[ModMic 4.0 Uni] Tips på kabelhantering?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

[ModMic 4.0 Uni] Tips på kabelhantering?

Hej!

Köpte mig en ModMic 4.0 Uni som jag väntar på att få hemskickad (bör komma på måndag) och har börjat fundera lite på vad jag kan göra för att hantera kablarna. Micken kommer att fästas på mina Philips Fidelio X1 hörlurar som har en ca 3m lång sladd och enligt ModMic's hemsida så är även ModMic-kabeln 3m lång. Min tanke just nu är att vrida ModMic's kabel runtom hörlurskabeln, men än så länge är jag osäker på om det kommer att fungera tillräckligt bra.

Hur har ni med ModMic ordnat röran med kablarna? Är ModMic-kabeln tillräckligt styv för att kunna hålla sig runt hörlurskabeln?

Tack!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Icte:

Hej!

Köpte mig en ModMic 4.0 Uni som jag väntar på att få hemskickad (bör komma på måndag) och har börjat fundera lite på vad jag kan göra för att hantera kablarna. Micken kommer att fästas på mina Philips Fidelio X1 hörlurar som har en ca 3m lång sladd och enligt ModMic's hemsida så är även ModMic-kabeln 3m lång. Min tanke just nu är att vrida ModMic's kabel runtom hörlurskabeln, men än så länge är jag osäker på om det kommer att fungera tillräckligt bra.

Hur har ni med ModMic ordnat röran med kablarna? Är ModMic-kabeln tillräckligt styv för att kunna hålla sig runt hörlurskabeln?

Tack!

du får med fyra plast clips som du kan fästa på sladden till dina Philips Fidelio X1 funkar bra nog för mig

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Kabelstrumpa

Skickades från m.sweclockers.com

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

@jesusbarnet Oo visste inte det! Kan nog funka det med (även med zipties), men ska se om det finns andra alternativ!

@KKay Menar du som sleeving? Aldrig gjort detta tidigare, men det är nog ett riktigt bra alternativ faktiskt.. Blir ganska snyggt det med!

Ser att Inet säljer lite tillbehör till kabelsleeving, t.ex. detta:

http://www.inet.se/produkt/6990017/inet-3mm-sleeve-5m-bla#/sp...
http://www.inet.se/produkt/6990006/inet-6mm-krympslang-100st-...

Känner du till någon bra guide på hur man kan sleeva dessa två kablar i en strumpa?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Icte:

@jesusbarnet Oo visste inte det! Kan nog funka det med (även med zipties), men ska se om det finns andra alternativ!

@KKay Menar du som sleeving? Aldrig gjort detta tidigare, men det är nog ett riktigt bra alternativ faktiskt.. Blir ganska snyggt det med!

Ser att Inet säljer lite tillbehör till kabelsleeving, t.ex. detta:

http://www.inet.se/produkt/6990017/inet-3mm-sleeve-5m-bla#/sp...
http://www.inet.se/produkt/6990006/inet-6mm-krympslang-100st-...

Känner du till någon bra guide på hur man kan sleeva dessa två kablar i en strumpa?

Zipties skulle jag hålla mig borta från då det blir jobbigt om du sedan inte vill ha micen med hörlurarna. Men skall det vara perm why not.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3466Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.