Anmäl dig till Roborock Challenge!

Submit button i Smartphones

Permalänk

Submit button i Smartphones

Jag har en hemsida med ett formulär. Det ifyllda formuläret skall skickas till en PHP-fil för tolkning. Jag skickar inmatad information med en "Submit-knapp".
Mitt problem är att knappen blir väldigt liten i en smartphone. Söker en metod att i hemsidan skapa en större Submit-knapp.
Hemsidan är skriven i HTML.

Permalänk
Skrivet av hanserneborg:

Jag har en hemsida med ett formulär. Det ifyllda formuläret skall skickas till en PHP-fil för tolkning. Jag skickar inmatad information med en "Submit-knapp".
Mitt problem är att knappen blir väldigt liten i en smartphone. Söker en metod att i hemsidan skapa en större Submit-knapp.
Hemsidan är skriven i HTML.

Här är ett förtydligande. Jag har nu två filer med formulär.
I fall 1, fungerar det OK men med liten Submit-knapp. Delen "form" slutar med denna kod för "submit":
<input type="submit" value="Skicka" name="submit">

I fall 2 fungerar det inte men visar en större submit-knapp visas (som är det jag söker). Den PHP-fil som anropas för att behandla inmatad information, är korrekt men svarar med ett felmeddelande. Motsvarande submitkod ser ut så här: <input type="submit" value="ejraderaSkicka"style="font-family: sans-serif; font-size: 45px; name="submit"></input>

Någon som vet? Hans Erneborg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av hanserneborg:

Här är ett förtydligande. Jag har nu två filer med formulär.
I fall 1, fungerar det OK men med liten Submit-knapp. Delen "form" slutar med denna kod för "submit":
<input type="submit" value="Skicka" name="submit">

I fall 2 fungerar det inte men visar en större submit-knapp visas (som är det jag söker). Den PHP-fil som anropas för att behandla inmatad information, är korrekt men svarar med ett felmeddelande. Motsvarande submitkod ser ut så här: <input type="submit" value="ejraderaSkicka"style="font-family: sans-serif; font-size: 45px; name="submit"></input>

Någon som vet? Hans Erneborg

Jag har efter lite letande hittat rätt html-kodning för större submit-knapp (och dito radera-knapp). Så här skall det vara:

<input type="submit" value="Skicka" name="submit" style="font-family: sans-serif; font-size: 45px;">
<input type="reset" value="Radera" name="submit" style="font-family: sans-serif; font-size: 45px;">

När font-size ändras så ändras även storleken på boxen. 45px (eller något mindre) verkar lagom för läsbarhet i en Smartphome. Jag har bara testat Samsung S6.
Hans Erneborg

Permalänk
Medlem

Borde inte knappen bli väldigt stor om man använder en mobil med 720p skärm isåfall?