Diablo II och Warcraft III uppdateras för moderna operativsystem

Permalänk
Melding Plague

Diablo II och Warcraft III uppdateras för moderna operativsystem

Blizzard går från ord till handling och uppdaterar klassikern Diablo II med officiellt stöd för nya operativsystem, en behandling som inom kort även väntas för Warcraft III.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Imponerande av Blizzard av de fortsätter att hålla servrar och även uppdatera spel som är över 10 år gamla.

Permalänk
Medlem

Nästan så man blev sugen på att leta upp och kötta lite Diablo II igen när man hör detta!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Imponerande av Blizzard av de fortsätter att hålla servrar och även uppdatera spel som är över 10 år gamla.

Jo blizzard och Valve är i en klass för sig när det gäller att lyssna på spelarens önskemål.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är ett steg i rätt riktning men tyvärr är man inte helt framme. Fungerade kanon att köra i Windows 7 redan. Nu blir man tvingad till att köra spelet i fullskärmsläge med uppskalade musinställningar.

Majoriteten av bottarna har försvunnit och det är nog det största och bästa med detta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Relativt ovanligt med att spelföretag som håller vad de lovar i dagens värld.
Creds to where dress is deserved!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Väldigt positivt! Det är såhär man får nöjda kunder! Bara hoppas nu att andra tar efter.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas de lägger in stöd för högre upplösningar i Diablo 2, 800x600 blir lite väl smått om man kör windowed mode och om man kör fullscreen så blir allt helt knas när man kör dubbla skärmar.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Nästan så man blev sugen på att leta upp och kötta lite Diablo II igen när man hör detta!

Räcker det inte att du har en miljon i paragonlevels i D3?

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Väldigt positivt! Det är såhär man får nöjda kunder! Bara hoppas nu att andra tar efter.

Japp tex dice med Battlefield 1942

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Relativt ovanligt med att spelföretag som håller vad de lovar i dagens värld.
Creds to where dress is deserved!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, så är det nog. Det vanligaste idag är väl att utvecklingsprojekt motiveras till största del av intäkter och pengar dom kan tjäna på det.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fiskebulle:

Imponerande av Blizzard av de fortsätter att hålla servrar och även uppdatera spel som är över 10 år gamla.

Samtidigt drar de ju också in pengar på dessa spel fortfarande. Rätt få spel som är så gamla som faktiskt säljs och dessutom köps fortfarande. Hade inte Blizzards spel varit så populära som se faktiskt är eller använts inom esport så hade de nog inte uppdaterats.

Riktigt bra att Blizzard faktiskt underhåller sina produkter, även om det kanske skulle gjorts betydligt tidigare i detta fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av enbom:

Hoppas de lägger in stöd för högre upplösningar i Diablo 2, 800x600 blir lite väl smått om man kör windowed mode och om man kör fullscreen så blir allt helt knas när man kör dubbla skärmar.

Eftersom det inte rör sig om 3Dgrafik så kommer det bli lika smått som i windowed mode om du tillåter högre upplösning fast det kommer kunna täcka hela skärmen så du ser större del av banan. Eller om du fortsätter köra windowed mode så kommer det bli ännu mindre ;).
Alternativet är att de ritar om all grafik i spelet med högre upplösning men det tror jag inte kommer hända.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Två av tre moderna operativsystem.*
Linux/Debian stöd fattas fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Två av tre moderna operativsystem.*
Linux/Debian stöd fattas fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Det hade vart smutt!
Annars finns ju PlugY och Multires till D2 redan, men tror tyvärr inte det funkar i online.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Två av tre moderna operativsystem.*
Linux/Debian stöd fattas fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Stöd för dessa har väl aldrig funnits?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Japp tex dice med Battlefield 1942

Eller 2142. Saknar att lira det ibland. Egentligen ett värdelöst system med centrala servrar som krav.

De kunde ju göra så att de har en server som hostar flera spel som inte är så poppis längre. Bara skicka ut en patch som ändrar IP't den frågar efter ju, tycker man.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Två av tre moderna operativsystem.*
Linux/Debian stöd fattas fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns fler än 3 moderna operativssystem.

