Permalänk

Datorskärm (med SCART?)

Hur funkar en "vanlig" platt-tv som datorskärm idag? Anledningen till att jag frågar är att jag är på jakt efter de uttag som vanligtvis finns på en tv (typ SCART) för att kunna köra lite gamla konsoller, på samma skärm som jag kör datorn.
I skrivande stund testar jag NES - > datorskärm via en HDMI-adapter men resultatet är inte idealt (även om jag inte förväntar mig bättre bild via ett ev SCART-uttag).
Finns det några andra fiffiga lösningar tro som inte kräver alltför djupa fickor, så att säga..?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

@oRBIT2002:

Att koppla in gamla konsoler till moderna skärmar är knepigt under de bästa förhållandena. SCART omvandlare kan funka dock om du vill undvika Radiodienst.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)