Permalänk
Medlem

Asrock Z87 Oc formula Mikrofon problem

Igår började min mikrofon att krångla både i teamspeak samt skype.

Det började med att folk sa att de kunde höra sig själva genom min mikrofon när de pratade vilket är väldigt konstigt då de inte hänt tidigare.

Tillslut försvann detta problemet under dagen men under kvällen så började folk klaga på att dom inte hörde mig istället. Trodde då först att mikrofonen var sänkt eller att teamspeak krånglade men så verkar inte fallet vara.

Har nu suttit och lyssnat på mig själv genom inspelningsenheter och även ändrat mikrofonboosten t.o.m upp till +30db o ändå är de inte i närheten av hur högt de brukar vara samt tidigare under dagen.

Har testat att ominstallera drivrutinerna, installera senaste drivrutinerna men problemet kvarstår.

Testat och byta headset samt köra på front-audio men hjälpte inte det heller.

Har testat samma hörlurar i min laptop där de låter precis som de ska.

(Vanliga ljudet osv funkar felfritt)

Är det så att mitt inbyggda ljudkort håller på att ge upp hoppet eller hur fixar jag detta?

Ljudkretsen ska vara en Realtek ALC 1150 med 115db SNR
Headset QPAD QH-90 även testat med Steelseries Siberia V2

Snälla hjälp mig snarast!

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD