Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Steam Familjevy/Familjebiblioteksdelning

Permalänk
Medlem

Steam Familjevy/Familjebiblioteksdelning

Hej!

Hur fungerar Steam Familjevy och familjebiblioteksdelning, jag har en del spel på mitt konto och jag vill inte att dessa ska synas för ex. mina barn, men jag vill att de ska kunna starta datorn och spela andra vilket av dessa ska jag använda för att få det funka bäst?

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Medlem

Har för mig att det går att välja vilka spel man vill dela. Det är väl bara att test?

Permalänk
Medlem

Från deras FAQ: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3784-QLBM...

Can I share specific games, or do I have to share my whole library?
Libraries are shared in their entirety.

Edit: Fanns på svenska här också: http://store.steampowered.com/promotion/familysharing

Permalänk
Medlem

Men är det nån som har testat familjevy?

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av insu:

Men är det nån som har testat familjevy?

Jag kör familjevy för att dela mina spel med en kompis och vice versa. Jag är ganska säker på att det inte fanns någon inställning att begränsa spel. Alla mina spel delas med honom.

Såg nu på steam FAQ om family sharing så delas hela spelbiblioteket ut, så alla spel du har kommer hamna på dina barns konto att installera.

Edit: Sorry, läste lite snabbt....menade ju family sharing...

Men Family view så kan du välja spela som ska kunna spelas medans man är i "family mode", om man sedan slår in pinkoden (som man väljer själv vid setup) så får man helt plötsligt full tillgänglighet till store, alla spel osv.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Har testat nu "Familyview" kör olika konton på Windows, det funkar bra, dock måste man installera spelen 2ggr, ena på mitt windows-konto och ena på sonens windows-konto... Aja, får väl inhandla större HDD om den blir full

Skrivet av Xyze:

Jag kör familjevy för att dela mina spel med en kompis och vice versa. Jag är ganska säker på att det inte fanns någon inställning att begränsa spel. Alla mina spel delas med honom.

Såg nu på steam FAQ om family sharing så delas hela spelbiblioteket ut, så alla spel du har kommer hamna på dina barns konto att installera.

Edit: Sorry, läste lite snabbt....menade ju family sharing...

Men Family view så kan du välja spela som ska kunna spelas medans man är i "family mode", om man sedan slår in pinkoden (som man väljer själv vid setup) så får man helt plötsligt full tillgänglighet till store, alla spel osv.

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av insu:

Har testat nu "Familyview" kör olika konton på Windows, det funkar bra, dock måste man installera spelen 2ggr, ena på mitt windows-konto och ena på sonens windows-konto... Aja, får väl inhandla större HDD om den blir full

Det har väl bara att göra med om du installerat så att alla användare på Windows kan använda det du installerar? Om det är på Windows login så är det det som är problemet iaf.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

dela account

Jag undrar var man kan få tag på någon som vill dela sitt konto, vill spela nya hitman och kommer vilja spela mafia 3 och assassins creed när det kommer ut,

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Jag undrar var man kan få tag på någon som vill dela sitt konto, vill spela nya hitman och kommer vilja spela mafia 3 och assassins creed när det kommer ut,

Sorry inga sådanna spel har jag, om nån vill dela Hitman även med mig så är ni välkomna!

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Avstängd

Kör med Familjebiblioteksdelning när jag varit i Ryssland ibland och köper billiga spel till mitt ryska Steamkonto. Delat till kontot hemma och kan spela om jag har vpn påslaget.

Nu tror ni att ni kan köpa ryska spel genom vpn, men det går inte utan att ha visat upp bevis på en rysk adress eller köpa genom ryskt kreditkort. Steam har blivit noggrannare med sina kontroller.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Hur kopplar man ihop två konton (t ex storebrors <-> lillebrors) med varandra?
Det står något på ett ställe i inställningarna om Aktorisera men inte hur man gör?
På något sätt så måste väl den ena parten/kontot bjuda in den andra, som sen accepterar (och på så sätt kan spela dennes spel oxå)? Å sedan kanske också vice versa, om accept "på ett håll" nu inte betyder på båda hållen, ömsesidig access (?).

Alla hjälpinfo jag hittat pratar bara om hur man aktiverar Familj på sitt eget konto/dator.
Steams egen supportinfo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy66:

Hur kopplar man ihop två konton (t ex storebrors <-> lillebrors) med varandra?
Det står något på ett ställe i inställningarna om Aktorisera men inte hur man gör?
På något sätt så måste väl den ena parten/kontot bjuda in den andra, som sen accepterar (och på så sätt kan spela dennes spel oxå)? Å sedan kanske också vice versa, om accept "på ett håll" nu inte betyder på båda hållen, ömsesidig access (?).

Alla hjälpinfo jag hittat pratar bara om hur man aktiverar Familj på sitt eget konto/dator.
Steams egen supportinfo

Alltså ni måste vara vänner, och den som vill ha spelen från den andra ska sedan begära access och efter det funkar det...

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2