Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7

Japp nu är dagen här då S7 har släppts.

Angående CPU så verkar det fortfarande stämma att beroende på region så är det olika. USA verkar få SD820 och resten av världen Exynos 8890. Vissa rykten säger också att det endast är SD820 som används rakt av, men vi får väl se hur det blir.

För min egen del så ser det ut att vara en riktigt beast.
Telefonen kommer att kosta 7300kr, och om man förbokar så får man med Samsung Gear VR på köpet.

Diskutera fritt!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Jag känner att allmänt "vill-ha-begär". Den verkar vara mycket bättre än föregångaren vilket inte är särskilt vanligt när det kommer till samsung. Tror det får bli en Edge med abonnemang för min del!

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att S6 släpptes typ igår... Vad är poängen med en skärm som alltid är på?

Säkert en bra mobil men den kostar nästan lika mycket som min dator, typ tre gånger mer än jag nånsin skulle vilja ge för en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det gick rykten om att S7 skulle ha dualsim stämmde ryktet, kan man använda 2 simkort med olika operatörer?

Permalänk
Medlem

Blir troligtvis en S7 Flat som får ersätta min M8. Hoppas någon vettig kedja har erbjudandet med att få Gear VR på köpet vid förbokning.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Jag känner att allmänt "vill-ha-begär". Den verkar vara mycket bättre än föregångaren vilket inte är särskilt vanligt när det kommer till samsung. Tror det får bli en Edge med abonnemang för min del!

Håller med. Jag sitter på en S6 just nu men känner väl lite salt i såren att många av funktionerna som S7 besitter lika gärna kunde ha suttit i S6 när den släpptes (Ip-klass, minneskort, batterikapaciteten etc).

Skrivet av Andreaz1:

Känns som att S6 släpptes typ igår... Vad är poängen med en skärm som alltid är på?

Säkert en bra mobil men den kostar nästan lika mycket som min dator, typ tre gånger mer än jag nånsin skulle vilja ge för en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att det är så liten skillnad på dem eller att det släpps mobiler så ofta? Håller med dock.
Med en always on-display så slipper du sätta igång hela skärmen för att se notifikationer/klocka etc, och du behöver inte ens pilla på mobilen om den ligger på bordet exempelvis.

Håller också med om att priserna är sjuka.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Det gick rykten om att S7 skulle ha dualsim stämmde ryktet, kan man använda 2 simkort med olika operatörer?

Stämmer ej. Minneskort + simkort i samma lucka är det som gäller.

Skrivet av tysonayt:

Blir troligtvis en S7 Flat som får ersätta min M8. Hoppas någon vettig kedja har erbjudandet med att få Gear VR på köpet vid förbokning.

Alla återförsäljare verkar ha erbjudandet vad jag kan sa (Tele2, Tre, Komplett, NetonNet, Samsung).

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt att bara usa och kina får Qualcomm processorn, då den verkar ha mycket bättre single core prestanda än samsungs exynos.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vompen:

Menar du att det är så liten skillnad på dem eller att det släpps mobiler så ofta? Håller med dock.
Med en always on-display så slipper du sätta igång hela skärmen för att se notifikationer/klocka etc, och du behöver inte ens pilla på mobilen om den ligger på bordet exempelvis.

Jag kan inte så mycket om hårdvaran, jag menar att de släpps så ofta. Det känns som igår det var reklam på tv och allmän hype för Edgens kurvade skärm. Känner en som skaffade en sån och det känns också som om det var helt nyss.

Jag förstår inte poängen med de funktionerna på skärmen för att vara helt ärlig. Jag behåller hellre batteriet, så jobbigt är det inte att trycka på startknappen för att se klocka eller notifikationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har Samsung slutat med all* sin äckliga bloat än?

*eller reducerat det till typ en tiondel jämfört med S4:an iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Har Samsung slutat med all* sin äckliga bloat än?

*eller reducerat det till typ en tiondel jämfört med S4:an iaf

https://www.youtube.com/watch?v=KUfDNDcBbxo&feature=youtu.be&...
Kan se där att det är väldigt mycket mindre, på S6an gick det även att ta bort alla Microsoft samt att Samsungs och Googles appar gick att stänga av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

https://www.youtube.com/watch?v=KUfDNDcBbxo&feature=youtu.be&...
Kan se där att det är väldigt mycket mindre, på S6an gick det även att ta bort alla Microsoft samt att Samsungs och Googles appar gick att stänga av.

Tack, det verkar ju faktiskt som ett ordentligt fall framåt. Nu tror jag iofs att S7:an är en onödigt flådig telefon för mig ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag kan inte så mycket om hårdvaran, jag menar att de släpps så ofta. Det känns som igår det var reklam på tv och allmän hype för Edgens kurvade skärm. Känner en som skaffade en sån och det känns också som om det var helt nyss.

Jag förstår inte poängen med de funktionerna på skärmen för att vara helt ärlig. Jag behåller hellre batteriet, så jobbigt är det inte att trycka på startknappen för att se klocka eller notifikationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah då är jag med. Ja det är sant. Reklamen som var senast var ju främst för Edge+ modellen och i samma reklam visade de även upp vanliga Edgen, men annars så är det ju 1 år mellan varje "top-modell" (1 år mellan S-modellerna, 1 år mellan Note-modellerna, osv) men håller absolut med att det går lite väl fort kanske, särskilt för vissa tillverkare...

Grejen med always on är som sagt att du ska slippa sätta på displayen. Visst det drar batteri hela tiden, men i G5s fall så rör det sig endast om 0,8% per timma, och det bör nog inte vara helt andra siffror för S7s del. Men jag förstår poängen med ditt argument

Skrivet av Olegh:

Har Samsung slutat med all* sin äckliga bloat än?

*eller reducerat det till typ en tiondel jämfört med S4:an iaf

Skrivet av LeVvE:

https://www.youtube.com/watch?v=KUfDNDcBbxo&feature=youtu.be&...
Kan se där att det är väldigt mycket mindre, på S6an gick det även att ta bort alla Microsoft samt att Samsungs och Googles appar gick att stänga av.

@Olegh De är betydligt mindre bloat som @LeVvE skriver, redan i S6 så var det betydligt mindre bloat jämfört med exempelvis S4. Det är dock inte helt rent än som man gärna skulle vilja ha det.
Sen en rättelse för @LeVvE är att det inte alls går att ta bort alla Microsoft appar. Inte för min del iaf, testade nyss och det enda som går att göra med alla förinstallerade som du nämner det är att man kan avinstallera uppdateringar och stänga av apparna. Ta bort dem helt går tyvärr inte, inte för mig iaf :/

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Då blir det dags att uppdatera sig !

Permalänk
Medlem

enda jag inte gillar är glas o metal konstruktion och inbyggt batteri annars är det fullpott.. sitter på S5 så jag vettefan vad man ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

enda jag inte gillar är glas o metal konstruktion och inbyggt batteri annars är det fullpott.. sitter på S5 så jag vettefan vad man ska göra.

Det som är det bästa, största anledningen till att jag valde telefonen. Brukar bli en mycket stabilare konstruktion om det inte går att pilla bort massa luckor etc.

Permalänk
Medlem

Stödet för custom roms kommer vara lika kasst som s6an. Vi som håller på mycket med sånt blir allmänt less på att dem inte kör snapdragon. Där har LGs G5a stor potential. Inget s7 köp för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Galaxy S6 vs Galaxy S7: Kamera Test

10H SoT på S7 Edge: http://mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s7-preview.shtml

Skulle veta om det är fortfarande 5 min limit på 4K video inspelning?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

En fråga, det har skrivits om att Samsung Gear VR stödjer "Vulcan"?? Är det AMD:s grejer som menas då?? Kan man använda denna för att köra Spel på PC eller?? Hänger inte med...

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

eh va tusan är Vulcan för nåt då?

Permalänk
Medlem

Har det kommit fler jämförelser mellan kamerorna på S6 och S7?

Permalänk

@Chichin: Samsungs VR headset går bara att använda med samsung galaxy telefoner, så du kan inte använda den med datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

En fråga, det har skrivits om att Samsung Gear VR stödjer "Vulcan"?? Är det AMD:s grejer som menas då?? Kan man använda denna för att köra Spel på PC eller?? Hänger inte med...

Skrivet av HazZarD:

eh va tusan är Vulcan för nåt då?

Vulkan (med k för övrigt) är motsvarande DirectX12, fast det fungerar till fler plattformar än Windows.

Det är ett lager mellan hårdvaran och mjukvaran som man använder funktioner i när man programmerar lite enkelt förklarat. Både AMD och NVidia med flera är med i Khronos Group som har utvecklat det.

Skillnaden mot gamla OpenGL är som skillnaden mellan DX11 och 12, det är mindre som hanteras av själva grundbiten och drivrutinerna och mer som får programmeras direkt i spelmotorn t.ex.

Så det är mer jobb för de som gör spel, men de kan optimera så de får ut mer prestanda från olika hårdvara istället och kan sprida ut jobb på fler kärnor m.m.

TL:DR
BRA SPEL-GREJER!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Jag ser fram emot den (får se om budgeten håller, måste fixa lur). Samtidigt känns den ju mer som en liten upgrade av galaxy s6, fast lite mer "far out" och spejsad. Lite som VR-glasögonen för s6 (man får nåt sånt nu vid förhandsbeställning via samsung.com),provade dem. Coolt, absolut, men... Inte mer än en cool gadget

Visa signatur

Left it on the bus

Permalänk
Avstängd

Skriver här i stället för att göra en tråd.

Jag har letat och letat efter silver färgen, när samsung presenterade galaxy s7 edge så visades silver titanium färgen också, och denna är bara ett MÅSTE !!!!

Men jag hittar den inte???

Permalänk
Medlem
Skrivet av emina41:

Skriver här i stället för att göra en tråd.

Jag har letat och letat efter silver färgen, när samsung presenterade galaxy s7 edge så visades silver titanium färgen också, och denna är bara ett MÅSTE !!!!

Men jag hittar den inte???

Vissa länder får inte vissa färger, tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Känns som att S6 släpptes typ igår... Vad är poängen med en skärm som alltid är på?

Säkert en bra mobil men den kostar nästan lika mycket som min dator, typ tre gånger mer än jag nånsin skulle vilja ge för en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

nja, 7k är väll ett normalt pris. tex 6s:an kostar 7k och har varit ute ett tag.
jag väntar nog på iphone 7 dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emina41:

Skriver här i stället för att göra en tråd.

Jag har letat och letat efter silver färgen, när samsung presenterade galaxy s7 edge så visades silver titanium färgen också, och denna är bara ett MÅSTE !!!!

Men jag hittar den inte???

Dröjer väl ett tag innan den färgen släpps. S6 hade inte blå och S6 Edge Grön när dom släpptes. Tog 1-2 mån innan dom var tillgängliga i vissa länder och här i Sverige.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Sitter med S5 nu och känns inte som en jättestor uppgradering till S7.
Kommer nog satsa på en Windows telefon i stället när min nuvarande telefon ger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Stödet för custom roms kommer vara lika kasst som s6an. Vi som håller på mycket med sånt blir allmänt less på att dem inte kör snapdragon. Där har LGs G5a stor potential. Inget s7 köp för min del

Skickades från m.sweclockers.com

stödet kommer vara alldeles utmärkt för custom ROMS (baserade på Touchwiz) det du syftar på är CM/AOSP vilket är totalt ointressant med tanke på alla funktioner (se kamera kvalitet osv) man förlorar när man drar på det, det räcker gott och väl med strippade ROMs baserade på Samsungs programvara då hårdvaran är så pass bra att det flyter på utmärkt, jag själv pillar en del också men har sedan Galaxy S4/S5 slutat dra på CM/AOSP utan kör enbart strippade ROMs.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C