***bort/moderator***

§1.5/Flamebait /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Skrivet av Implor:

Jo blizzard och Valve är i en klass för sig när det gäller att lyssna på spelarens önskemål.

Valve är det... men Blizzard??? Blizzard är ökända för att totalt ignorera vad fansen vill. I alla fall när det kommer till Starcraft 2, Blizzard kanske är något bättre med att lyssna på fans med t.ex. HotS.

Permalänk
Medlem

Nu ska de bara fixa spelmotorn så att det inte finns buggar som totalt förstör spelupplevelsen om man vet hur man använder dem.

Finns till exempel buggar med teleportering som gör att man kan teleportera sig precis vart man vill...

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fermia:

Japp tex dice med Battlefield 1942

Fast BF 1942 fungerar väl ändå med moderna system? Jag provade det under win7 x64 när det släpptes gratis på Origin för ett par år sedan och minns inte något problem där. Nu har jag iofs inte provat i win8 eller win10 men så föredrar jag BF3 och BF4 personligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om de kunde lägga in dem i launchern med.
Och fixa WC2 battle.net edition

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToWelie89:

Valve är det... men Blizzard??? Blizzard är ökända för att totalt ignorera vad fansen vill. I alla fall när det kommer till Starcraft 2, Blizzard kanske är något bättre med att lyssna på fans med t.ex. HotS.

Valve är ett dåligt exempel på företag som lyssnar på sina kunder. Finns väldigt många exempel där de helt enkelt skiter i vad vi tycker utan gör som de vill. Kraven på att använda mobil auth för market nu på senare tid samt Half Life3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade nästan förväntat mig att Blizzard skulle "köpa upp" SC2-modden av WC3, men verkar som om dom just startat en (juridiskt ifrågasättbar?) indiegogo-kampanj för att få sin mods utveckling färdigfinansierad.

(edit: läste nu att Blizzard tydligen gett dem sin tillåtelse på att få göra en indiegogo..)

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Valve är ett dåligt exempel på företag som lyssnar på sina kunder. Finns väldigt många exempel där de helt enkelt skiter i vad vi tycker utan gör som de vill. Kraven på att använda mobil auth för market nu på senare tid samt Half Life3.

Skickades från m.sweclockers.com

auth för market lades dock till för att sluta ge ut dupes på scammade items. på så vis hålls market clean och folk får behålla värdet på sina saker. tänker på dragon lore innan mega dupes tex.
så snarare hjälper dom kunderna i det läget

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToWelie89:

Valve är det... men Blizzard??? Blizzard är ökända för att totalt ignorera vad fansen vill. I alla fall när det kommer till Starcraft 2, Blizzard kanske är något bättre med att lyssna på fans med t.ex. HotS.

Snarare... Valve lyssnar på spelarna? Valve är ju spelföretaget som har absolut 0 PR och support. Jag tycker Blizzard är väldigt bra på att ha en dialog med oss. Att de inte alltid gör som spelarna vill tycker jag bara är bra, då 90% av det som fans frågar efter är helt idiotiskt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

De liren, framförallt starcraft 1 och diablo 2 lirade man ju sjukt mycket en gång i tiden för ~20 år sedan. Sen dess och med de andra liren som red alreat, ultima online, som då fanns så har det inte hänt så mycket på den fronten bortsett från grafik.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har jag fattat det fel eller kommer Diablo 2 inte bli en remake utan bara patches för att stödja det på nyare operativsystem? Var sjukt hypad att det skulle bli en remake..

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Wohoo! Äntligen är det slut på att Diablo 2 fuckar upp färgerna och inte går att tabba ned!

Diablo 2 är fortfarande ett av de bästa spelen någonsin i min mening, och ett av få spel som jag, trots oändliga försök, inte lyckas klara på högsta svårighetsgraden.

Högsta svårighetsgraden är, enligt mig, att besegra spelet ensam på Hell i Hardcore. Jag har gjort flera helhjärtade försök, men icke. Mitt senaste försök dokumenterades här på SweC, tog slut på level 81...

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ge mig Diablo II med HD-texturer och 4K-upplösning så är jag där igen!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |