag kör trots allt. Tror jag fått någon från project 17683 då det gav smått galen PPD. Men de är snabbt avklarade och väldigt glesa.
https://folding.lar.systems/gpu_ppd/brands/nvidia/folding_profile/ad102_geforce_rtx_4090

Såg det, inte så många aktiva helt klart. Historiskt har det ju varit en del. Får hoppas på lindriga elpriser i vinter nu bara.

Låter vettigt!

Har ju solceller så nu när det blåst som satan hela veckan har det varigt minuspriser på tim-spotpriset så då är det trevligt att folda Så det får tugga på!

Frågan är om det är värt att undervolta 'ännu hådare till typ 600?500mv? på GPU för att få ner strömmen ännu mer och kunna folda ännu billigare men mer!

Desutom hade jag velat ha så jag kan styra på tid när FAH clienten ska folda, typ schema vet du om det finns?

Där hade vi den sidan som visade poäng för olika grafikkort ja! Kul att sitta och kolla lite där!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Frågan är om det är värt att undervolta 'ännu hådare till typ 600?500mv? på GPU för att få ner strömmen ännu mer och kunna folda ännu billigare men mer!

Desutom hade jag velat ha så jag kan styra på tid när FAH clienten ska folda, typ schema vet du om det finns?

Vad använder du för program när du undervoltar?

du har timer i den här klienten.
https://folding.lar.systems/

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Har ju solceller så nu när det blåst som satan hela veckan har det varigt minuspriser på tim-spotpriset så då är det trevligt att folda Så det får tugga på!

Frågan är om det är värt att undervolta 'ännu hådare till typ 600?500mv? på GPU för att få ner strömmen ännu mer och kunna folda ännu billigare men mer!

Desutom hade jag velat ha så jag kan styra på tid när FAH clienten ska folda, typ schema vet du om det finns?

Där hade vi den sidan som visade poäng för olika grafikkort ja! Kul att sitta och kolla lite där!

Nice! Betalar sig självt nästan.

Effektivitet är ju alltid lockande förstås!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få GPU-foldning med Nvidia att fungera via WSL2? Blev lite fundersam nu under dagen/kvällen. Teoretiskt ganska stor poängökning med iallafall 4090 att köra via Linux men inte så sugen att köra det på hårdvaran. Och då är det det där med passthrough.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apemoves:

Vad använder du för program när du undervoltar?

du har timer i den här klienten.
https://folding.lar.systems/

Det enda som gäller är MSI-Afterbruner.

https://www.sweclockers.com/artikel/36892-guide-sankt-spannin...

Funkar på alla RTX kort! Kan varmt rekommendera detta! Drar ner strömmen och värmen men låg prestandatapp! Gick ifrån 1.1 volt 350Watt till 0.775volt och 190 watt. Från 1950 till 1725mhz på GPU!

jag kör standard FAH clienten, hur kör jag deras/deras plugin?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Det enda som gäller är MSI-Afterbruner.

https://www.sweclockers.com/artikel/36892-guide-sankt-spannin...

Funkar på alla RTX kort! Kan varmt rekommendera detta! Drar ner strömmen och värmen men låg prestandatapp! Gick ifrån 1.1 volt 350Watt till 0.775volt och 190 watt. Från 1950 till 1725mhz på GPU!

jag kör standard FAH clienten, hur kör jag deras/deras plugin?

Kanon får kolla den igen. Har kört asus och evga:s gpu tweaker.

Pluginen bara installera så har man en bra klient. kört den över ett år utan nå problem. finns mycket mer att kolla i den än standard klienten tex timer om man vill det.

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Att du skrev fick mig att återstarta mitt foldande på min HTPC med 3060Ti
inga 11M poäng, men ca 3.6M per dag

Saxat från Woohoo-tråden. Gjorde samma sak nu ikväll, med en 3070-baserad HTPC i mitt fall. Kortet jag körde innan 4090. Sanslös skillnad både i effektivitet (3070 var effektivaste eller bland de effektivaste innan 4090) och 4090't drar ifrån rejält. För ren effektivitet så föredrar jag ju 4090t för foldning men kör den inte dygnet runt direkt. Sen återstår det att se hur elräkningen blir förstås.

Provade High Priority som nämndes innan för någon dag sedan men är tlilbaks med Cancer på bägge system. Ingen kommer folda på CPU då jag upplever det för ineffektivt. Och Cancer då jag är partisk, tredje dagen med cellgift. Hade tänkt kika på detta igen innan jag blev sjuk men lite ångestdämpande att låta hårdvaran arbeta lite, oavsett resultat. Speciellt under undersökningsfasen där mycket var oklart. Sedan är det förbannat nördigt och kul, vilket jag delvis glömt bort.

Om i skrivande stund 13 minuter bör jag ha tagit plats 100 i laget. Blir nog ett litet woohoo imorrn.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Saxat från Woohoo-tråden. Gjorde samma sak nu ikväll, med en 3070-baserad HTPC i mitt fall. Kortet jag körde innan 4090. Sanslös skillnad både i effektivitet (3070 var effektivaste eller bland de effektivaste innan 4090) och 4090't drar ifrån rejält. För ren effektivitet så föredrar jag ju 4090t för foldning men kör den inte dygnet runt direkt. Sen återstår det att se hur elräkningen blir förstås.

Provade High Priority som nämndes innan för någon dag sedan men är tlilbaks med Cancer på bägge system. Ingen kommer folda på CPU då jag upplever det för ineffektivt. Och Cancer då jag är partisk, tredje dagen med cellgift. Hade tänkt kika på detta igen innan jag blev sjuk men lite ångestdämpande att låta hårdvaran arbeta lite, oavsett resultat. Speciellt under undersökningsfasen där mycket var oklart. Sedan är det förbannat nördigt och kul, vilket jag delvis glömt bort.

Om i skrivande stund 13 minuter bör jag ha tagit plats 100 i laget. Blir nog ett litet woohoo imorrn.

Tips är att jag kör min i "when idle" så att inte HTPC-funktionen störs av foldandet

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Tips är att jag kör min i "when idle" så att inte HTPC-funktionen störs av foldandet

Tack! Aktiverade detta igår, hopplöst annars.
Den överröstar utan problem datorn med 4090. F@H måste pressa rätt bra även på normal belastning, eller vad inställningen nu styr. Samma dator var primär dator tidigare och då hade jag den bredvid mig på datorbordet. Visst kunde kylningen låta men inte sådär.

Samt lite farligt när man börjar starta upp folding på mer system... Tur kanske att PS5 inte har någon klient likt PS3 hade kanske. Har iofs ett 1070 + ett 1080Ti liggandes och lite plats i mitt Unraid-system... men de ger för lite poäng sett till driftkostnad.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tack! Aktiverade detta igår, hopplöst annars.
Den överröstar utan problem datorn med 4090. F@H måste pressa rätt bra även på normal belastning, eller vad inställningen nu styr. Samma dator var primär dator tidigare och då hade jag den bredvid mig på datorbordet. Visst kunde kylningen låta men inte sådär.

Samt lite farligt när man börjar starta upp folding på mer system... Tur kanske att PS5 inte har någon klient likt PS3 hade kanske. Har iofs ett 1070 + ett 1080Ti liggandes och lite plats i mitt Unraid-system... men de ger för lite poäng sett till driftkostnad.

Tips är att kika på att undervolta gpun, mitt 3060Ti var också högljutt tidigare (vid uppskalad 360 emulering, säkerligen delvis pga chassival) men blev rimligt genom en undervoltning

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Min 4070ti har 14m ppd enligt folding klienten 😊👌

Det tuggar på bra! Men du ligger efter mig på top 20 i sverige i 7days/AVG

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Inaktiv

Jag noterar att Alzheimers-projekt verkar funka väldigt, väldigt bra på Radeon 7900-serien, får nästan 10M PPD just nu (projekt 12424.) Dock, får sällan dessa WU verkar det som, och alltsom oftast sitter man och harvar runt 3-4M istället.

Fan då... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Det tuggar på bra! Men du ligger efter mig på top 20 i sverige i 7days/AVG

Haha problemet jag har är att den är i sovrummet och sambon vill inte ha den på 🤣

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Haha problemet jag har är att den är i sovrummet och sambon vill inte ha den på 🤣

Det kan jag förstå blir djävulska problem 🤣🤣 Du får flytta in gameinghörnan i en städskrubb eller något
Fördelen sedan man köpte hus! Dedikerat spelrum, fan bästa beslutet hittills i livet

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"